![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Deoarece Cuvântul de viață făcător al lui Dumnezeu S-a sălășluit în trup, l-a prefăcut pe acesta în binele propriu, adică în viață, și l-a arătat prin unirea negrăită, devenit prin adaos de viață făcător, precum este El însuși prin fire. De aceea trupul lui Hristos face vii pe cei ce se împărtășesc de El.724
sursa: Sfântul Chiril al Alexandriei - Comentariu la Evanghelia Sfântului Ioan - Editura IBMBOR, 2000. pag. 400 Comentariul Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae 724 Fiul lui Dumnezeu a extins în trupul Său, prin prelungire, puterea de viață făcătoare pe care o are El prin fire. Aceasta a fost o prefacere a trupului în mijloc de manifestare a puterilor dumnezeiești de viață făcătoare, dar nu o prefacere prin fire, ci prin adaosul de putere ce i s-a dat. De aceea, trupul Lui face vii pe cei ce se împărtășesc de El, căci se împărtășesc de puterea dumnezeiască a Fiului lui Dumnezeu, extinsă în trupul Lui. Căci Însuși El, Care e purtătorul Vieții dumnezeiești, sau al Vieții prin Sine, este în trupul de care ne împărtășim. Astfel Sf. Chiril face o legătură între moartea lui Hristos pe cruce, prin care a învins moartea în trupul Său, și împărtășirea noastră in Euharistie de trupul Său în care a învins moartea prin înviere, comunicându-ne și nouă viața prin împărtășirea de trupul Său care a învins moartea prin moartea Sa. Pâinea care S-a pogorât din cer, sau El însuși Care a luat trup, ni se dă astfel prin trupul Său în care a învins moartea prin moarte. Chipul văzut al ei este pâinea noastră cea de toate zilele. Last edited by doctor_faustus; 28.11.2010 at 11:51:56. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Este neîmpărțit după înomenire, deși știm că Cuvântul venit din Dumnezeu-Tatăl și templul Lui din Fecioara nu sunt una prin fire, deoarece trupul nu e de o ființă cu Cuvântul din Dumnezeu. Dar, fiind una prin întâlnire și îmbinare negrăită și deoarece trupul Mântuitorului s-a făcut de viață făcător, ca cel ce s-a unit cu Viața după fire, adică cu Cuvântul din Dumnezeu, când îl mâncăm, avem viață în noi, fiind uniți și noi cu Cuvântul, precum este el unit cu Cuvântul sălășluit în el.
sursa: aceeași ca mai sus, dar pag. 408 Se poate observa gândirea sfântului Chiril al Alexandriei care exprimă adevărul despre trupul Mântuitorului Hristos. Datorită unirii Cuvântului cu natura umană prin înomenirea Sa trupul Său s-a făcut de viață făcător tocmai datorită unirii acelui trup fără păcat cu Cel Care este și era Viața după fire. Cu atât mai mult trupul înviat al Domnului și Dumnezeului nostru Iisus Hristos a fost pătruns de viață și de putere dumnezeiască (așa cum spune și Dumitru Stăniloae în comentariul de mai sus) după învierea Domnului când practic trupul Său a devenit cu neputință de a mai fi supus morții, învierea Domnului comunicându-i trupului lui Hristos puterea învierii dumnezeiești, a vieții nemuritoare. Astfel socotința că trupul lui Hristos ar fi doar un simplu trup omenesc care ar fi lipsit de puterile dumnezeirii Fiului lui Dumnezeu și a învierii dumnezeiești biruitoare a morții este o blasfemie de cea mai joasă speță, de condiția unei ignoranțe plină de nesimțire și este în fapt, pe lângă o manifestare a profundei ignoranțe a celor care nu au experimentat niciodată în viața lor puterea harului Duhului Sfânt în inima lor, este deci în același timp o manifestare a influenței satanice, demonice asupra unora rupți de trupul lui Hristos, adică de Biserica Lui, și implicit și de harul Duhului Sfânt care se comunică Bisericii lui Hristos. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Fiindcă mâncarea manei satisface pentru puțin timp trebuința trupului și, înlăturând slăbiciunea lui produsă de lipsa ei, îl lasă iarăși să slăbească, neprocurând celor ce o mănâncă viața veșnică. Deci nu era hrana adevărată, cum este pâinea cea din cer. Iar sfântul trup al lui Hristos, hrănind spre nemurire și viață veșnică, este hrana adevărată. Dar aceia au băut și apă din piatră. Și ce a urmat, zice, din aceasta, sau ce folos au avut cei căzuți? Căci au murit. Deci nici aceea nu era băutura adevărată, ci băutura adevărată este cinstitul sânge al lui Hristos,749 care dezrădăcinează din temelii toată stricăciunea și desființează moartea sălășluită în trupul omenesc. Căci nu e sângele unui om oarecare, ci al însăși Vieții după fire. De aceea suntem și trup și mădulare ale lui Hristos, ca unii ce am primit în noi, prin binecuvântare, pe Fiul însuși.750
