![]() |
![]() |
|
#81
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spuneti-i mai bine pe nume: pacat. Si daca ati gresit si ati pacatuit dracuindu-l pe aproapele dumneavoastra, invatatura ortodoxa nu va invata sa va cereti iertare? Sugestia mea ar fi sa va cereti iertare pentru dracuieli si sa incercati sa va stapaniti limbajul. Doamne ajuta. |
#82
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#83
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Domnule Kesarion lasati nu mai are rost sa va chinuiti ca sufletul lui este vandut diavolui in loc sa fie in mana Domnului Iisus Hristos,ca nici nu va asculta;citeste acel pasaj din Biblie Domnul Iisus despre vorbeste sau ne da un demn, un oameni care sa discuta sa chemam un frate,daca nu vrea sa asculte sa mearga cu el la un preot,daca nici de asta sa se afuriseasca.
__________________
"Cand e vorba de lucruri trecatoare si pamantesti, suntem sarguitori si ravnitori, dar cand putem agonisi atat de usor pe cele netrecatoare si vesnice, noi intarziem si trandavim."Sfantul Ioan Gura de Aur |
#84
|
||||
|
||||
![]()
Intr-adevar, in Ortodoxie sfanta Euharistie joaca un rol central.
Din ceea ce am citit si din cea ce a fost expus pe thread am desprins trei semnificatii majore: -1. sfanta Impartasanie ne hraneste cu Jertfa Fiului lui Dumnezeu pentru ca Jertfa este principiul Vietii. -2. sfanta Impartasanie este singura modalitate prin care omul se poate indumnezeii (dupa har, nu dupa fiinta). -3. sfanta Impartasanie coboara Viata dumnezeiasca, perihoreza Treimica, in comunitatea de credinciosi astfel incat fiecare madular al Trupului lui Hristos traieste prin ceilalti si toti prin Hristos. Dar, dar, dar, tocmai de aceea se cere mai intai si mai intai mare, mare, mare PREGATIRE. Pentru ca este o mare Taina a sfintirii si indumnezeirii noastre trebuie tratata cu imensa raspundere, trebuie primita intr-o minte golita de patimi si pacate, eliberata de egoismul nostru cel lumesc, primita cu dragoste, smerenie si chip de jertfa. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#85
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mãturati aluatul cel vechi, ca sã fiti o plãmãdealã nouã, cum si sunteti fãrã aluat; cãci Hristos, Pastele noastre, a fost jertfit. Sã prãznuim dar praznicul nu cu un aluat vechi, nici cu un aluat de rãutate si viclenie, ci cu azimile curãtiei si adevãrului."(1 Corinteni 5:6-8) Avand in vedere acestea (faptul ca Domnul Iisus Hristos nu a instituit Sfanta Impartasanie cu aluat- care este un simbol al pacatului - ci cu azimi) mai credeti ca painea facuta din aluat poate fi "prefacuta" in trupul lui Hristos? Intr-o alta ordine de idei: de ce nu se respecta ceea ce a facut si poruncit Domnul Iisus Hristos sa se faca, cu ocazia Sfintei Impartasanii? "Deci, dacã Eu, Domnul si Învãtãtorul vostru, v-am spãlat picioarele, si voi sunteti datori sã vã spãlati picioarele unii altora. Pentru cã Eu v-am dat o pildã, ca si voi sã faceþi cum am fãcut Eu."(Ioan 13:14,15) Eu zic sa rezolvati aceste "probleme" si apoi sa reveniti cu remarci gen "noi avem har, ceilalti nu au"(poate intre timp aflati si ce semnifica harul). |
#86
|
||||
|
||||
![]() Citat:
iar Iuda a inmuiat bucata de paine, ca azima se farama daca vrei sa o intinzi pe blid. Painea dospita semnifica firea cea cazuta pe care Mantuitorul prin Intrupare, Jertfa si Inviere o vindeca si o restaureaza. Tocmai de aceea Taina Euharistiei este o minune atat de mare caci preface o o fire cazuta in Sfant Trupul Sau. La Dumnezeu totul e posibil. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#87
