View Single Post
  #16  
Vechi 18.10.2010, 16:19:46
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Pilda semanatorului
Si adunandu-se multime multa si venind de prin cetati la El, a zis in pilda:

"Iesit-a semanatorul sa semene samanta sa. Si, semanand el, una a cazut langa drum si a fost calcata cu picioarele si pasarile cerului au mancat-o. Alta a cazut pe piatra si, rasarind, s-a uscat, pentru ca nu avea umezeala. Alta a cazut intre spini si, spinii, crescand cu ea, au inabusit-o. Si alta a cazut pe pamant bun si, crescand, a facut rod insutit".

Acestea zicand, striga: "Cine are urechi de auzit sa auda". Si ucenicii Lui Il intrebau: "Ce inseamna pilda aceasta?" El a zis: "Voua va este dat sa cunoasteti tainele imparatiei lui Dumnezeu, iar celorlalti in pilde, ca, vazand, sa nu vada si, auzind, sa nu inteleaga.

Iar pilda aceasta inseamna:
Samanta este cuvantul lui Dumnezeu. Samanta de langa drum sunt cei care aud, apoi vine diavolul si ia cuvantul din inima lor, ca nu cumva, crezand, sa se mantuiasca. Cea de pe piatra sunt aceia care, auzind cuvantul, il primesc cu bucurie, dar acestia nu au radacina; ei cred pana la o vreme, iar la vreme de incercare se leapada. Cea cazuta intre spini sunt cei ce aud cuvantul, dar umbland cu grijile si cu bogatiile si cu placerile vietii, se inabusa si nu rodesc. Iar cea de pe pamant bun sunt cei ce, cu inima curata si buna, aud cuvantul, il pastreaza si rodesc intru rabdare" (Lc. 8, 4-15).


După cum se observă, sămânță este socotit acela care are urechi ca să audă... Cuvântul lui Dumnezeu.

1.Prima sunt cei ce simt, pricep, pare că înțeleg dar ei nu prea cred și atunci vine diavolul și fură, deci drumul e credința... dar vulpile și lupii și ereții și șerpii fură pentru că nu aveau credință și ea a fost călcată în picioare, și ai trecut peste ea cu nonșalanță fiindcă nu ai crezut deloc sau prea puțin.

2.A doua nu avea pământ adânc, umezeală, și nu rămânea dragostea și bucuria la rădăcină ci era o plantă prea de suprafață, superficială, fățarnică, de ochii gLumii și s-a uscat, căci ei cred până la o vreme, deci sunt pe drumul cel bun doar o vreme, scurtă, un minut, o oră, o zi, o săptămână, cât au priceput, cât au visat, cât le-a plăcut... până vine încercarea: arșița soarelui... și când vine încercarea se leapădă de frică.

3.A treia sunt cei ce aud, au credință suficientă, dar grijile deșarte ale vieții le sunt mai importante și nu ajung să rodească ci credința le rămâne pitică duhovnicește, se înăbușe, e strivită, uitată, neimportantă, pipernicită, lâncezită, atrofiată, balonată, stearpă, bolnavă, urâtă, disperată, tulburată, plictisită, de second hand, pusă la borcan, la păstrat pentru altădată, nefolosită la nimic... căci păcatele sunt mai plăcute și averea gLumească mai utilă și grijile pentru pensie și pentru a fi în rând cu gLumea sunt mult mai folositoare încântării orgoliului masculin și sadico-mațochist... râvna deșartă a treburilor ''vrednice''.

4. Cea căzută în pământ bun, în credință până la sfârșit, pe drumul bun al dreptei credințe, ea după ce a fost bine auzită e păstrată în pământ adânc, cu rădăcină la loc cu umezeală unde nu o mai sperie arșița îndoielilor, nu o mai biruie ispispitele, e la loc umed ajunsă, loc plin de dragoste curată și tainică, rodind cinstit mai înainte de vremea roadelor, și iată că rodește însutit întru răbdare, așteptând sămânța această bună căzută în pământ bun, cu multă răbdare și fără aprinderile pismașe ale întietății, ca să fie și ceilalți contaminați cu bucurie și veselie sfântă... și la timpul potrivit pregustarii roadelor să trăiască fericirea Împărăției Cerurilor, împreună cu aproapele, veselindu-se cu duioșie și compasiune și compătimire și empatie și căldură a prieteniei și încrederii nevremelnice.

Problema deci e drumul și taina și pământul, care este credința din inima celui ce are urechi ca să audă... iar scopul este răbdarea apariției roadelor... având credința existenței lor, credința rodirii... duhovnicești.

Deci ni se explică clar rostul urechilor și ai ochilor lăuntrici ai inimii credinciosului: ca auzind să nu înțeleagă și văzând să nu vadă ci în pilde să cunoască taina Împărăției Cerurilor, căci ei nu se află pe drumul cel bun așa ca voi cărora vă sunt cunoscute tainele Împărăției deoarece sunteți în Credință... în Duhul, sunteți Cerești.

Last edited by vsovivi; 18.10.2010 at 16:34:28.
Reply With Quote