View Single Post
  #1668  
Vechi 28.07.2010, 14:50:37
zorobabel zorobabel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.06.2010
Mesaje: 231
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
vino cu date concrete te rog... eu iti spun ca traditia Doctrinara a Bisericii nu s-a schimbat.

iar despre Botezul copiilor, Scriptura spune clar ca atat sutasul Cornelie cat si TOATA CASA LUI au crezut si s-au Botezat cu totii, de la cel mic pana la cel batran... asa a fost si cu casa Lidiei si cu casa temnicierului care il inchisese pe Sfantul Pavel.
nu spune nicaieri ca sutasul avea copii mici in familie. asta e doar o adaugare ca sa justifice teoria botezului copiilor.
Eu il vad pe Hristos ca ii binecuvanta pe copii, nu ii boteza.
Copii nu au discernamant ca sa creada in Hristos, de aceea nu pot fi botezati pana nu pot da marturie asupra credintei lor.

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
nu faceti confuzie intre Botezul lui Ioan care era in Botez al pocaintei si Botezul intemeiat de Hristos in numele Sfintei Treimi. Intr-adevar Sfantul Ioan Botezatorul chema adultii la un botez cu apa al pocaintei insa doar dupa ce acestia au facut fapte vrednice de pocaingta... iar Hristos cu acest botez al lui Ioan s-a botezat.

Botezul intemeiat de Hristos insa, este un botez universal, adica pentru toti oamenii indiferent de rasa, varsta, sex etc... si este gratuit, adica nu cere fapte care sa ateste pocainta. Botezul intemeiat de Hrisotos este in numele Sfintei Treimi si este cu "Duh Sfant si cu foc" si este "nastere dinnou" in Hristos!
Botezul nu e nastere din nou, ci e marturia unui cuget curat dupa cum afirma Petru. Botezul trebuie sa fie precedat de credinta, nu este universal si il face oricine. Acela nu e botez instituit de Hristos. Tocmai ca acest botez necesita pocainta in prealabil.