Citat:
În prealabil postat de glykys
28. - Celor casatoriti legal le zice acelasi Sfant Apostol: Sa nu va lipsiti unul de altul decat numai prin intelegere, pe un anumit timp, ca sa va indeletniciti cu rugaciunea si apoi iar sa va impreunati ca sa nu va ispiteasca pe voi satana pentru neingranarea voastra. Si aceasta o zic dupa sfat, iar nu din porunca (I Cor. 7, 5-6). „Insa este de trebuienta a se feri de impreunare sambata si Duminica si in zilele de post, pentru ca in aceste zile se aduce Domnului jertfa cea duhovniceasca” (Timotei, canonul 13). „Nu s-a oprit barbatul si femeia de la impreunare trupeasca, decat numai cand vor a se pregati pentru rugaciune si Sfanta Impartasanie” (Pravila Mare, 170). Sfantul Simeon al Tesalonicului invata pe cei casatoriti: „Trebuie sa stim ca cei ce se insotesc prin nunta s-au legat de la Dumnezeu si sunt curati cu chemarea Celui curat. Deci, trebuie sa pazeasca unul fata de altul nunta neintinata si sa vietuiasca in pace si evlavie. Cei ce s-au unit de la Dumnezeu cu cinste, curatie si dragoste, sa pazeasca insotirea intr-un cuget, cu pace, ca un mare dar, pentru ca vor raspunde inaintea Domnului, alaturi de celelalte indatoriri dumnezeiesti, ingrijindu-se nu numai de trup, ci si de sufletul lor. Caci numai asa Dumnezeu va fi cu ei. Sa-si creasca copiii cu frica de Dumnezeu (Ef. 6, 4), sa faca milostenie si sa se mantuiasca” (Sf. Simeon Tesaloniceanul, op. cit., cap. 262). Pravila Mare a lui Matei Basarab, cap. 170, spune urmatoarele despre curatenia trupeasca a celor doi soti: „Barbatul si femeia sa nu se afle in pofta trupului, nici sambata, nici Duminica, ca in aceste zile mai mult se face dumnezeiasca Liturghie. Insa sambata pentru sufletele celor morti, iar Duminica pentru Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Insa aceasta sa fie cu intelegerea amandurora, adica sa fie cu voia barbatului si a femeii”. Iar Molitfelnicul mare, numit Trebnic, pagina 519, spune despre infranarea trupeasca a sotilor: „In cele patru posturi, precum si miercurea si vinerea este bine ca sotii sa se infraneze de la impreunarea trupeasca, ca semn ca iubim pe Dumnezeu”. Asadar, zilele de infranare trupeasca ale sotilor sunt cele patru posturi, mircurea, vinerea, sambata, Duminica si toate zilele de post si sarbatorile de peste an. Sotii trebuie sa aiba doua zile de curatie inainte sa mearga la biserica, iar cand vor sa se impartasasca, in afara de cele patru posturi, sa tina cel putin o saptamana de curatie inainte de a primi Preacuratele Taine si trei zile dupa Sfanta Impartasanie.
Mai multe cititi aici - http://www.scribd.com/doc/2283918/Ne...#fullscreen:on, de la pagina 22/73.
|
Uite de asta nu-mi plac lucrarile astea....se contrazic.
Si pentru ca tot se discuta de la un fir la altul si se contrazice lumea. !Nu, cum sa postesti sambata si duminica, este pacat!"
Uite am inegrit exact ceea ce spune par. Cleopa si alti ca el si care dau peste cap totul in ceea ce priveste casnicia.
Eu nu pricep ce are infranarea cu jertfa pentru Dumnezeu. De ce nu putem s-o aducem in alte zile, atunci cand putem noi?
Mai scrie clar ca pentru impartasanie trebuie abstinenta. Deci tot la vorbele mele se ajunge: cai casatoriti sunt fie murdari in actul lor, fie nu este suficient timp sau atentie pentru Dumnezeu.
Deci pana la urma tot incompatibilitate este intre credinta si casnicie.
Si citind ultima fraza: sotii trebuie sa tie in afara postului cel putin o saptamana de curatie si trei zile dupa, pentru a primi Sfanta Impartasanie, atunci cum se impaca deasa impartasanie, cu viata de familie.
Cum fac oamenii care se duc si se imprtasasesc la fiecare liturghie? Nu fac abstinenta? Ori sunt dezlegati de preot.
Eu asta ma chinui sa va explic. Acum am si citatul. Si de aia am probleme cu monahi ca parintele Cleopa.
Eu cum sa fac atunci? Ma las de sot si atunci ma duc in fiecare zi si ma impartasesc? Asta vreau sa pricep si eu si voi!
Nu se pot face amandoua. Voi nu vedeti? Of, ca m-ati inebunit cu contradictiile astea.