Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #291  
Vechi 16.05.2010, 02:02:54
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
mai ales pentru Sophia:

"Scopul evanghelic al nuntii crestine, dupa porunca lui Dumnezeu (Fac. 1,28, 2,16-24) si dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, este unirea prin iubire a celor doi soti in numele Domnului prin nasterea de copii, spre inmultirea nemaului omenesc. Apoi, ajutorarea sotilor intre ei, pentru usurarea vietii; infranarea trupeasca si evitarea desfraului si a imoralitatii in lume. Toate aceste scopuri sa fie intru preamarirea lui Dumnezeu. (Invatatura de credinta ortodoxa, 1992, p.401, Dictionar teologic, Pr. I. Bria, 1991, pp. 95-96)" (Ne vorbeste parintele Cleopa, vol.5).
glykys, da-mi te rog voie sa completez ce ai scris, cu cuvintele Sf. Ioan Gura de Aur:
"Doua sunt pricinile pentru care s-a randuit nunta: sa dobandim intreaga intelepciune si sa devenim parinti. Cand a intrat pofta (in fire) a venit si nunta, ca sa ne taie lipsa de masura si sa ne induplece sa avem o singura femeie. Caci nasterea de prunci nu o savarseste deloc nunta, ci acel cuvant al lui Dumnezeu << cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul>> (Facerea 1, 28)
(din Omilii la casatorie, pg.6)
Acestea doua, sa dobandim intreaga intelepciune si sa devenim parinti, realizeaza asemenarea cu Dumnezeu. Din aceasta perspectiva, a avea multi copii pune omul intr-o asemanare uluitoare cu Dumnezeu, care ingaduie, iubeste si poarta de grija de cat mai multi oameni.
Sunt multe de spus; de aceea va recomand Omiliile, pe care le gasiti pe Scribd. Se merita citite.
  #292  
Vechi 16.05.2010, 20:27:55
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Liberul arbitru inseamna sa avem libertate de alegere. De ce sa alegi doar calea raului? Poti la fel de bine sa alegi calea binelui. Ai cumva impresia ca am eu vreun rol in a stabili daca ai ales binele sau raul? Nu eu, Dumnezeu.
Noi aici discutam despre ce inseamna a alege binele, spre placul lui Dumnezeu. Totusi nu ne constrang decat ideile, care ne plac.
N-ai inteles ce am vrut sa spun. Liberul arbitru inseamna posibilitatea alegerii intre bine si rau. Si nu are nici o legatura cu tine, facusem referinta doar la un mesaj de-al tau in care tu pareai sa spui ca pot sa gandesc ce vreau dar implicai ca nu am dreptate ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
  #293  
Vechi 16.05.2010, 21:35:22
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
N-ai inteles ce am vrut sa spun.
De unde stii ca nu am inteles?!? De multe ori imi lasi aceeasi impresie, dar nu ti-o trantesc asa direct in fata, ci dau o explicatie.
Daca crede cineva, ca Dumnezeu ne-a dat liberul arbitru ca acoperire a raului, se inseala. Dar El vrea sa alegem corect, singuri si neobligati de nimic, deci in deplina libertate. Dumnezeu nu vrea sa alegem ceea ce e rau.
  #294  
Vechi 16.05.2010, 23:03:29
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

[quote=glykys;248366]mai ales pentru Sophia:

"Scopul evanghelic al nuntii crestine, dupa porunca lui Dumnezeu (Fac. 1,28, 2,16-24) si dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, este unirea prin iubire a celor doi soti in numele Domnului prin nasterea de copii, spre inmultirea neamului omenesc. Apoi, ajutorarea sotilor intre ei, pentru usurarea vietii; infranarea trupeasca si evitarea desfraului si a imoralitatii in lume. Toate aceste scopuri sa fie intru preamarirea lui Dumnezeu. (Invatatura de credinta ortodoxa, 1992, p.401, Dictionar teologic, Pr. I. Bria, 1991, pp. 95-96)" (Ne vorbeste parintele Cleopa, vol.5).