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca Evangheliile sinoptice (Matei, Marcu si Luca) spun ca Man*tuitorul a trimis pe Petru si Ioan "sa pregateasca Pastile" (Marcu, 14, 13-16; Luca, 22, 8-13), nu inseamna ca s-ar fi junghiat mielul pascal, adica s-ar fi serbat Pastile iudaic, caci evanghelistii ar fi notat in mod sigur daca ar fi avut loc jertfirea mielului pascal. Daca Hristos a serbat in seara de 13 Nisan Cina cea de Taina, aceasta n-a putut sa fie Pastile iudaic si deci n-a mancat azima. Versiunea greceasca a Evangheliilor sinoptice, care este de fapt ver*siunea initiala (daca nu si pentru Evanghelia dupa Matei, in mod sigur pentru celelalte doua Evanghelii sinoptice, dupa Marcu si dupa Luca), ne arata, de asemenea, si ea acelasi lucru prin termenii folositi. Astfel, daca Mantuitorul ar fi serbat la Cina cea de Taina Pastile iudaic, masa ar fi trebuit sa fie numita Pasti, dar ea este numita cina, iar painea de la ea este paine dospita, nu azima. Mai multe amanunte la http://www.crestinortodox.ro/dogmatica/sfintele-taine/paine-azima-pentru-taina-euharistiei-69134.html |
#88
|
||||
|
||||
![]()
De-a lungul unei întregi săptămâni premergătoare Paștelui, evreii mâncau numai azime, după cum era prescris (Exodul, cap 9, 10). Prin urmare, este foarte probabil ca la Cina cea de Taină s-a mâncat pânie nedospită. Miel nu s-a mâncat, fiindcă însuși Domnul era Mielul Pascal. Chiar și astăzi, evreii nu mănâncă pâine dospită în acea perioadă, ci acea pască a lor oarecum asemănătoare unei napolitane mai moi și neîndulcite, cu care se pot lua foarte bine ierburile amare din blid, ceea ce ei și fac.
Un răspuns al apologeticii catolice fraților protestanți despre semnificația pascală a patimilor și morții Domnului nostru aici (un episod din ciclul "catolic după Scripturi"): http://mihaisarbu.wordpress.com/2010...eoprotestanti/
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.08.2010 at 18:52:05. |
#89
|
||||
|
||||
![]() Citat:
eu insumi foloseam inmuierea painii in mancare, insa n-am vazut sa se inmoaie altceva, biscuite, napolitana sau orice tip de pasca. Dar nu te contrazic pentru ca nu avem dovezi certe nici pentru una, nici pentru cealalta. De fapt, important e ceea ce rezulta in urma Sfintei Taine a Euharistiei, si anume Sfantul Trup si Sange al Mantuitorului. Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#90
|
|||
|
|||
![]()
Chapter 8. Let nothing be done without the bishop
See that you all follow the bishop, even as Jesus Christ does the Father, and the presbytery as you would the apostles; and reverence the deacons, as being the institution of God. Let no man do anything connected with the Church without the bishop. Let that be deemed a proper Eucharist, which is [administered] either by the bishop, or by one to whom he has entrusted it. Wherever the bishop shall appear, there let the multitude [of the people] also be; even as, wherever Jesus Christ is, there is the Catholic Church. It is not lawful without the bishop either to baptize or to celebrate a love-feast; but whatsoever he shall approve of, that is also pleasing to God, so that everything that is done may be secure and valid. Sursa: http://www.newadvent.org/fathers/0109.htm "1. Cu toții urmați pe episcop, după cum urmează Iisus Hristos pe Tatăl, iar pe preoți ca pe apostoli; pe diaconi respectați-i ca pe porunca lui Dumnezeu. Nimeni să nu facă fără episcop ceva din cele ce aparțin Bisericii. Acea Euharistie să fie socotită bună, care este făcută de episcop sau de cel căruia episcopul i-a îngăduit. 2. Unde se vede episcopul, acolo să fie și mulțimea credincioșilor, după cum unde este Iisus Hristos, acolo este și Biserica Universală. Fără episcop nu este îngăduit nici a boteza, nici a face agapă; că este bineplăcut lui Dumnezeu ceea ce aprobă episcopul, ca tot ce se săvârșește să fie sigur și întemeiat." (Scrierile Părinților Apostolici - EIBMBOR, 1979, pag. 184) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Cele 12 rugaciuni ale Sf. Impartasanii | carmina | Impartasania (Taina Euharistiei) | 18 | 19.12.2010 13:50:01 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
Despre Taina Spovedaniei | adimirea | Generalitati | 10 | 10.11.2009 15:09:52 |
taina sfintei spovedanii | rotarufelicia | Pocainta | 6 | 02.01.2007 13:41:14 |
|