Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #61  
Vechi 09.08.2010, 20:29:54
sherlock_holmes sherlock_holmes is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.07.2008
Locație: commonwealth
Religia: Ortodox
Mesaje: 386
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
"Aceste hotărâri, care erau profilioquiste, au fost duse papei Leon III spre a fi aprobate de acesta. Papa Leon III n-a aprobat însă hotărârile acestui sinod, susținând prin aceasta partida ortodoxă. Pentru a-și arăta mai clar
poziția, Leon III a făcut un gest care avea să devină memorabil. A pus să fie gravat pe două plăci de argint, în greacă și în latin, simbolul de credință Niceo-Constantinopolitan sub care să se scrie: "Haec Leo posui amore et cautela orthodoxae fidei" = "Eu Leon, am pus aceasta din dragoste și grija pentru credința ortodoxă", aceste plăci le-a amplasat la intrarea din biserica Sfântului Petru din Roma. Aceasta a fost de fapt o biruință, de moment, a ortodoxiei latine asupra filioquismului care era
susținut de teologii nelatini dar mai ales de puterea politică
apuseană din acea vreme.

Planul francilor, avea să fie de acum, de a avea în scaunul episcopatului Romei un papă prin care să-și impună și aici propria învățătură de credință." se spune la pg.31 din lucrarea citata mai sus. Gestul papei Leon III spune insa totul!




Mie imi pare aceasta gravare a Crezului ortodox in placile de argint...o pronuntare dogmatica " ex cathedra" a unui papa Sfint...deci infailibila pentru catolici !
__________________
Singura dragoste adevarata este cea care încredinteaza aproapelui viata vesnica! Sfintul Iustin Popovici
Reply With Quote
  #62  
Vechi 09.08.2010, 21:26:08
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Oare mai exista aceste placi de argint cu Crezul, sau au fost indepartate?
Reply With Quote
  #63  
Vechi 10.08.2010, 00:15:33
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Catedrala în care a slujit sfântul papă Leon al III-lea a fost alta decât cea de acum. Vechea catedrală papală a fost înălțată de împăratul Constantin și nu a rămas din ea decât fundația și un zid. În locul ei, sub pontificatele lui Iuliu al II-lea și Leon al X-lea, Bramante, Rafael și Michelangelo au ridicat catedrală nouă, extinsă apoi cu colonadele lui Bernini. Personal, nu am văzut gravurile Crezului niceno-constantinopolitan din vremea Sf Leon al III-lea, dar e posibil să se fi păstrat undeva: complexul Vatican e mare și numai o parte este permanent vizitabilă publicului larg.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #64  
Vechi 10.08.2010, 00:52:35
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Domnule, când dumneata spui "Ana are mere", nu înseamnă că negi că Ana ar avea și pere. Este evident, cum poți susține contrariul și cum poți susține că suntem ilogici ?

Când, în Efeseni 2:8 Apostolul spune "prin Har ați fost mântuiți", asta nu înseamnă că suntem mântuiți NUMAI prin Har sau DOAR prin Har. Religia dumitale, ca și religia mea, nu crede în mântuirea NUMAI prin Har (sola Gratia). Ce e așa de greu de acceptat ideea că afirmația "de la cutare vine" este noncontradictorie cu afirmația "de la cutare și de la cutare vine" ?

Și, dacă este noncontradictorie, atunci de unde ideea aceasta obstinată că "Filioque" ar contrazice ceea ce Biserica noastră (nedespărțită) a stabilit la Niceea și Constantinopol ? A, că este o adăugare față de formularea de acolo, cu asta suntem absolut de acord. Mereu Biserica a găsit de cuviință să adauge ceva în interesul clarificării. După cum desigur știi, Crezul de la Constantinopol prezintă multe adăugiri față de Crezul de la Niceea, care era pe jumătate, și totuși nu ai îndrăzni să susții absurditatea că sinodul al doilea l-ar contrazice, astfel, pe primul. Și atunci, pentru ce crezi dumneata că dorința de clarificare dogmatică s-ar opri la Constantinopol și nu ar continua și azi ? Crezi, ori nu crezi că Biserica este o instituție vie, călăuzită de Duhul Sfânt ? Odihnitu-S-a Duhul Sfânt deasupra Bisericii la Niceea ? S-a odihnit și la Constantinopol și credem că se odihnește și azi ca și ieri, ferind-o de eroare. Nu eu spun asta, ci Isus Cristos, Domnul nostru.
Evident ca afirmatia “Ana are mere” nu inseamna negare a posibilitatii de a avea si pere, dar nu asta se discuta aici! Colegul dumneavoastra, Erethorn, sustine ca propozitia “Ana are mere” implica “Ana are mere si pere”, ceea ce este o ineptie din punct de vedere logic. Deci, eu nu sustin ca dumneavoastra si Erethorn sinteti ilogici, ci doar Erethorn, despre dumneavoastra numai ma limitez, deocamdata, la a spune ca mai aveti de lucrat la semantica pentru ca “a implica” nu inseamna niciodata si “a presupune”.