Pai ce sa inteles mai Glykys? Scopul nuntii crestine este...infranarea trupeasca (?). Tu singura ai scris bolduit fraza.
Si asta pus in aceeasi fraza cu desfraul si imoralitatea! Adica asta fac oamenii casatoriti.
Of Doamne. Nu este asa!

@Fani
Liberul arbitru inseamna mai degraba sa alegi calea optima. Rau si bun sunt notiuni relative. Eu vorbeam de a alege de ex. intre mai multe solutii bune, pe cea optima pentru fiecare caz in parte.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape

Last edited by sophia; 16.05.2010 at 23:06:23.
  #295  
Vechi 16.05.2010, 23:37:06
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit

[quote=sophia;249044]
Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
mai ales pentru Sophia:

"Scopul evanghelic al nuntii crestine, dupa porunca lui Dumnezeu (Fac. 1,28, 2,16-24) si dupa invatatura Bisericii Ortodoxe, este unirea prin iubire a celor doi soti in numele Domnului prin nasterea de copii, spre inmultirea neamului omenesc. Apoi, ajutorarea sotilor intre ei, pentru usurarea vietii; infranarea trupeasca si evitarea desfraului si a imoralitatii in lume. Toate aceste scopuri sa fie intru preamarirea lui Dumnezeu. (Invatatura de credinta ortodoxa, 1992, p.401, Dictionar teologic, Pr. I. Bria, 1991, pp. 95-96)" (Ne vorbeste parintele Cleopa, vol.5).

Pai ce sa inteles mai Glykys? Scopul nuntii crestine este...infranarea trupeasca (?). Tu singura ai scris bolduit fraza.
Si asta pus in aceeasi fraza cu desfraul si imoralitatea! Adica asta fac oamenii casatoriti.
Of Doamne. Nu este asa!

@Fani
Liberul arbitru inseamna mai degraba sa alegi calea optima. Rau si bun sunt notiuni relative. Eu vorbeam de a alege de ex. intre mai multe solutii bune, pe cea optima pentru fiecare caz in parte.
Nu, Sophia, eu prin asta inteleg ca oamenii casatoriti nu sunt desfranati! Alegand sa se casatoreasca, ei nu pacatuiesc prin desfrau si imoralitate! Se infraneaza trupeste adica nu curvesc, cum ar fi facut daca nu erau casatoriti. Nu spune ca sotii sa nu aiba relatii sexuale, pentru ca asta ar contrazice prima idee, cea cu unirea prin iubire....
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.
  #296  
Vechi 19.05.2010, 00:08:03
glykys's Avatar
glykys glykys is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.08.2009
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.703
Implicit Tot de la parintele Cleopa citire

