View Single Post
  #536  
Vechi 26.07.2010, 22:18:43
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data īnregistrćrii: 13.03.2010
Locažie: Romānia
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Medicina contemporanć și vindecćrile ei 32

din sursa: http://www.sihastru.net/mirem/ceor/catol_ekklesia.html
vedem cć:
„ROMANO CATOLICII IN SPATELE PROPRIILOR DECLARATII. ASPECTE CARE DEMONSTREAZÃ CINE SUNT EI CU ADEVÃRAT de colectivul rev. Ekklesia
Romano-catolicii. Fapte trecute si actuale ale nesinceritãtii lor Orice analist avizat si sincer dar mai ales apartinīnd Bisericii celei dreptmãritoare, poate observa un fapt pe cīt de evident, pe atīt de caracteristic pentru ideologia si politica pe care o desfãsoarã Vaticanul si biserica Romei. Anume cã, mai ales dupã Conciliul Vatican II, teologia romano-catolicã se prezintã din ce īn ce mai activ īn mediile ecumenice ca pãstrãtoarea, īmbogãtitoarea Traditiei Ortodoxe Rãsãritene, cu singura deosebire cã romano-catolicii s-au manifestat īn alt spatiu geografic si cultural; īn plus, cu cīteva exceptii care īsi vor gãsi cīt de curīnd o rezolvare facilã, esenta teologiei lor si scopul final al demersului lor teologic ar fi similar cu al Bisericii Ortodoxe. Aceastã teorie a asa numitelor "biserici-surori" este bazatã pe recunoasterea de cãtre teologii ecumenisti a succesiunii apostolice, a tainelor si a existentei harului mīntuitor si sfintitor īn biserica Romei, dacã nu īn plinãtatea lui, mãcar īntr-o mãsurã mai micã decīt īn Biserica Ortodoxã. Aceasta este opinia pe care curentul ecumenist īncearcã s-o impunã, īn ciuda nenumãratelor dovezi din īntreaga traditie a Bisericii dreptmãritoare dar si a faptelor concrete promovate de politica de dominatie universalã a Vaticanului. Sfintii Pãrinti nu au vorbit niciodatã nici de "teoria ramificatiilor" (anume cã diversele confesiuni crestine ar fi ramuri ale unui trunchi comun care este Biserica lui Hristos) si nici nu au pomenit de recunoasterea succesiunii apostolice la romano-catolici. Succesiunea apostolicã presupune īnainte de toate succesiunea īn adevãr si nu doar o succesiune formalã, istoricã, a unei īnlãntuiri de episcopi care au ocupat scaunul Romei. Recunoasterea succesiunii apostolice este o eroare dogmaticã si canonicã grosolanã dacã ea se face fãrã ca o anume grupare eterodoxã sã revinã la ortodoxie.
Iatã opinia reputatului canonist romān, pãrintele profesor Liviu Stan īntr-un articol al sãu consacrat tocmai succesiunii apostolice: "Este greu sã se gãseascã īn scrierile Sfintilor Pãrinti ceva care sã infirme (...) paralelismul īntre succesiunea apostolicã sacramentalã si aceea īn credintã a episcopatului sau mai bine zis a preotiei īn totalitatea ei. De altfel, atitudinea vechii Biserici īn chestiunea īntreruperii succesiunii apostolice sacramentale prin cãderea din credintã, adicã prin ruperea succesiunii īn credintã, este exprimatã si īn hotãrīrile canonice ale Bisericii si anume īn canoanele 46, 47, 68 apostolice;7.II Ec; 95 Trulan, etc. care prevãd rebotezarea ereticilor si hirotonirea din nou a clericilor acestora de orice grad - episcopi, prezbiteri sau diaconi. (...) De altfel, cum s-ar putea imagina o succesiune sacramentalã fãrã una de credintã? A admite asa ceva, nu īnseamnã oare a ne īnchipui sau a ne face iluzia cã Mīntuitorul ar īngãdui ca prin puterea harului sfintitor, prin puterea preotiei sã se īntãreascã si sã se rãspīndeascã rãtãcirile, ereziile? Ar fi īnsã cu neputintã sã se conceapã cã harul preotiei ar avea si destinatia de a servi si minciuna sau rãtãcirea, nu numai adevãrul, si cã Mīntuitorul ar īngãdui sã fie pus acest har īn slujba celor care nãruiesc, iar nu zidesc Biserica? Este evident cã harul preotiei nu poate fi folosit īmpotriva credintei sau īn slujba necredintei. De aceea el nu poate sã existe la eretici, cãci prezenta lui la acestia, ar īnsemna binecuvīntarea pãcatului, sfintirea sau consacrarea lui. Ca urmare, īn nici un chip succesiunea sacramentalã nu poate exista fãrã succesiunea īn credintã."
