View Single Post
  #121  
Vechi 25.08.2010, 00:23:25
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Asta nu e chestie de "viziunea Bisericii". Un simplu silogism, chestie de logică de liceu. Avem așa:
Premiza minoră:
-Maica Domnului L-a născut pe pruncul/Omul Isus.
Premiza majoră:
-Omul Isus este același cu Dumnezeu din veșnicii
Concluzia:
Prin urmare, Maica Domnului este Maica lui Dumnezeu.
Dacă e prea complicat, putem să o luăm mai de departe, de la elemente de logică formală.
este buna argumentatia, insa va rog sa imi permiteti o mica precizare, anume ca dumneavoastra va referiti la persoana Domnului Hristos Iisus si nu la firile LUI (cea umana si cea divina care au coexistat in persoana LUI, fara sa se amestece si fara sa se compuna.)

Partea umana din persoana lui Hristos nu exista din vesnicie caci ea a luat fiinta doar in momentul intruparii (mai exact momentul zamislirii) Fiului (Logosul, Cuvantul) Tatalui in pantecele feciorelnic al Maicii Domnului prin intermediul Duhului Sfant.

In fiecare din cele trei persoane ale Sfintei Treimi exista toata plinatatea dumnezeirii.

Maica Domnului este mama uneia din persoanele Sfintei Treimi, mai precis a Fiului, deci termenul Theotokos (Nascatoare de Dumnezeu) este perfect legitim cu sustinere in Sfanta Scriptura, care spune clar ca Hristos este Dumnezeu adevarat
"Căci întru El locuiește, trupește, toată plinătatea Dumnezeirii" (Coloseni 2,9)

"Ca toți să cinstească pe Fiul cum cinstesc pe Tatăl" Ioan 5,23.
adica chiar daca Fiul are si firea omeneasca dupa intrupare EL tot trebuie cinstit intocmai precum Dumnezeu TATAL.

Last edited by Eugen7; 25.08.2010 at 00:35:53.
Reply With Quote