28. - Care este randuiala de infranare (curatie) si traire conjugala a sotilor? - Biserica nu a fixat sotilor un program de convietuire, caci nu poate intra in amanuntele zilnice. Ci, a lasat totul la stiinta lor si la posibilitatea de a se iconomisi unul pe altul, potrivit cu natura, cu mijloacele si cu idealul fiecaruia. In general, sotii au datoria de a se ajuta unul pe altul, atat la bine cat si la necaz, si mai ales la boala si in greutatile vietii in general. Credinciosia unuia fata de altul trebuie sfanta; copiii sa fie bine crescuti, gospodaria bine chibzuita si demnitatea morala si sociala cu grija pastrata, cum zice si Sfantul Apostol Pavel: Casatoria sa fie cinstita intru toate si patul nespurcat, iar pe desfranati si pe preadesfranati ii va judeca Dumnezeu (Evrei 13, 4). Un Parinte bisericesc zice: „Cei ce sunt legati prin casatorie, trebuie sa-ti fie lor judecatori, fiindca au auzit pe Pavel care scrie ca este lucru cuviincios a se departa unul de altul pentru un timp, prin consimtamant, pentru ca sa staruiasca in rugaciune si apoi iar sa se apropie” (I Cor. 7, 4; Sfantul Dionisie, 3). Celor casatoriti legal le zice acelasi Sfant Apostol: Sa nu va lipsiti unul de altul decat numai prin intelegere, pe un anumit timp, ca sa va indeletniciti cu rugaciunea si apoi iar sa va impreunati ca sa nu va ispiteasca pe voi satana pentru neingranarea voastra. Si aceasta o zic dupa sfat, iar nu din porunca (I Cor. 7, 5-6). „Insa este de trebuienta a se feri de impreunare sambata si Duminica si in zilele de post, pentru ca in aceste zile se aduce Domnului jertfa cea duhovniceasca” (Timotei, canonul 13). „Nu s-a oprit barbatul si femeia de la impreunare trupeasca, decat numai cand vor a se pregati pentru rugaciune si Sfanta Impartasanie” (Pravila Mare, 170). Sfantul Simeon al Tesalonicului invata pe cei casatoriti: „Trebuie sa stim ca cei ce se insotesc prin nunta s-au legat de la Dumnezeu si sunt curati cu chemarea Celui curat. Deci, trebuie sa pazeasca unul fata de altul nunta neintinata si sa vietuiasca in pace si evlavie. Cei ce s-au unit de la Dumnezeu cu cinste, curatie si dragoste, sa pazeasca insotirea intr-un cuget, cu pace, ca un mare dar, pentru ca vor raspunde inaintea Domnului, alaturi de celelalte indatoriri dumnezeiesti, ingrijindu-se nu numai de trup, ci si de sufletul lor. Caci numai asa Dumnezeu va fi cu ei. Sa-si creasca copiii cu frica de Dumnezeu (Ef. 6, 4), sa faca milostenie si sa se mantuiasca” (Sf. Simeon Tesaloniceanul, op. cit., cap. 262). Pravila Mare a lui Matei Basarab, cap. 170, spune urmatoarele despre curatenia trupeasca a celor doi soti: „Barbatul si femeia sa nu se afle in pofta trupului, nici sambata, nici Duminica, ca in aceste zile mai mult se face dumnezeiasca Liturghie. Insa sambata pentru sufletele celor morti, iar Duminica pentru Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Insa aceasta sa fie cu intelegerea amandurora, adica sa fie cu voia barbatului si a femeii”. Iar Molitfelnicul mare, numit Trebnic, pagina 519, spune despre infranarea trupeasca a sotilor: „In cele patru posturi, precum si miercurea si vinerea este bine ca sotii sa se infraneze de la impreunarea trupeasca, ca semn ca iubim pe Dumnezeu”. Asadar, zilele de infranare trupeasca ale sotilor sunt cele patru posturi, mircurea, vinerea, sambata, Duminica si toate zilele de post si sarbatorile de peste an. Sotii trebuie sa aiba doua zile de curatie inainte sa mearga la biserica, iar cand vor sa se impartasasca, in afara de cele patru posturi, sa tina cel putin o saptamana de curatie inainte de a primi Preacuratele Taine si trei zile dupa Sfanta Impartasanie.

Mai multe cititi aici - http://www.scribd.com/doc/2283918/Ne...#fullscreen:on, de la pagina 22/73.


32. Cum se cuvine sa impartim dragostea noastra fata de Dumnezeu, fata de aproapele si fata de noi insine?
Citim in Mantuirea pacatosilor ca trebuie sa avem catre noi insine inima de judecator, catre aproapele inima de mama, iar catre Dumnezeu inima de fiu. Pe Dumnezeu suntem datori sa-l iubim din toata inima noastra, din toata puterea si virtutea, fiind gata sa ne dam viata pentru El, asa cum au facut sfintii mucenici, cuviosi si ierarhi, care s-au jertfit pentru dragostea lui Hristos si pentru Evanghelie. Pe aproapele nostru sa-l iubim ca pe noi insine, adica asa cum ne iubim pe noi, cum ne ingrijim, ne hranim, sa ajutam, tot asa de cuvine sa iubim, sa miluim, hranim, sa ajutam si sa indrumam pe calea mantuirii pe aproapele nostru. Iar pe noi insine se cuvine sa ne osandim permanent si sa ne mustram pentru pacatele noastre, socotindu-ne mai pacatosi decat toti oamenii. Asa de vom face, asa de vom iubi pe Dumnezeu si pe aproapele, iar pe noi, de ne vom judeca cu smerenie, ne vom mantui cu adevarat si vom fi primiti in imparatia cerurilor.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm.

