Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Ceea ce au înțeles exact Sfinții Părinți aveți, de exemplu, în această clarificare a Sf Vasile cel Mare:
"Chiar dacă Sf Duh este al treilea în demnitate și în procesiune (ordine), pentru ce ar trebui El să fie al treilea în natură ? Că este următor Fiului, având existența Sa de la El și primind-o de la El și anunțându-ne pe noi și fiind complet dependent de El, este ceea ce ni s-a transmis prin tradiția de credință; dar că natura Sa este pe locul al treilea nici nu suntem învățați de sfinți, nici nu putem desprinde logic din ceea ce s-a spus". (Contra lui Eunomiu, 3.1, PG 29:655A).
Ceea ce au crezut Sfinții Părinți, asta crede și Biserica Catolică. Transmiteți asta "sfinților" dv păstori.
|
Gogomanie mai mare ca aceasta nu s-a auzit...a spus bine Sfintul Marcu al Efesului ca ,catolicii au modificat multe din scrierile Sfintilor Parinti ca sa se potriveasca cu inovatiile lor.
Dar nici macar cu cap nu le modificati...adica din ce spuneti voi ca a spus Sfintul Vasile cel Mare....rezulta ca Sfintul Duh nici macar din Tatal nu mai purcede,sau daca purcede in principal din Tatal ( cum totusi spuneti voi in crez), purcede mort...iar numai ce "purcede" in secundar din Fiul...ar avea viata.
Chiar si cu natura e ciudat,cum adica e pe locul al treilea ( tot catolic suna )...in Sfinta Treime este aceeasi natura sau fiinta...Persoanele sint 3 ... intr-Una.
PS.Voi vreti sa spuneti ca atunci cind Tatal il naste pe Fiul din vesnicie...nu are Duh Sfint in El...Tatal adica ?
Daca chiar nu il credeti pe Iisus Hristos Dumnezeu cind spune ca Sfintul Duh purcede din Tatal...deci din Tatal isi ia existenta....uite o imagine simbolica a Sfintei Treimi:
...
16. Iar botezându-se Iisus, când ieșea din apă, îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El.
17. Și iată glas din ceruri zicând: "Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit" ( Matei 3,16 )
Adica Duhul Sfint ( porumbelul ) purcede ( care se pogoara din cer ) din Tatal ( glasul din ceruri ) si se odihneste in Fiul ( venind peste El )...sau cum mai spunem noi ortodocsii...din Tatal prin Fiul.