Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Cred că e teribil să te crezi atoateștiutor, să nu mai ai dubii... Mulțumesc Domnului că eu încă îmi pun întrebări și încă mai caut răspunsuri.
Probabil că nu suntem atât de versați în experimentarea acestor profunzimi [ βάθος] (Apoc. 2,24) mistice deoarece "ne-am rupt", "am ieșit" [ έξέρχομαι] (Apoc. 18,4) din Babilonul mistic - promovatorul Tainelor [ μνστήριον] (Apoc.17,5) ascunse celor neinițiați.[SIZE=4]
[/SIZE]
Verbul românesc "a se preface" este în acest foarte sugestiv, deoarece înseamnă și transformare și contrafacere (falsificare), ceea ce, în ultimul sens, se potrivește. Să-mi fie cu iertare, dar o astfel de ierurghie nu este nici măcar o vrăjitorie reușită. Te face să crezi că e magie albă, dar nu există nici un simț fizic sau duhovnicesc care s-o verifice. Vrăjitorii lui Faraon au fost mai eficienți (Ex 7:11-12).
Din nefericire, această pretinsă Taină dă speranțe false multor sute de milioane de oameni, care cred că mâncând o bucățică de pâine și luând o gură de vin din potirul popii Îl ingerează pe Hristos Însuși, cu viața veșnică. Dacă ar fi așa însă, de ce este nevoie de o repetare a acestei Taine ? Dacă este atât de eficientă și Îl aduce pe Hristos Însuși în trupul și sufletul nostru, ce se întâmplă de fapt? Cum se face că a doua zi sau după o săptămână și-a pierdut efectul? 
|
Cu prostul simplu, ne-nvatat te lupti un pic si ai scapat. Dat duci o lupta infernala cu prostul care are scoala !
In ceea ce priveste experimentarea profunzimilor intr-adevar nu sunteti versati, pentru ca v-am spus ca cele sfinte nu le da Dumnezeu cainilor. Insa despre posibilitatea experientelor mistice, de iluminare, pe care le-au trait marii sfintii inca de la sfintii apostoli incoace marturiseste atat sfanta scriptura cat si sfanta traditie a sfintilor bisericii.
Ia auzi ce spune sfantul Pavel:
"Cunosc un om întru Hristos, care acum paisprezece ani – dac'a fost în trup, nu știu; dac'a fost în afară de trup, nu știu; Dumnezeu știe – omul acesta a fost răpit până la al treilea cer. Și-l știu pe acest om – fie în trup, fie în afară de trup, nu știu; Dumnezeu știe – că a fost în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu-i este îngăduit omului să le grăiască." (II Corinteni 12, 2-4)
Dupa parerea ta sfantul Pavel nu marturiseste aici o experienta mistica, dincolo de lumescul in care va balaciti voi sectarii. Deci daca voi nu sunteti capabili sa aveti astfel de experiente si nici Dumnezeu nu va da pentru ca sunteti prea porcalai la cuget ca sa primiti lucrurile cele mari, asta inseamna ca nimeni nu poate trai asa ceva si nu poate sa cunoasca la nivel mistic, nu-i asa sectarule?
Si nu intamplator asemenea experiente nu le au nici macar toti crestinii pentru ca nu toti au fost alesi de Dumnezeu precum Saul din Tars si nici toti crestinii nu sunt de inaltimea duhovniceasca a apostolului neamurilor.
Ia sa mai vedem una:
"Am fost în duh în zi de duminică și am auzit, în urma mea, glas mare de trâmbiță" (Apocalipsa 1, 10)
Din nou un verset neplacut pentru oamenii care se balacesc in pamantesc si lumesc. Probabil ca dupa parerea ta sectara Ioan apostolul si evanghelistul iubirii atunci cand era in duh era inca la nivelul obisnuit de constiinta. Din punctul tau sectar de vedere Ioan cu siguranta nu ar fi ajuns la nivelul mistic de intelegere pentru ca nu ii ingaduie marginirea si limitarea ta mentala. Bineinteles ca un om care nu ar fi trait dimensiunea mistica, tainica, si-ar fi permis sa scrie o evanghelie si sa mai si vorbeasca despre Logos, principiul suprem al existentei. Bineinteles, sa stai sa gandesti despre Logos, si sa mai si fii in duhul este probabil la mintea oricarui sectar lipsit de luminarea dumnezeiasca.
Ia sa mai vedem unul, ca poate nu esti convins cat de mult poti sa iti bati joc de Sfanta Scriptura:
"Și am văzut cer nou și pământ nou. Căci cerul cel dintâi și pământul cel dintâi au trecut; și marea nu mai este. Și am văzut cetatea sfântă, noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu, gătită ca o mireasă, împodobită pentru mirele ei." (Apocalipsa 21, 1-2)
Inca un verset care contrazice pe cei care sunt lumesti dar se cheama pe ei insisi cu emfaza ca sunt duhovnicesti. Probabil ca astfel de viziuni care au fost daruite numai unor alesi sa le cunoasca, acesti apostoli nu le vedea in stari supranormale, mistice, ci stateau intr-o adunare sectara.
Ia sa mai vedem unul ca poate sectarilor inca nu le vine sa creada cat de mult sunt de deraiati de la adevarul Scripturii, si intr-adevar acest versete mi se par dintre cele mai incredibile:
"Și înțelepciunea o propovăduim la cei desăvârșiți, dar nu înțelepciunea acestui veac, nici a stăpânitorilor acestui veac, care sunt pieritori, Ci propovăduim înțelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră, Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei; Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit, și la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El". Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar și adâncurile lui Dumnezeu. Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu. Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaștem cele dăruite nouă de Dumnezeu; Pe care le și grăim, dar nu în cuvinte învățate din înțelepciunea omenească, ci în cuvinte învățate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovnicești oamenilor duhovnicești. Omul firesc nu primește cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie și nu poate să le înțeleagă, fiindcă ele se judecă duhovnicește. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni; Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L învețe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristos. " (I Corinteni 2, 6-16)
Aceste versete din epistola inraia catre corinteni a sfantului Pavel sunt cu certitudine niste afronturi cumplite la modul de intelegere al Scripturii tipic sectar, adica lipsiti de Duhul lui Dumnezeu.......dar ce mai cinteaza pana la urma, nu-i asa ??? Ce mai conteaza ca aici se vorbeste despre intelepciunea tainica, ce mai conteaza ca se vorbeste de cele pe care ochiul nu le-a vazut si urechea nu le-a auzit. Acestea nu reclama sub nici un chip o experienta deasupra intelegerii obisnuite, o experienta tainica, mistica, dumnezeiasca, din punctul tau sectar, eretic si mincinos si sfidator la adresa adevarului evanghelic.
Bineinteles ca pe langa marturiile scripturistice (iar nu fripturistice, asa cum le plac sectarilor lumesti si lipsiti de Duhul lui Dumnezeu), datorita faptului ca Duhul Sfant a ramas sa calauzeasca Biserica la tot adevarul, au mai fost oameni alesi de Dumnezeu care au trait experiente mistice, dintre care cei mai multi pot fi enumerati dintre sfintii Bisericii, pe care ii cunoastem noi. Exemple de astfel de marturisitori ai luminii dumnezeiesti, ai experientelor mistice sunt, printre altii, si urmatorii (foarte deranjanti pentru duhul sectar si eretic, mostenit de la insusi tatal minciunii): sfantul Grigorie de Nazianz, Sfantul Ioan Scararul, Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Grigorie Palama si intrega traditie isihasta, Sfantul Siluan Atonitul, si multi altii.