Last edited by glykys; 19.05.2010 at 00:17:16.
  #297  
Vechi 19.05.2010, 01:26:03
andreicozia andreicozia is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.02.2009
Locație: Hristos, Budha, Mohamed, Krisna, iubire, pace
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.806
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Dumnezeu nu vrea sa alegem ceea ce e rau.
Da ,intradevar nu vrea asta de la noi dar multe dintre asa zisele rele sunt inventate si inchipuite de noi ca fiind rele si ca fiind venite in chip misterios de la Dumnezeu prin tot felul de prooroci moderni..(stim noi cine!).
Am mai atins noi mai devreme acest subiect cu infrinarile de tot felul inchipuite de noi si neporuncite de Dumnezeu sau de Hristos.
Tii minte ca dupa tine si altii de pe aici cei ce postesc
NU ar mai trebui sa:

Mearga la WC, sa faca dus CALD...ca genereaza placere
Respire..ca genereaza placere
Manince gustos..ca genereaza placere
Sa-si scoata ochii si sa-si taie limba ca pot cadea in pacat ca cine stie ce au vazut sau ce au spus

Este foarte grav Anca(si multi altii)..sper sa-ti revii!
  #298  
Vechi 19.05.2010, 02:15:17
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Da ,intradevar nu vrea asta de la noi dar multe dintre asa zisele rele sunt inventate si inchipuite de noi ca fiind rele si ca fiind venite in chip misterios de la Dumnezeu prin tot felul de prooroci moderni..(stim noi cine!).
Am mai atins noi mai devreme acest subiect cu infrinarile de tot felul inchipuite de noi si neporuncite de Dumnezeu sau de Hristos.
Tii minte ca dupa tine si altii de pe aici cei ce postesc
NU ar mai trebui sa:

Mearga la WC, sa faca dus CALD...ca genereaza placere
Respire..ca genereaza placere
Manince gustos..ca genereaza placere
Sa-si scoata ochii si sa-si taie limba ca pot cadea in pacat ca cine stie ce au vazut sau ce au spus

Este foarte grav Anca(si multi altii)..sper sa-ti revii!
Ai umor, Andrei. Nu am afirmat nici eu, si nici altcineva asa aberatii. Dar tu urmeaza-le in masura in care te bucura.
  #299  
Vechi 19.05.2010, 03:20:20
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicozia Vezi mesajul
Da ,intradevar nu vrea asta de la noi dar multe dintre asa zisele rele sunt inventate si inchipuite de noi ca fiind rele si ca fiind venite in chip misterios de la Dumnezeu prin tot felul de prooroci moderni..(stim noi cine!).
Am mai atins noi mai devreme acest subiect cu infrinarile de tot felul inchipuite de noi si neporuncite de Dumnezeu sau de Hristos.
Tii minte ca dupa tine si altii de pe aici cei ce postesc
NU ar mai trebui sa:

Mearga la WC, sa faca dus CALD...ca genereaza placere
Respire..ca genereaza placere
Manince gustos..ca genereaza placere
Sa-si scoata ochii si sa-si taie limba ca pot cadea in pacat ca cine stie ce au vazut sau ce au spus

Este foarte grav Anca(si multi altii)..sper sa-ti revii!
Si ca raspunsul sa fie si mai clar si lipsit de orice confuzie, iti trimit cuvintele Sf. Ioan Gura de Aur, despre ce sa facem si ce nu:

"Fii bogat! Asta vreau si eu! Fii lacom si rapeste! Aici (in cele duhovnicesti) asta nu e rusine. Aici a nu fi lacom este vinovatie, aici a nu rapi este osanda. Ce inseamna asta? "Imparatia cerurilor" zice, "se ia cu sila, si cei ce se silesc o rapesc" (Matei 11, 12) Fii silitor acolo! Fii rapitor! Nu micsora ceea ce e rapit! Caci nici virtutea nu se imparte, nici dreapta cinstire, si imparatia cerurilor nu se micsoreaza.

