View Single Post
  #106  
Vechi 27.08.2010, 08:55:01
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de 52ZIZO Vezi mesajul
Am citit acest vers dar fara sa-l smulg din text, asa ca mi-am dat seama ca Mantuitorul nu vorbea aici despre botez ci despre cum trebuie sa actioneze un credincios cand fratele lui i-a gresit cu ceva. Du-te din nou sa citesti. Nu vreau sa-mi dai dreptate, vreau doar sa citesti din nou cu rugaciune sau cu cineva care te ajuta sa intelegi. Nu fi orgolioasa ca e pacat. "Cine se va inalta pe sine va fi smerit."
Iata: "De-ți va greși ție fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine și el singur. Și de te va asculta, ai câștigat pe fratele tău.
16. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul."
In asta sta profunzimea intelegerii Scripturii. Oriunde ai citi in Scriptura exista dublu inteles totul este sa ai puterea sa vezi. Practica sectantilor, si in consecinta modul de a acapara sufletele oamenilor, se bazeaza tocmai pe acest fapt. Ca iau totul motamo, fara sa vada profunzimea textului.
Sa analizam cu adevarat fraza: ``Iar de nu te va asculta, ia cu tine inca unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot cuvantul.``
Aceasta fraza are doua propozitii:
1. prima se refera la ce sa faca daca nu asculta fratele: iar de nu te va asculta, ia cu tine inca unul sau doi.
explicatie: daca fratele nu te asculta ia inca unul sau doi martori sa ii explice. referitor la purtarea intre frati
2. a doua trece in alt context, este deja o povata, un indemn, o lege chiar, si vedem asta prin conjunctia ``ca``: de ce sa iei martor unul sau doi oameni: pentru ca: din gura a doi sau trei martori sa se statorniceasca tot cuvantul. TOT CUVANTUL, TOT CUVANTUL, cum zicea Parintele Cleopa : TOT ADEVARUL. Asta se refera la tot, nu doar la comportamentul intre frati. Aceata ultima propozitie este argumentul, aceata ultima propozitie ne da dreptul noua oamenilor sa spunem: din gura a doi sau trei martori se statorniceste tot cuvantul.
TOT CUVANTUL inseamna tot, nu doar atitudinea dintre frati, ci si botezul, si rugaciunea a doi oameni pentru sufletul celui de al treilea, etc.
Te mai indemn odata: da la o parte pojghita de pe ochi, da la o parte valul de pe minte, citeste cu incredere, nu cu neincredere, pe Sfintii Parinti, pe parintii ortodocsi care ne invata cum sa intelegem Scriptura, ca viata lor toata nu au facut decat sa se roage la Dumnezeu si sa descifreze Scriptura.

Nu sunt orgolioasa, sunt trista, cand vad ce gresit poti intelege Scriptura, si cand vad ca iei in desert invataturile parintilor nostri ortodocsi.

Am postat pe topicul tau cu intrebarea : cui se adreseaza Sfintii Parinti, nu din orgoliu, ci pentru ca am considerat ca nu e corect ca interlocutorii tai sa nu stie tot contextul de unde ti-a venit tie aceasta intrebare. Daca nu au toate datele problemei oamenii vor risca sa nu te informeze corect, in contextul dat. Ar fi trebuit tu sa explici la inceput de ce intrebi, spunand ce intelegi tu prin cuvintele Sfantului Ignatie, ce ti-a raspuns cineva, adica eu, si ce iti raspund ceilalti.
Si atunci era corect si eu nu interveneam. Sper ca intelegi acum ca nu din orgoliu am postat.
uite ar fi fost atunci o aplicatie exacta la propozitia: in baza a unul sau doi martori sa se statorniceasca tot cuvantul. Am spus eu ceva. vezi ce spun si altii si tragi concluzia.
Reply With Quote