Comentariile Părintelui Profesor Dumitru Stăniloae: 749 Adică e sângele Purtătorului personal al vieții prin fire, sau al Vieții nemuritoare. El este în sângele Său cu viața Lui nemuritoare, cu Viața prin Sine. 750 Prin sângele Lui, am primit însăși Persoana Fiului, în toate ale unei persoane e persoana însăși, care le organizează și le armonizează în întregul persoanei. Prin binecuvântarea preotului, în care e lucrătoare binecuvântarea lui Hristos, vinul se preface în sângele Lui. Primind deci în noi sângele lui Hristos, al trupului Său, devenim și noi toți trupul Lui prin care circulă sângele Lui. Totuși, nu ne desființăm ca persoane. Fiul lui Dumnezeu își pune pe noi, prin sângele omenesc asumat de El, pecetea calității Sale de Fiu al Tatălui, Fiu al lui Dumnezeu, făcându-ne și pe noi fii, dar nu prin naștere din Tatăl, ci prin împărtășire. Trăind în Sângele Lui, pătruns în al nostru, ne face să trăim și noi, dacă nu în toată actualitatea, cel puțin virtual și în treptată actualizare, curăția Sa transmisă nouă, duhul Său de jertfă, duhul de iubire față de Tatăl și față de oameni și mișcarea spre înviere. Ne transmite aceste simțiri și puteri cu atât mai mult cu cât nu numai sângele Lui devine și al nostru, ci și al nostru devine al Lui prin aceasta. E o cumuniune între Persoana Lui și a mea nu numai prin cuvinte, ci și prin sângele și trupul Lui devenite ale mele, așa cum și sângele și trupul meu devin ale Lui, o dată ce El este în noi, și noi în El. E deplina comuniune între Persoana Lui și a mea, fără să ne contopim ca persoane. Dar această comuniune se înfăptuiește nu numai între Hristos și mine, ci și între toți cei ce primim același Sânge și Trup al lui Hristos; același Hristos e în toți și toți suntem în același Hristos, fără să ne contopim ca persoane. În sensul acesta suntem un trup al lui Hristos, sau Biserica, Hristos e în toți, și toți, în Hristos, toți suntem membrii Bisericii sau mădulare ale lui Hristos. sursa: idem, pag. 411-412 După cum se poate citi sfântul Chiril aduce din nou în atenție "Căci nu e sângele unui om oarecare, ci al însăși Vieții după fire", prin urmare sângele lui Hristos nu este doar un sânge omenesc așa cum vor să încerce să insinueze înșelații de satane pentru scopul de a diminua sau distruge credința ortodocșilor în Biserica Ortodoxă și în Euharistie, ci este sângele Vieții după fire, al Celui ce este Viața după fire, astfel cum și Stăniloae spunea, sângele lui Hristos este, în special după înviere când moartea nu mai are nici o putere asupra Lui, un mijloc de manifestare a puterilor dumnezeiești, a vieții dumnezeiești a lui Hristos !! După cum spunea și Părintele Stăniloae, grupările neoprotestante suferă de o formă de erezie învecinată cu erezia nestoriană care a fost anatematizată la Sinodul III Ecumenic de la Efes din 431. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sufletul exista in cer independent de corpul fizic inainte de a cobori in fizic? | gavriil | Din Vechiul Testament | 63 | 22.01.2016 22:43:56 |
Despre blasfemia de la slujba catolica...! | Legionarul | Generalitati | 0 | 28.12.2010 22:17:09 |
Blasfemia unor adventiști la adresa Bisericii lui Hristos: un cult antropofagic | doctor_faustus | Secte si culte | 5 | 28.11.2010 23:47:42 |
Este nevoie de intermediari intre noi si Hristos sau este suficienta credinta in El? | maria-luisa | Generalitati | 41 | 05.01.2010 21:35:11 |
Sotul meu este vrajit sau pur si simplu a plecat | anamariagabriela | Vrajitoria | 65 | 07.09.2007 22:37:36 |
|