Atunci sporeste virtutea cand rapesti. Atunci se micsoreaza cele trupesti, cand rapesti. Si e lamurit ca e vorba de a rapi cele duhovnicesti....
Asadar, sa nu sedem in saracie, ci sa alegem bogatia. Bogatia lui Dumnezeu este ca sa fie multi care sa se bucure de imparatie. "Cel Ce imbogateste pe toti", zice, "pe toti cei ce-L cheama pe El" (Romani 10, 12). sporeste averea Lui! Si o vei spori daca rapesti, daca te lacomesti, daca silesti. Cu adevarat e nevoie de silire.

- Cum asa?

- Fiindca multi sunt cei ce ne opresc: ...grijile, treburile lumesti, impreuna cu acestea dracii si insusi diavolul, conducatorul dracilor. Asadar, e trebuinta de silire, e trebuinta de rabdare. Cel ce se sileste este in chinuri.

- Cum?

- Pe toate le rabda si sta [tare] in fata nevoilor.

- Cum?

- Se apuca de cele aproape cu neputinta. Deci, daca asa sunt cei ce se silesc, iar noi nici de cele ce ne stau in putere nu ne apucam, cand vom avea parte de ele? Cand ne vom bucura de cele ravnite? "Cei ce se silesc", zice, "rapesc imparatia cerurilor". E trebuinta de silire si de rapire. Caci nu ne este pur si simplu pusa inainte imparatia, nici de-a gata.

Cel ce rapeste este intotdeauna treaz, desteptat, se framanta si se ingrijeste ca sa faca la vreme potrivita rapirea. Nu vedeti ca cel ce vrea sa rapeasca privegheaza toata noaptea? Toata noaptea sta inarmat.

Deci, daca cei ce rapesc cele lumesti, si noaptea privegheaza si sunt inarmati, cum, daca vrem sa rapim cele duhovnicesti, care au trebuinta de mai mare ravna decat acestea, noi dormim si sforaim si ziua pururea petrecem neinarmati si goi? Caci cel ce petrece in pacate este neinarmat si gol, si dupa cum cel ce petrece intru dreptate este inarmat.

Dar noi nu ne ingradim cu milostenia, nu ne gatim candele aprinse, nu ne inconjuram cu arme duhovnicesti, nu ne invatam calea care duce acolo, nu suntem treji, nu suntem desteptati. De aceea nu putem rapi nimic.
http://www.scribd.com/doc/19294703/S...ata-de-Familie
  #300  
Vechi 19.05.2010, 12:51:44
sophia sophia is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.593
Implicit

