Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus
Este imposibil ca sfântul apostol Ioan să folosească două măsuri diferite, mai ales că tradiția ortodoxă spune că Evanghelia și Apocalipsa le-a scris în aceeași conjunctură istorică și geografică: fiind exilat pe insula Patmos.
Rămân deci doar două variante:
1. κυριακή ήμέρα desemnează sâmbăta - ziua sfântă a Domnului Sabatului
2. κυριακή ήμέρα se referă la marea zi a revenirii Domnului din contextul capitolului 1
|
"Ziua Domnului" nu se foloseste niciodata ca desemnare pentru sambata.. Chiar si in vechiul testament aceasta formula apare cand se vorbeste despre veacul viitor, imparatia cerurilor si sfarsitul lumii.. In Noul Testament la fel. Aceasta formula se refera la imparatia cerurilor, sfarsitul lumii si a doua venire a lui Hristos, fiind desemnata ca Ziua lui Hristos.. Formula κυριακή ήμέρα este folosita o data in Apocalipsa 1:10 si desemneaza ziua liturgica a bisericii, duminica.