View Single Post
  #56  
Vechi 04.10.2010, 22:07:20
DAMIAN DAMIAN is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.02.2010
Locație: BUCURESTI
Religia: Ortodox
Mesaje: 168
Implicit

pentru că aceștia refuzau practicile străine Bisericii Sobornicești, cu privire la frecvența

împărtășirii – când și cum să se cuminece, apoi rânduiala sfințirii apelor de Bobotează,

problema „sfințirii” Sfintelor Icoane, sau pomenirea morților cu parastase Duminica în

locul Sâmbetei, necinstind prin aceasta Ziua Învierii Domnului, etc. – toate aceste

subiecte sunt dezvoltate de Sfântul Athanasie de Paros în cartea sa Istorisire adevărată

despre tulburările din Sfântul Munte Athos.

Porecla de “colivași” convenea tare mult inovatorilor ce nesocoteau Sfânta

Tradiție, tot așa cum – folosirea acestor feluri de apelative, porecle – le convine nespus de

mult și inovatorilor zilelor noastre care sunt împotriva ”stiliștilor”, a ”ziloților” și a

”tradiționaliștilor”. Încăpățânarea inovatorilor nu a întârziat să se schimbe în ură și ura în

prigonire asupra celor ce nu voiau să se supună.

Datorită frumuseții duhovnicești și valorii deosebite a oamenilor care au purtat-o,

porecla batjocoritoare de colivaș avea să însemne zilot, adică iubitor al Predaniei Sfintei

Biserici, gata oricând să-și jertfească viața pentru ea.Printre întemeietorii acestei mișcări

de Rezistență Ortodoxă, se găsesc străluciții Sfinți isihaști și teologi: Sfântul Nicodim

Aghioritul, Cuv. Monah Agapit, Sfântul Macarie episcopul Corinthului, Sfântul Athanasie

de Paros, Sfântul Nichifor de Chios, Cuviosul Neofit Cavsocalivitul și cei dimpreună cu

dânșii. Politica oficială bisericească, care vorbește despre ei astăzi ca despre niște sfinți,

nu le urmează însă învățătura și ascunde faptul că aceștia au întrerupt orice comuniune

cu ierarhii inovatori din vremea lor. Ori sfinții aceștia (ca de exemplu și Sfântul Ioan Iacob

la vremea sa) au întrerupt comuniunea tocmai pentru a se îngrădi pe sine de inovațiile

Bisericii oficiale.

Viețile, lucrările și învățăturile Sfinților Colivași – ziloți aghioriți, au o valoare

inestimabilă pentru Biserica Sobornicească, întrucât alături de sfinți precum Paisie

Velicikovski de la Neamț, Ignatie Briancianinov sau Ioan Iacob Românul Hozevitul care a

plecat de la Mănăstirea Neamțului în pustia Hozevei refuzând comuniunea cu noucalendariștii,

reprezintă verigile noastre de legatură cu sfinții de dinaintea lor. Ori numai

prin intermediul verigilor de legătură, care sunt sfinții contemporani, putem înțelege și

cuprinde învățăturile sfinților din vechime.

Pe lângă așa numitul „calendar îndreptat” observăm în Bisericile oficiale, introduse

nenumărate inovații, unul dintre cele mai concludente exemple fiind batjocorirea

Sfântului Botez prin mutilarea acestuia – așa-zisul „botez prin turnare” sau „botez prin

stropire” , un nonsens, căci cuvântul ”Botez” vine din grecescul baptizo=afundare. Prin

această batjocură a botezului se calcă în picioare toate Așezămintele și Canoanele

Sfinților Apostoli și ale Sinoadelor Ecumenice cu privire la Botez