Recomandãm cu cãldurã acest articol al pr. prof. Liviu Stan, īn care acesta, cu puterea argumentatiei bazate pe cuvīntul Sfintilor Pãrinti si pe deciziile Sinoadelor ecumenice si sinoadelor locale, aratã fãrã putintã de tãgadã cã: "Trebuie sã se conceapã cã Biserica ortodoxã nu este īndreptãtitã sã admitã validitatea tainelor unei alte Biserici sau grupãri religioase crestine, si deci nici existenta succesiunii apostolice īn vreuna din acestea, decīt dacã, fie respectivele, fie unii membri ai lor, ar cere sã stabileascã intercomuniune "in sacris" cu ea, sau sã fie primiti īn Ortodoxie." [1]
Acestea fiind spuse, vom constata, examinīnd cu atentie declaratiile si manifestãrile romano-catolicilor, cã ei promoveazã nu numai inovatii periculoase īn asa-zisa lor "Liturghie" dar si adoptã initiative demne de a stīrni un rīs general. Īn spatele declaratiilor lor prietenesti se regãsesc aceleasi ambitii politice lumesti ca si īn trecut. De aceea, īn ciuda declaratiilor lor de iubire fatã de Traditia Ortodoxã (ca īn bulele papale "Tertio Milenio Adveniente" si "Orientale Lumen"), trecerea la dreapta credintã a acelora care se declarã cu tãrie prietenii Ortodoxiei īn mai toate īntīlnirile ecumenice, nu se produce. Multi din studentii nostri studiazã la Universitãti apusene romano-catolice sau protestante. Strategia romano-catolicilor este veche si binecunoscutã din istorie. Spre exemplu, dacã ne aplecãm asupra istoriei uniatismului romanesc dar si asupra acestui fenomen al uniatiei din alte tãri, teologii romano-catolici nu vor fi niciodatã de acord dacã un student ortodox ce īnvatã īntr-o universitate apuseanã le-ar cere, spre exemplu, sã treacã la romano-catolicism. Ei īnsã sperã ca acel student, odatã īntors īn tara sa, mult mai lax si mai tolerant īn ceea ce priveste acrivia dogmelor si canoanelor ortodoxe, sã accepte la momentul potrivit actul uniatiei cu Roma ca pe ceva usor de īnfãptuit si ca pe o normalitate.