Daca ar fi sa va acuz de ceva impreuna, aceea ar fi lipsa de onestitate, dar asta este o caracteristica comuna tuturor ereticilor si, de aceea, nu cred ca v-as spune nimic nou. Timpul are un anumit sens si istoria este strict o structura de timp, ceea ce nu-ti permite sa te plimbi prin istorie ca “voda prin loboda” si sa iei numai ce-ti convine. In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic. Ca Biserica Papei crede altceva, pe noi nu ne intereseaza fiindca de aproape o mie de ani a incetat de a mai fi Biserica lui Hristos.

Primul sinod ecumenic (325) a definit crezul, al doilea sinod (381) l-a dezvoltat pentru a-l face foarte explicit in confruntarea cu marile erezii ale vremii, cel de-al treilea sinod (431) l-a facut dogma de neschimbat, iar cel de-al saptelea sinod (787) “a batut in cuie” intreaga ortodoxie:
“După ce s-au citit acestea, sfantul sinod a orânduit (hotărât) ca nimănui să nu-i fie îngăduit să dea la iveală, sau să scrie, sau să întocmească (alcătuiască) altă credință, afară de aceea care s-a orânduit (hotărât) de către Sfinții Părinți, care, împreună cu Sfântul Duh s-au adunat în cetatea Niceenilor.” (Efes, 431, aprobat de Sf. Papa Celestin)

"...„Ai poruncit ca mărturiile tale să fíe dreptate în veac; înțelepțeste-mă, și viu voi fi" (Ps. 118, 138, 144). Și dacă glasul proorocesc (profetic) ne poruncește nouă să păzim în veac mărturiile lui Dumnezeu și să viețuim întru ele, este învederat (evident) că ele rămân neclătinate si nestrămutate, căci si văzătorul de Dumnezeu Moise zice astfel: „Acestora nu este a li se adăuga (nimic) și nici nu este să se scoată (ceva) dintr-însele" (Deut. 12, 32). Și dumnezeiescul apostol Petru, proslăvindu-se întru ele, strigă: „Spre care și îngerii doresc să privească" (1 Petru 1, 12), și Pavel zice: „Chiar dacă noi, sau înger din cer de ar binevesti vouă, în afară de ceea ce v-am binevestit noi vouă, să fie anatema" (Gal. 1,8). ... Și pe acei pe care ei [Sfinti Parinti de dinaintea lor] îi supun anatemei, și noi îi dăm anatemei; și pe cei care îi supun caterisirii, și noi îi caterisim; și pe cei care îi supun afurisirii, și noi îi afurisim, iar pe cei pe care îi dau certării (epitimiei), și noi așijderea îi supunem." ( Nicaea , 787, aprobat de Papa Adrian )
Dar pentru ca si pe vremea aceia ereticii faceau pe niznaii au trebuit Sfintii Parinti sa se mai adune o data la Constantinopol in 879 ca sa le-o spuna pe sleau ca nimeni nu mai adauga, scoate si explica nici chiar la Crez:
“Asa socotim si asa credem ca in aceasta marturisire am fost botezati si am devenit vrednici de ordinele clericale. De aceea ii consideram pe cei care cred altfel decit aceasta ca vrajmasi ai lui Dumnezeu si ai adevarului. Daca cineva indrazneste sa scrie un alt Simbol de Credinta in afara acestuia, sa adauge la el, sa elimine din el sau sa inlature ceva din el si sa arate indrazneala de a-l numi dogma, acela va fi osindit si aruncat afara din adunarea crestinilor. A scoate sau a adauga la definitia pe care pina astazi am avut-o a Sfintei, Consubstantialei si Indivizibilei Trinitati arata ca aceasta marturisire nu a fost perfecta. Un asemenea fapt discrediteaza Traditia Apostolica si doctrina Parintilor. Daca cineva a ajuns la un asemenea grad de nesocotinta incit sa faca ceea ce am aratat mai sus si vine cu un alt Simbol zicindu-i dogma, sau adauga sau scoate de la Crezul pe care l-am primit de la Sfintul Sinod Sobornicesc de la Nicaea, sa fie Anatema.” (semnat si de Papa Ioan al VIII-lea)
MD si Erethorn, de ce discreditati Traditia Apostolica si doctrina Parintilor? De ce urmati papii apostati si nu va supuneti Sfintilor Papi ai Bisericii Ortodoxe (Catolice)?
Reply With Quote
  #65  
Vechi 10.08.2010, 01:12:29
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.
Aceasta este o preconcepție a schismaticilor "ortodocși". Înaintea lor au mai fost niște schismatici, la fel de "ortodocși" dacă nu și mai și, care susțineau și susțin și azi că nimeni nu mai adaugă, schimbă sau dezvoltă nimic după al 3-lea Sfint Sinod Ecumenic. Și după ei, au apărut schisme în cadrul schismei. Vedem chiar pe acest forum cum stavroveri și stiliști, care se consideră "adevărații ortodocși", îi acuză pe ceilalți de a fi îndrăznit să cuteze a aduce schimbări față de cele hotărâte în sinoade.

