Citat:
În prealabil postat de zorobabel
In VT oamenii erau mantuiti prin credinta in promisiunea lui Dumnezeu. Promisiunea fusese facuta inca din gradina Edenului.
Uite ce se spune in Romani despre Avraam:
"Căci, ce spune Scriptura? Și "Avraam a crezut lui Dumnezeu și i s-a socotit lui ca dreptate".
Celui care face fapte, nu i se socotește plata după har, ci după datorie;
Iar celui care nu face fapte, ci crede în Cel ce îndreptează pe cel păcătos, credința lui i se socotește ca dreptate".
Jertfa lui Hristos era necesara pentru ca altfel omul nu ar fi putut fi iertat de pacat. Dar jertfa Lui actioneaza nu doar asupra oamenilor de dupa El ci asupra tuturor oamenilor.
In VT oamenii erau salvati pentru ca au crezut ca Dumnezeu le va da un Mantuitor care le va aduce iertarea de pacate; noi astazi suntem mantuiti prin credinta in ceea ce deja Mantuitorul a facut.
VT e plin de profetii despre Mesia, una dintre cele mai clare imagini e cea din Isaia 53:
"Dar El a luat asupră-Și durerile noastre și cu suferințele noastre S-a împovărat. Și noi Îl socoteam pedepsit, bătut și chinuit de Dumnezeu,
Dar El fusese străpuns pentru păcatele noastre și zdrobit pentru fărădelegile noastre. El a fost pedepsit pentru mântuirea noastră și prin rănile Lui noi toți ne-am vindecat.
Toți umblam rătăciți ca niște oi, fiecare pe calea noastră, și Domnul a făcut să cadă asupra Lui fărădelegile noastre ale tuturor. "
NT a fost scris pentru ca Dumnezeu s-a revelat prin Fiul Sau, si in NT sunt cuprinse invataturile pe care Hristos le-a lasat. Uite ce spune in Evrei 1:
"După ce Dumnezeu odinioară, în multe rânduri și în multe chipuri, a vorbit părinților noștri prin prooroci,
În zilele acestea mai de pe urmă ne-a grăit nouă prin Fiul, pe Care L-a pus moștenitor a toate și prin Care a făcut și veacurile;"
.
|
Atunci, sa reformulez intrebarea.
Ce inseamna ca in VT erau mantuiti prin credinta intr-o promisiune?
Unde anume ajungeau sufletele lor dupa moarte? De fapt ce inseamna a fi mantuit in VT si ce inseamna a fi mantuit dupa? E vreo diferenta?
Din ce spui tu, reiese ca legea VT e suficienta pentru mantuire si ca oamenii puteau fi mantuiti doar prin credinta, inainte ca Hristos sa se fi intrupat.
Si de aici, intrebarea: de ce totusi a doua persoana a Sf. Treimi a trebuit sa se intrupeze si sa se faca om?
Nu ar fi putut foarte bine persoanele Sfintei Treimi sa rezolve problema pacatului stramosesc acolo in cer si una dintre ele sa aduca jertfa mantuitoare in cer, fara sa fi devenit om? Nu putea Dumnezeu sa faca mantuirea de la distanta?
Putea, dar pt. ca n-a facut-o de la distanta, inseamna ca intruparea Lui e indispensabila mantuirii, in sens
ontologic.
In BO se afirma ca Hristos a realizat mantuirea obiectiva o data pt. totdeauna pt. toti si ca nimeni nu-si poate insusi mantuirea subiectiva inainte de a se fi realizat cea obiectiva.
Hristos zice ,,nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine,,. Deci ce inseamna a ajunge la Tatal in VT, inainte de jertfa lui Hristos?
Te intreb, de ce a zis Hristos despre Ioan Botezatorul ca desi este cel mai mare profet al VT si cel mai mare dintre cei nascuti din femeie, totusi, cel mai mic în imparatia cerurilor este mai mare decat el?
Ce-i lipseste lui Ioan Botezatorul ? credinta avea, traise in post si rugaciune, era mai ,,mare,, decat Moise care a vazut doar umbra si „spatele“ lui Dumnezeu pe Sinai iar el L-a vazut fata catre fata în apele Iordanului.
De ce nu se poate ridica nici la nivelul celui mai mic din Imparatia cerurilor?
Dar noi cei de azi, care nu avem credinta si asceza lui cum am putea ajunge macar pragul minim de a fi acceptati in Imparatia lui Dumnezeu?
Ce anume nu se putea obtine decat prin Intrupare si Invierea Intrupatului?
Sa nu zici, ca iertarea pacatelor, ca tocmai ai zis ca oamenii se puteau mantui numai prin credinta in promisiunea ca intr-un viitor indefinit , candva, cumva se va intampla si asta.