Asa s-a īntīmplat si īn veacul XVII, cu primul episcop roman unit, Atanasie Anghel (1698-1701); el a urmat seminarul teologic calvin din Ciugud-Alba si a izbutit sã cīstige prin importante sume de bani bunãvointa guvernatorului Transilvaniei si a altor dregãtori, iar īn septembrie 1697 a plecat īn tara Romaneascã, pentru ca sã primeascã, potrivit vechiului obicei, darul arhieriei. Se pare cã la Bucuresti se cunosteau intentiile catolicilor de a atrage pe romani si cã noul candidat - tīnãr si fãrã multã īnvãtãturã - nu prezenta prea multã īncredere. De aceea a fost tinut la Bucuresti vreo patru luni, pentru a i se completa īnvãtãtura si a fi īntãrit īn Ortodoxie. Desigur cã influenta dogmaticã eterodoxã primitã anterior, relativismul sãu dogmatic si slãbiciunea sa personalã au avut ultimul cuvīnt īn deciziile sale. Dupã semnarea unirii cu Roma, toate promisiunile catolicilor de a usura existenta credinciosilor noii Biserici unite si de a avea reprezentare politicã, s-au prãbusit. Īn plus, īn documentul de unire semnat de preotii ortodocsi la 7 octombrie 1698 se stipula cã romanii apartinīnd Bisericii Unite cu Roma īsi vor pãstra neatinse sãrbãtorile, calendarul si Liturghia lor. Ei trebuiau doar sã facã ascultare de papã. Noua Bisericã Unitã cu Roma a obtinut unele drepturi prin edictele date de īmpãratul Leopold īn februarie 1699 si martie 1701. Dar nici unul din aceste privilegii obtinute pe hīrtie nu s-a transpus īn practicã.
Drepturile promise s-au dovedit minciuni grosolane care au generat mai tīrziu tensiuni sociale si multã vãrsare de sīnge pe tot parcursul secolului al XVIII-lea. Astfel, interesul prea mare manifestat de cãtre ierarhie si cler pentru avantaje materiale si drepturi sociale, primīnd fatã de pãstrarea credintei, a condus la apostazie, cum de atītea ori s-a īntīmplat īn istorie. Slujbele bisericesti ale unitilor au devenit pas cu pas din ce īn ce mai asemãnãtoare cu cele ale romano-catolicilor. S-a arãtat astfel īncã o datã cã puritatea credintei si apãrarea ei sunt mult mai importante decīt obtinerea unor avantaje lumesti, fiind ele chiar si drepturi sociale si politice. Īn Transilvania, uniatismul a adus numai urã, sīnge si dezbinare īntre cei care au rãmas fideli credintei strãmosesti si cei care au aderat la biserica unitã. Mai mult, chiar ierarhii uniti n-au fost īntotdeauna ascultati de cãtre Roma; sã ne amintim doar de cazul ierarhului unit Inochentie Micu Klein care a murit īn mizerie si dispret īn Italia, cersind drepturile sociale mult-promise pentru noua bisericã unitã.
Īn 1761, generalul armatei austriece imperiale, Adolf von Bukow, a distrus cu tunurile īn Ardeal - fiind trimis īn misiune de īmpãrãteasa Maria Tereza - peste 140 mãnãstiri si biserici ortodoxe care refuzau sã renunte la Ortodoxie. Iatã cīteva doar din metodele "crestine" folosite de catolici pentru a-si extinde dominatia geograficã pe orizontalã.
Ca sã nu mai vorbim de nenumãrate alte exemple asemãnãtoare gãsite īn istoria altor natii: cruciadele sīngeroase care au culminat cu cãderea Constantinopolului sub cruciati īn 1204 si slãbirea iremediabilã a puterii militare a Bizantului confruntat cu amenintarea turceascã - īn aceastã cruciadã, a IV-a, armatele apusene au profanat si distrus biserici si catedrale, au jefuit si īnstrãinat odoare si multe sfinte moaste din locasurile sfinte ale Constantinopolului.
__________________
1Ioan 4:1
Iubižilor, nu daži crezare oricćrui duh, ci cercaži duhurile dacć sunt de la Dumnezeu, fiindcć mulži prooroci mincinoŗi au ieŗit īn lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atāta adevćr se aflć īn spusele cuiva cātć siguranžć īi dau smerenia, blāndežea ŗi dragostea"

Acum este publicatć ŗi viaža (audio) Bćtrānului care mi-a lćmurit credinža īn iubire, aici:
Fratele Traian Bćdćrću (Tćtćicć)

Pentru cine doreŗte sć fie ctitor la Catedrala Māntuirii Neamului, iatć legćtura.
Reply With Quote