Citat:
În prealabil postat de glykys Vezi mesajul
28. - Celor casatoriti legal le zice acelasi Sfant Apostol: Sa nu va lipsiti unul de altul decat numai prin intelegere, pe un anumit timp, ca sa va indeletniciti cu rugaciunea si apoi iar sa va impreunati ca sa nu va ispiteasca pe voi satana pentru neingranarea voastra. Si aceasta o zic dupa sfat, iar nu din porunca (I Cor. 7, 5-6). „Insa este de trebuienta a se feri de impreunare sambata si Duminica si in zilele de post, pentru ca in aceste zile se aduce Domnului jertfa cea duhovniceasca” (Timotei, canonul 13). „Nu s-a oprit barbatul si femeia de la impreunare trupeasca, decat numai cand vor a se pregati pentru rugaciune si Sfanta Impartasanie” (Pravila Mare, 170). Sfantul Simeon al Tesalonicului invata pe cei casatoriti: „Trebuie sa stim ca cei ce se insotesc prin nunta s-au legat de la Dumnezeu si sunt curati cu chemarea Celui curat. Deci, trebuie sa pazeasca unul fata de altul nunta neintinata si sa vietuiasca in pace si evlavie. Cei ce s-au unit de la Dumnezeu cu cinste, curatie si dragoste, sa pazeasca insotirea intr-un cuget, cu pace, ca un mare dar, pentru ca vor raspunde inaintea Domnului, alaturi de celelalte indatoriri dumnezeiesti, ingrijindu-se nu numai de trup, ci si de sufletul lor. Caci numai asa Dumnezeu va fi cu ei. Sa-si creasca copiii cu frica de Dumnezeu (Ef. 6, 4), sa faca milostenie si sa se mantuiasca” (Sf. Simeon Tesaloniceanul, op. cit., cap. 262). Pravila Mare a lui Matei Basarab, cap. 170, spune urmatoarele despre curatenia trupeasca a celor doi soti: „Barbatul si femeia sa nu se afle in pofta trupului, nici sambata, nici Duminica, ca in aceste zile mai mult se face dumnezeiasca Liturghie. Insa sambata pentru sufletele celor morti, iar Duminica pentru Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Insa aceasta sa fie cu intelegerea amandurora, adica sa fie cu voia barbatului si a femeii”. Iar Molitfelnicul mare, numit Trebnic, pagina 519, spune despre infranarea trupeasca a sotilor: „In cele patru posturi, precum si miercurea si vinerea este bine ca sotii sa se infraneze de la impreunarea trupeasca, ca semn ca iubim pe Dumnezeu”. Asadar, zilele de infranare trupeasca ale sotilor sunt cele patru posturi, mircurea, vinerea, sambata, Duminica si toate zilele de post si sarbatorile de peste an. Sotii trebuie sa aiba doua zile de curatie inainte sa mearga la biserica, iar cand vor sa se impartasasca, in afara de cele patru posturi, sa tina cel putin o saptamana de curatie inainte de a primi Preacuratele Taine si trei zile dupa Sfanta Impartasanie.

Mai multe cititi aici - http://www.scribd.com/doc/2283918/Ne...#fullscreen:on, de la pagina 22/73.
Uite de asta nu-mi plac lucrarile astea....se contrazic.
Si pentru ca tot se discuta de la un fir la altul si se contrazice lumea. !Nu, cum sa postesti sambata si duminica, este pacat!"
Uite am inegrit exact ceea ce spune par. Cleopa si alti ca el si care dau peste cap totul in ceea ce priveste casnicia.
Eu nu pricep ce are infranarea cu jertfa pentru Dumnezeu. De ce nu putem s-o aducem in alte zile, atunci cand putem noi?
Mai scrie clar ca pentru impartasanie trebuie abstinenta. Deci tot la vorbele mele se ajunge: cai casatoriti sunt fie murdari in actul lor, fie nu este suficient timp sau atentie pentru Dumnezeu.
Deci pana la urma tot incompatibilitate este intre credinta si casnicie.

Si citind ultima fraza: sotii trebuie sa tie in afara postului cel putin o saptamana de curatie si trei zile dupa, pentru a primi Sfanta Impartasanie, atunci cum se impaca deasa impartasanie, cu viata de familie.
Cum fac oamenii care se duc si se imprtasasesc la fiecare liturghie? Nu fac abstinenta? Ori sunt dezlegati de preot.

Eu asta ma chinui sa va explic. Acum am si citatul. Si de aia am probleme cu monahi ca parintele Cleopa.
Eu cum sa fac atunci? Ma las de sot si atunci ma duc in fiecare zi si ma impartasesc? Asta vreau sa pricep si eu si voi!
Nu se pot face amandoua. Voi nu vedeti? Of, ca m-ati inebunit cu contradictiile astea.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta Ioana-Andreea Secte si culte 77 16.11.2013 22:42:56
Sexul fara casatorie filipstefan Intrebari utilizatori 1 19.08.2011 22:13:55
Sexul dupa casatorie Florin-Ionut Generalitati 85 01.08.2008 14:43:05