Subiect: Papalitatea
View Single Post
  #480  
Vechi 24.08.2010, 21:50:10
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cred că se poate ajunge la concluzia respectivă prin simpla reflecție. Tatăl oricum trebuie pus pe prima poziție, fiind genitor și de nimeni generat. Deci, din cele 6 permutări posibile, rămân în discuție două: ordinea Tatăl-Fiul-Sf Duh, sau ordinea Tatăl-Sf Duh-Fiul. Dar, din cauză că pentru purcederea Sf Duh este nevoie atât de Tatăl, care face asta, cât și de Fiul, prin care se face asta (după cum credem noi), singura ordine de precedență rămasă este Tatăl-Fiul-Sf Duh.
Asta doar pentru ca noi traim in timp si nu putem concepe ca ceva sa se nasca din altceva fara sa existe precedenta. Dar la Dumnezeu nu este musai sa fie asa. Noi nu putem zice in acelasi timp si Tatal si Fiul si Duhul Sfant, de asta ii zicem unul dupa altul, dar Dumnezeu poate sa ii "zica" si deodata.
Iar purcederea Duhului Sfant si de la Fiul, tot nu am inteles care sunt sfintii parinti care au formulat aceasta dogma, nu ai scris nici un nume concret. O sa intreb si eu cine a formulat la ortodocsi dogma ca Duhul Sfant purcede numai de la Tatal si apoi o sa vedem la ce concluzie se ajunge.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La aceasta ne răspune Sf Sinod de la Calcedon, în formulare infailibilă. Definiția dogmatică spune așa: (...) două naturi care nu suferă confundare, nici schimbare, nici împărțire, NICI SEPARARE (...) După expresia Sf Părinți, putem spune că cele două naturi sunt împletite, ceea ce este altceva decât să spunem că sunt amestecate.
Daca sunt impletite, cum putem spune ca in acelasi timp nu sunt impartite? Doar ceva impartit se poate impleti. Iar apa nu se impleteste cu vinul, ci se amesteca. De ce atunci s-a pastrat acest ritual care arata tocmai amestecarea si nicidecum impletirea?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Copții, neparticipând la acest sinod, au încremenit în logica primelor trei, tot așa precum ortodocșii, neparticipând decât la primele 7 sinoade ecumenice, au încremenit în logica lor. Ca atare, copții pretind despre ortodocșii care și-au cristalizat mai mult învățătura lor în raport cu ei că sunt eretici, tot așa cum ortodocșii pretind despe catolici, care și-au cristalizat învățătura lor în raport cu ei, că sunt eretici.
Da, toti isi arunca cuvantul eretic, bine ca Domnul ii iubeste pe toti!

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Lucrul care m-a atras cel mai mult la Biserica Greco-Catolică și care a fost hotărâtor în convertirea mea a fost mărturia de sânge a ierarhilor ei. Întâistătătorului Bisericii i s-a promis nu numai viața și libertatea, dar și onorouri și sprijinul Securității pentru postul de Patriarh al BOR dacă renunță la Unirea cu Roma. Dar replica lui a fost: "Credința noastră este viața noastră" și au urmat 16 ani de închisoare. Toți cei 12 episcopi greco-catolici au răspuns la fel, fără să știe unul de altul. Chiriarhul Bucureștiului a fost cel dintâi chemat, nerezistând torturilor interogatoriului și murind în beciurile Securității. Aflând despre aceste lucruri, mi-am spus că Biserica ce are asemenea episcopi cu credință tare ca stânca este Biserica lui Cristos. Și, în afară de ipoteza că toți acești 12 oameni erau sonați, înseamnă că legătura cu Roma este ceva foarte important pentru suflet, ceva mai important chiar decât libertatea și viața în trup.
Au fost destui martiri si dintre ortodocsi. Martiri care nu au vrut sa il tradeze pe Hristos asa ca au platit cu viata. Asa cum sunt destui martiri si dintre evrei sau musulmani, dar nu pentru Hristos, asa ca acest martiriu nu ii vor mantui... Ceea ce mantuieste este credinta in Hristos.