Citat:
“După ce s-au citit acestea, sfantul sinod a orânduit (hotărât) ca nimănui să nu-i fie îngăduit să dea la iveală, sau să scrie, sau să întocmească (alcătuiască) altă credință, afară de aceea care s-a orânduit (hotărât) de către Sfinții Părinți, care, împreună cu Sfântul Duh s-au adunat în cetatea Niceenilor.” (Efes, 431, aprobat de Sf. Papa Celestin)
Curios lucru: după acest sinod, care a hotărât să nu se mai "aducă schimbări" la credință, au mai avut loc sinoade recunoscute până și de ortodocși, care au adus schimbări la credință. Și mai curios este că vorbește de credința de la Niceea, deși după acel prim sinod ecumenic avusese deja de mult loc și al doilea, care îl completase. Mie lucrurile astea mi-ar da de gândit. Nu cumva, de fapt, este vorba de aceeași credință, tot mai bine formulată și cristalizată ?

Citat:
MD si Erethorn, de ce discreditati Traditia Apostolica si doctrina Parintilor? De ce urmati papii apostati si nu va supuneti Sfintilor Papi ai Bisericii Ortodoxe (Catolice)?
După cum am mai arătat, nici măcar unul dintre Sfinții Părinți nu a susținut teza heterodoxă pe care o susțin ortodocșii cum că Duhul Sfânt provine NUMAI de la Tatăl. În schimb, unii au spus "de la Tatăl și de la Fiul" ori "de la Tatăl prin Fiul". Deci, dumnule paradosis: de ce discreditați Tradiția Apostolică și doctrina Părinților ? De ce urmați patriarhii schismatici și nu vă supuneți urmașilor lui Petru și ai celorlalți apostoli în comuniune cu el ? Unde spune Sfânta Scriptură o asemenea trăznaie cum că Duhul Sfânt ar purcede numai de la Tatăl ? Unde și când au spus Sfinții și Dumnezeieștii Părinți așa ceva ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #66  
Vechi 10.08.2010, 03:06:00
Sfanta Inchizitie Sfanta Inchizitie is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 3
Implicit

Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Reply With Quote
  #67  
Vechi 10.08.2010, 03:15:02
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sfanta Inchizitie Vezi mesajul
Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Da. Dumnezeu Fiul, "frate".
Reply With Quote
  #68  
Vechi 10.08.2010, 04:46:24
paradosis paradosis is offline
Banned
 
Data înregistrării: 18.07.2010
Mesaje: 141
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis
In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Aceasta este o preconcepție a schismaticilor "ortodocși". Înaintea lor au mai fost niște schismatici, la fel de "ortodocși" dacă nu și mai și, care susțineau și susțin și azi că nimeni nu mai adaugă, schimbă sau dezvoltă nimic după al 3-lea Sfint Sinod Ecumenic. Și după ei, au apărut schisme în cadrul schismei. Vedem chiar pe acest forum cum stavroveri și stiliști, care se consideră "adevărații ortodocși", îi acuză pe ceilalți de a fi îndrăznit să cuteze a aduce schimbări față de cele hotărâte în sinoade.
Repet: In Biserica lui Hristos nimeni nu mai adauga, scoate, schimba sau dezvolta la dogma dupa cel de-al 7 Sfint Sinod Ecumenic.. Daca Biserica Papei mai recunoaste deciziile acestui sinod, atunci veti accepta precis ca afirmatia mea este consecinta directa a celor care s-au decis atunci (vezi Canonul I).

Trimiterile dumneavostra la monofiziti si vremurile mai recente sint pur si simplu divagatii si divagatii puerile. Ultimele clarificari la Crez au fost aduse la cel de-al Treilea Sinod devenind astfel dogma inchisa. Orice fel de incercari de modificare atrage dupa sine anatema acelor Parinti, ceea ce a fost inca odata foarte explicit intarit la Cel de-al 8-lea Sinod, asa cum v-am aratat mai inainte.