De ce e asa importanta intruparea? Nu se putea ca jertfa sa fi fost doar spirituala acolo in cer? iar noi s-o acceptam prin credinta fara nimic altceva.
Iar invatatura evanghelica sa fi fost transmisa la fel ca VT? Am fi
acceptat-o prin credinta la fel ca si legea lui Moise si gata.
De ce a mai fost nevoie si de legea harului pe langa legea lui Moise? caci legea prin Moise s-a dat dar harul si adevarul prin Hristos au venit.
Faptul ca jertfa NU a fost doar spirituala si de la distanta, inseamna ca era nevoie de TRUPUL LUI nu doar ca ,,materie pt. jertfa,,, ci ca Dumnezeu sa intre inauntrul umanului si apoi sa ni-l transfere, de fapt sa ni Se transfere El noua, prin Trupul Lui in faptura noastra pt. ca astfel sa ne realcatuim, sa ne reparam ontologic de stricaciunea mortii.
Si asta se face prin harul izvorat din Trupul Lui pe care il primim cand ne impartasim si trupeste si sufleteste.
Oricata credinta si fapte ale credintei ar avea cineva, fara Harul Sf. Impartasanii, nu se deosebeste de cei din VT.
iar Hristos ne vrea superiori lor nu doar prin invatatura din evanghelie, nu doar prin credinta (pe care o aveau si in VT), ci prin ,, luati mancati, acesta este Trupul Meu...,,
Oricat de bineplacuti ar fi fost Ioan Botezatorul si Avraam si dreptii VT, ei nu s-au impartasit cu Trupul Lui Hristos si asta ii face inferiori chiar si fata de cel mai putin merituos care se impartaseste cu Trupul Lui. Hristos a zis-o.
Dupa Inviere, Hristos S-a pogorat la iad ca sa-i scoata de acolo pe toti dreptii VT.
Deci cum anume erau mantuiti ei de vreme ce Hristos a trebuit sa-i scoata din locuinta mortilor?
Pe cei din VT i-a judecat Dumnezeu dupa legea lui Moise dar pe noi ne va judeca dupa legea Harului. Unde credinta singura nu mai e suficienta.
Noua ni s-a dat mai mult decat celor din VT, ni s-a dat Trupul Lui si ni se va cere mai mult decat credinta si faptele credintei.
Harul acesta care a venit prin Cel-intrupat si care e indispensabil mantuirii – caci nimeni nu vine la Tatal decat prin Mine - harul acesta deci, il pot primi cei care nu se impartasesc de Trupul Celui-Intrupat?
Ca doar El a zis Eu sunt Painea cea vie, Care S-a pogorat din cer. De va manca cineva din Painea aceasta, viu va fi în veci. Iar Painea pe care Eu o voi da pentru viata lumii este Trupul Meu;
de nu veti manca Trupul Meu si nu veti bea Sangele Meu, nu veti avea viata in voi;
cel ce Ma mananca pe Mine va via prin Mine.
In ortodoxie, intelegem mantuirea in sensul unei restaurari a fiintei fiecarui credincios prin impartasirea treptata cu trupul lui Hristos.
In BO, tot ce a zis Hristos e de importanta maxima. Dar referirile Lui insistente din Ioan 6 sunt esenta esentelor.
Nu inteleg cum puteti zice ca tocmai aceste cuvinte ale Lui sunt alegorice si ca la Cina cea de Taina a vorbit metaforic.
Si cum puteti afirma ca aveti credinta in Hristos cand tocmai esenta esentelor o puneti la indoiala?
Afirmand ca la cina cea de taina El nu putea fi si de fata si in chipul painii, Il faceti pe Hristos mincinos si neputincios. El cel ce poate orice. El cel ce transcende spatiul si timpul si poate fi simultan orice si oriunde.
Vom fi intrebati la Judecata de ce nu am vrut sa primim harul cel dat prin Trupul Lui. Si ce vom raspunde?
Ca n-am crezut ca Trupul Lui e real, ci doar un simbol. Ne declaram super credinciosi in cuvantul Bibliei dar pe asta n-am crezut-o. (parca vad ca dai iarasi eternul citat cu ochiul si mana care te smintesc).
Intr-adevar, credinta si faptele bune sunt f. importante dar nu suficiente si le poate avea oricine dar Harul izvorat din Trupul Lui Hristos nu ni se da decat in Biserica in care Duhul Sfant preface de atunci neintrerupt in istorie painea si vinul in Trupul si Sangele Lui.
iti sugerez din suflet sa te gandesti mai adanc la problema asta si sa nu va mai culcati pe-o ureche. cu mantuirea nu-i de jucat.
sa nu auda nici unul dintre noi atunci la judecata ,,adevarat, adevarat, nu va cunosc pe voi;
sau nu oricine mi-a zis: Doamne, Doamne va intra in imparatia cerurilor,,.