Citat:
În prealabil postat de mesagerul
La Sfanta Impartasanie, instituita de Domnul Iisus Hristos, se folosea paine nedospita. Era perioada pastelui si porunca spunea "Sã nu se vadã aluat la tine pe toatã întinderea tãrii tale......Nu vei putea sã jertfesti Pastele"(Deuteronom 16:4,5). In plus, aluatul este un simbol al pacatului :"Nu stiti cã putin aluat dospeste toatã plãmãdeala?
Mãturati aluatul cel vechi, ca sã fiti o plãmãdealã nouã, cum si sunteti fãrã aluat; cãci Hristos, Pastele noastre, a fost jertfit. Sã prãznuim dar praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de rãutate si viclenie, ci cu azimile curãtiei si adevãrului."(1 Corinteni 5:6-8)
Avand in vedere acestea (faptul ca Domnul Iisus Hristos nu a instituit Sfanta Impartasanie cu aluat- care este un simbol al pacatului - ci cu azimi) mai credeti ca painea facuta din aluat poate fi "prefacuta" in trupul lui Hristos?
Intr-o alta ordine de idei: de ce nu se respecta ceea ce a facut si poruncit Domnul Iisus Hristos sa se faca, cu ocazia Sfintei Impartasanii? "Deci, dacã Eu, Domnul si Învãtãtorul vostru, v-am spãlat picioarele, si voi sunteti datori sã vã spãlati picioarele unii altora. Pentru cã Eu v-am dat o pildã, ca si voi sã faceþi cum am fãcut Eu."(Ioan 13:14,15)
Eu zic sa rezolvati aceste "probleme" si apoi sa reveniti cu remarci gen "noi avem har, ceilalti nu au"(poate intre timp aflati si ce semnifica harul).
|
Sa nu apelam in zadar la temeiuri biblice fara sa facem referire la cele nou testamentare care amintesc de Cina.
Daca Evangheliile sinoptice (Matei, Marcu si Luca) spun ca Man*tuitorul a trimis pe Petru si Ioan "sa pregateasca Pastile" (Marcu, 14, 13-16; Luca, 22, 8-13), nu inseamna ca s-ar fi junghiat mielul pascal, adica s-ar fi serbat Pastile iudaic, caci evanghelistii ar fi notat in mod sigur daca ar fi avut loc jertfirea
mielului pascal. Daca Hristos a serbat in seara de 13 Nisan Cina cea de Taina, aceasta n-a putut sa fie Pastile iudaic si deci n-a mancat azima.
Versiunea greceasca a Evangheliilor sinoptice, care este de fapt ver*siunea initiala (daca nu si pentru
Evanghelia dupa Matei, in mod sigur pentru celelalte doua Evanghelii sinoptice, dupa Marcu si dupa Luca), ne arata, de asemenea, si ea acelasi lucru prin termenii folositi. Astfel, daca Mantuitorul ar fi serbat la Cina cea de Taina Pastile iudaic, masa ar fi trebuit sa fie numita Pasti, dar ea este numita cina, iar painea de la ea este paine dospita, nu azima.
Mai multe amanunte la
http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/sfintele-taine/paine-azima-pentru-taina-euharistiei-69134.html