Citat:
În prealabil postat de paradosis
“După ce s-au citit acestea, sfantul sinod a orânduit (hotărât) ca nimănui să nu-i fie îngăduit să dea la iveală, sau să scrie, sau să întocmească (alcătuiască) altă credință, afară de aceea care s-a orânduit (hotărât) de către Sfinții Părinți, care, împreună cu Sfântul Duh s-au adunat în cetatea Niceenilor.” (Efes, 431, aprobat de Sf. Papa Celestin)
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Curios lucru: după acest sinod, care a hotărât să nu se mai "aducă schimbări" la credință, au mai avut loc sinoade recunoscute până și de ortodocși, care au adus schimbări la credință. Și mai curios este că vorbește de credința de la Niceea, deși după acel prim sinod ecumenic avusese deja de mult loc și al doilea, care îl completase. Mie lucrurile astea mi-ar da de gândit. Nu cumva, de fapt, este vorba de aceeași credință, tot mai bine formulată și cristalizată ?
Pare curios numai din cauza ca dumneavoastra nu v-ati improspatat un pic cunostintele de istoria Bisericii mai inainte de a va hazarda sa formulati un raspuns. Cel de-al Treilea Sinod a acceptat fara nici un fel de rezerva clarificarile aduse la Sinodul II. Trimiterea pe care acei Sfinti Parinti o fac la Crezul de la Nicaea si Primul Sinod Ecumenic nu este consecinta adaugarilor aduse la Crez de Sinodul precedent, ci raspunsul la erezia nestoriana.

Citat:
În prealabil postat de paradosis
MD si Erethorn, de ce discreditati Traditia Apostolica si doctrina Parintilor? De ce urmati papii apostati si nu va supuneti Sfintilor Papi ai Bisericii Ortodoxe (Catolice)?
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
După cum am mai arătat, nici măcar unul dintre Sfinții Părinți nu a susținut teza heterodoxă pe care o susțin ortodocșii cum că Duhul Sfânt provine NUMAI de la Tatăl. În schimb, unii au spus "de la Tatăl și de la Fiul" ori "de la Tatăl prin Fiul". Deci, dumnule paradosis: de ce discreditați Tradiția Apostolică și doctrina Părinților ? De ce urmați patriarhii schismatici și nu vă supuneți urmașilor lui Petru și ai celorlalți apostoli în comuniune cu el ? Unde spune Sfânta Scriptură o asemenea trăznaie cum că Duhul Sfânt ar purcede numai de la Tatăl ? Unde și când au spus Sfinții și Dumnezeieștii Părinți așa ceva ?
Indiferent de ce or fi spus unii, Sfinta Traditie, care este consensus patrum, retine doar ca Duhul Sfint purcede de la Tatal. Sfintul Ioan Gura de Aur zice asa: "Daca exista Traditie, atunci nu cauta nimic mai mult". Transmiteti-i, va rog, si "Sfintului" Parinte de la Roma!
Reply With Quote
  #69  
Vechi 10.08.2010, 09:02:20
Daniel777 Daniel777 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Sfanta Inchizitie Vezi mesajul
Am si eu o intrebare pentru "fratii" ortodocsi:Domnul nostru Isus Hristos laudat sa fie in veci este sau nu una si aceeasi persoana cu Dumnezeu?
Dumnezeu este unul in Fiinta si Intreit in Persoane.Deci ca persoane sunt distincte,dar au aceeasi Fiinta.
Reply With Quote
  #70  
Vechi 10.08.2010, 17:36:03
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de paradosis Vezi mesajul
Indiferent de ce or fi spus unii, Sfinta Traditie, care este consensus patrum, retine doar ca Duhul Sfint purcede de la Tatal.
Corect, atâta timp cât ortodocșii nu deformează acest "consensus patrum" prin adăugarea lui numai de la Tatăl.
Ceea ce au înțeles exact Sfinții Părinți aveți, de exemplu, în această clarificare a Sf Vasile cel Mare:
"Chiar dacă Sf Duh este al treilea în demnitate și în procesiune (ordine), pentru ce ar trebui El să fie al treilea în natură ? Că este următor Fiului, având existența Sa de la El și primind-o de la El și anunțându-ne pe noi și fiind complet dependent de El, este ceea ce ni s-a transmis prin tradiția de credință; dar că natura Sa este pe locul al treilea nici nu suntem învățați de sfinți, nici nu putem desprinde logic din ceea ce s-a spus". (Contra lui Eunomiu, 3.1, PG 29:655A).

Ceea ce au crezut Sfinții Părinți, asta crede și Biserica Catolică. Transmiteți asta "sfinților" dv păstori.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
„Iadul, suferința de a nu mai putea să iubești“ la Dostoievski georgeval Generalitati 6 18.09.2014 19:41:26
Catolicismul si ecumenismul MariaB Biserica Romano-Catolica 115 18.08.2013 20:21:58
catolicismul dragos_c Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 28 27.12.2006 15:16:22