Citat:
În prealabil postat de costel
Eu raman netulburat, iau seama la Pilda Fiului Risipitor - Tatal ii iese in intampinare fiului risipitor nu ca sa-l pedepseasca, ci ca sa-i dea daruri (inel, incaltaminte, vietulul cel gras). Daca Dumnezeu ar pedepsi si dupa ce mi-a dat iertarea, eu unul nu m-as mai intoarce la El, de vreme ce si daca ma intorc si daca nu ma intorc, voi fi pedepsit.
|
Sunt de acord cu tine.
Invatatura ortodoxa asta este. Nu avem invatatura de tip juridic ca ar ramane urmari temporale (adica urme) ale pacatului care trebuie curatate in purgatoriu sau prin indulgente (care asta se spune ca fac, sterg 'urmele' pacatului).
Spovedania iarta pacatele in mod vindecator, nu juridic. Iertarea lui Dumnezeu nu este punctuala, la spovedanie, ci este un proces al pocaintei, ca un fel de terapie pentru o boala. Bineinteles, in cadrul terapiei putem indura si suferinte legate de vindecare, dar astea nu sunt pedepse ci 'dureri de crestere'.
Ortodoxia voreste despre pacat mai ales in termeni de boala, iar de iertare in termeni de vindecare.