![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
pentru că aceștia refuzau practicile străine Bisericii Sobornicești, cu privire la frecvența
împărtășirii – când și cum să se cuminece, apoi rânduiala sfințirii apelor de Bobotează, problema „sfințirii” Sfintelor Icoane, sau pomenirea morților cu parastase Duminica în locul Sâmbetei, necinstind prin aceasta Ziua Învierii Domnului, etc. – toate aceste subiecte sunt dezvoltate de Sfântul Athanasie de Paros în cartea sa Istorisire adevărată despre tulburările din Sfântul Munte Athos. Porecla de “colivași” convenea tare mult inovatorilor ce nesocoteau Sfânta Tradiție, tot așa cum – folosirea acestor feluri de apelative, porecle – le convine nespus de mult și inovatorilor zilelor noastre care sunt împotriva ”stiliștilor”, a ”ziloților” și a ”tradiționaliștilor”. Încăpățânarea inovatorilor nu a întârziat să se schimbe în ură și ura în prigonire asupra celor ce nu voiau să se supună. Datorită frumuseții duhovnicești și valorii deosebite a oamenilor care au purtat-o, porecla batjocoritoare de colivaș avea să însemne zilot, adică iubitor al Predaniei Sfintei Biserici, gata oricând să-și jertfească viața pentru ea.Printre întemeietorii acestei mișcări de Rezistență Ortodoxă, se găsesc străluciții Sfinți isihaști și teologi: Sfântul Nicodim Aghioritul, Cuv. Monah Agapit, Sfântul Macarie episcopul Corinthului, Sfântul Athanasie de Paros, Sfântul Nichifor de Chios, Cuviosul Neofit Cavsocalivitul și cei dimpreună cu dânșii. Politica oficială bisericească, care vorbește despre ei astăzi ca despre niște sfinți, nu le urmează însă învățătura și ascunde faptul că aceștia au întrerupt orice comuniune cu ierarhii inovatori din vremea lor. Ori sfinții aceștia (ca de exemplu și Sfântul Ioan Iacob la vremea sa) au întrerupt comuniunea tocmai pentru a se îngrădi pe sine de inovațiile Bisericii oficiale. Viețile, lucrările și învățăturile Sfinților Colivași – ziloți aghioriți, au o valoare inestimabilă pentru Biserica Sobornicească, întrucât alături de sfinți precum Paisie Velicikovski de la Neamț, Ignatie Briancianinov sau Ioan Iacob Românul Hozevitul care a plecat de la Mănăstirea Neamțului în pustia Hozevei refuzând comuniunea cu noucalendariștii, reprezintă verigile noastre de legatură cu sfinții de dinaintea lor. Ori numai prin intermediul verigilor de legătură, care sunt sfinții contemporani, putem înțelege și cuprinde învățăturile sfinților din vechime. Pe lângă așa numitul „calendar îndreptat” observăm în Bisericile oficiale, introduse nenumărate inovații, unul dintre cele mai concludente exemple fiind batjocorirea Sfântului Botez prin mutilarea acestuia – așa-zisul „botez prin turnare” sau „botez prin stropire” , un nonsens, căci cuvântul ”Botez” vine din grecescul baptizo=afundare. Prin această batjocură a botezului se calcă în picioare toate Așezămintele și Canoanele Sfinților Apostoli și ale Sinoadelor Ecumenice cu privire la Botez |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Iarasi cipuri si biometrice | BogdanF2 | Generalitati | 71 | 24.02.2017 07:53:45 |
Buletine electronice in Germania | bmd | Stiri, actualitati, anunturi | 73 | 27.07.2011 18:22:23 |
noile buletine cu nr 666 | varia | Generalitati | 34 | 24.01.2011 13:59:46 |
Arme biometrice | antoniap | Generalitati | 20 | 23.01.2011 19:44:46 |
Ce spuneti de actele biometrice? | Daniel777 | Stiri, actualitati, anunturi | 107 | 11.10.2010 23:02:47 |
|