View Single Post
  #23  
Vechi 28.11.2010, 12:40:00
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Fiindcă mâncarea manei satisface pentru puțin timp trebuința trupului și, înlăturând slăbiciunea lui produsă de lipsa ei, îl lasă iarăși să slăbească, neprocurând celor ce o mănâncă viața veșnică. Deci nu era hrana adevărată, cum este pâinea cea din cer. Iar sfântul trup al lui Hristos, hrănind spre nemurire și viață veșnică, este hrana adevărată. Dar aceia au băut și apă din piatră. Și ce a urmat, zice, din aceasta, sau ce folos au avut cei căzuți? Căci au murit. Deci nici aceea nu era băutura adevărată, ci băutura adevărată este cinstitul sânge al lui Hristos,749 care dezrădăcinează din temelii toată stricăciunea și desființează moartea sălășluită în trupul omenesc. Căci nu e sângele unui om oarecare, ci al însăși Vieții după fire. De aceea suntem și trup și mădulare ale lui Hristos, ca unii ce am primit în noi, prin binecuvântare, pe Fiul însuși.750

Comentariile Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae:

749 Adică e sângele Purtătorului personal al vieții prin fire, sau al Vieții nemuritoare. El este în sângele Său cu viața Lui nemuritoare, cu Viața prin Sine.

750 Prin sângele Lui, am primit însăși Persoana Fiului, în toate ale unei persoane e persoana însăși, care le organizează și le armonizează în întregul persoanei. Prin binecuvântarea preotului, în care e lucrătoare binecuvântarea lui Hristos, vinul se preface în sângele Lui. Primind deci în noi sângele lui Hristos, al trupului Său, devenim și noi toți trupul Lui prin care circulă sângele Lui. Totuși, nu ne desființăm ca persoane. Fiul lui Dumnezeu își pune pe noi, prin sângele omenesc asumat de El, pecetea calității Sale de Fiu al Tatălui, Fiu al lui Dumnezeu, făcându-ne și pe noi fii, dar nu prin naștere din Tatăl, ci prin împărtășire. Trăind în Sângele Lui, pătruns în al nostru, ne face să trăim și noi, dacă nu în toată actualitatea, cel puțin virtual și în treptată actualizare, curăția Sa transmisă nouă, duhul Său de jertfă, duhul de iubire față de Tatăl și față de oameni și mișcarea spre înviere. Ne transmite aceste simțiri și puteri cu atât mai mult cu cât nu numai sângele Lui devine și al nostru, ci și al nostru devine al Lui prin aceasta. E o cumuniune între Persoana Lui și a mea nu numai prin cuvinte, ci și prin sângele și trupul Lui devenite ale mele, așa cum și sângele și trupul meu devin ale Lui, o dată ce El este în noi, și noi în El. E deplina comuniune între Persoana Lui și a mea, fără să ne contopim ca persoane. Dar această comuniune se înfăptuiește nu numai între Hristos și mine, ci și între toți cei ce primim același Sânge și Trup al lui Hristos; același Hristos e în toți și toți suntem în același Hristos, fără să ne contopim ca persoane. În sensul acesta suntem un trup al lui Hristos, sau Biserica, Hristos e în toți, și toți, în Hristos, toți suntem membrii Bisericii sau mădulare ale lui Hristos.

sursa: idem, pag. 411-412

După cum se poate citi sfântul Chiril aduce din nou în atenție "Căci nu e sângele unui om oarecare, ci al însăși Vieții după fire", prin urmare sângele lui Hristos nu este doar un sânge omenesc așa cum vor să încerce să insinueze înșelații de satane pentru scopul de a diminua sau distruge credința ortodocșilor în Biserica Ortodoxă și în Euharistie, ci este sângele Vieții după fire, al Celui ce este Viața după fire, astfel cum și Stăniloae spunea, sângele lui Hristos este, în special după înviere când moartea nu mai are nici o putere asupra Lui, un mijloc de manifestare a puterilor dumnezeiești, a vieții dumnezeiești a lui Hristos !! După cum spunea și Părintele Stăniloae, grupările neoprotestante suferă de o formă de erezie învecinată cu erezia nestoriană care a fost anatematizată la Sinodul III Ecumenic de la Efes din 431.
Reply With Quote