Topicul acesta este înca unul din seria celor care arata incapacitatea ateilor de a întelege lucrurile duhovnicesti, incapacitate ce decurge din blocajul lor la ideea ca rationamentul e cheia oricarei probleme.
În realitate ratiunea, întelegerea e ceva ce
primeste,
nu ceva ce produce. Tot ce au aflat bun oamenii, în orice domeniu, a fost un dar al lui Dumnezeu, chiar si rationamentele filozofilor. Progresul uman vine pe baza descoperirilor de la Dumnezeu dar are de obicei aparenta ca e ceva natural, rezultat din cercetare sau din analize logice. Si din cauza acestei aparente cei lipsiti de întelepciune si-au format o încredere paguboasa în propria putere de judecata si în general în imaginara putere a mintii umane.
Aceasta încredere în propria minte îi face sa se închida posibilitatii dezvoltarii lor intelectuale, sa ramâna niste neevoluati, copii la minte asa cum se manifesta si ateii de pe acest forum. Credinta ca stii nu te lasa sa începi sa cunosti cu adevarat.
Imaturitatea si imoralitatea ce decurge din acest blocaj al ateilor se manifesta prin ideile lor fixe si prin "deschiderea" pe care o au spre patimile considerate de ei ca nefiind nocive fiindca nu lezeaza alte fiinte umane, cum ar fi pornografia, desfrâul, perversiunile sexuale, asa cum am avut supriza sa vedem chiar pe acest topic:
Citat:
În prealabil postat de topcat
Revistele deocheate reprezinta o lume a maturului, unde copilul nu are acces pentru ca nu e pregatit.
|
Revenind la topic, Jertfa Mântuitorului are, asa cum spun si manualele de dogmatica, mai multe aspecte si functii.
Una din functii e cea de plata pentru pacatele omenirii, pacate care afecteaza onoarea lui Dumnezeu. Prin pacat omul nesocoteste pe Dumnezeu iar un Dumnezeu calcat în picioare nu mai este Dumnezeu. Maretia lui Dumnezeu trebuia restabilita si Jertfa lui Dumnezeu, a uneia din Persoanele Sfintei Treimi a facut acest lucru.
Alt aspect al Jertfei este cel rezultat din misiunea de învatator a Mântuitorului. Omenirea avea nevoie sa cunoasca caile de dobândire a mântuirii si Cel mai potrivit sa faca acest lucru era însusi Dumnezeu. Luându-si aceasta sarcina Domnul si-a asumat suferintele vietii de pamântean implicite.
Un alt aspect e cel al Jertfirii euharistice a Mântuitorului. Pentru a deveni una cu noi, oamenii, Dumnezeu a rânduit ca noi sa ne împartasim de Trupul si Sângele Lui, de aceea împartasirea se mai numeste si sfânta Jertfa, pentru ca Domnul se da noua.