![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Eu raman netulburat, iau seama la Pilda Fiului Risipitor - Tatal ii iese in intampinare fiului risipitor nu ca sa-l pedepseasca, ci ca sa-i dea daruri (inel, incaltaminte, vietulul cel gras). Daca Dumnezeu ar pedepsi si dupa ce mi-a dat iertarea, eu unul nu m-as mai intoarce la El, de vreme ce si daca ma intorc si daca nu ma intorc, voi fi pedepsit.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
"Eu sunt un Dumnezeu drept,care pedepsesc pana a a 3 lea neam,si am mila pana la al 10-lea neam"
De aici se vede ca Dumnezeu si pedepseste,si chiar si pe copii celor vinovati,dar se si indura ,si de stra-stra-nepotii celor ce care sunt placuti Lui. Lucrurile coexista intr-o economie divina.Pedeapsa este pentru indreptare iar mila este pentru recunostinta,si pentru ca cel iertat sa nu mai pacatuiasca. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mă tem că ați citit doar poartea a doua a pildei. În prima, fiul risipitor își ia pedeapsa. Din bogat, ajunge să nu mai aibă nici o lescaie. Face foamea și cerșește să mănânce roșcove. Ajunge păzitor porcilor. Cele două părți ale pildei sunt foarte legate. Nimeni nu se întoarce la tatăl său fără să își ispășească pedeapsa mai întâi. Oricine pleacă, prin păcat, de lângă Tatăl său are o pedeapsă de ispășit, așa cum spunea și părintele ieromonah Arsenie, prin gura căruia Dumnezeu poate că multe canoane a dat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fiul a vrut sa fie primit de tatal sau ca simplu argat. Daca ar fi fost primit ca argat (macar pentru o vreme) puteam vorbi de ispasirea ulterioara iertarii. Last edited by George.m; 17.12.2010 at 20:09:27. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Parerea mea este ca nu este corect sa il limitezi pe Dumnezeu doar la generos si atat de bun incat nici sa pedepseasca nu vrea/nu poate.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In pilda dotornicului nemilostiv, i s-a masurat cu propria lui masura ("si ne iarta noua greselile noastre, precum si noi iertam gresitilor nostri). Spui ca "nu este corect sa il limitezi pe Dumnezeu doar la generos si atat de bun incat nici sa pedepseasca nu vrea/nu poate". Cred ca Il limitam atunci cand presupunem ca nu iarta cu adevarat. Noi nu cerem in rugaciuni dreptatea lui Dumnezeu, ci mila Lui. Un sfant ne indemna sa nu-L numim drept pe Dumnezeu, ci bun si milostiv. Last edited by George.m; 17.12.2010 at 22:55:19. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Fiul cel mic a primit totul daca tinem seama ca vietul cel gras Il simbolizeaza pe Dumnezeu. Si potrivit indemnului "cautati mai intai Imparatia Cerurilor si toate vi se vor adauga voua", fiul cel mic nu mai are nevoie de avere, caci Il are pe Tatal.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Dupa umila mea parere, aici semnificatia citatului eu o vad nelegata
nici de viziunea ca boala nici legalista a pacatului, ci de un lucru mult mai simplu: citatul in prima parte se refera la pacat, ca el se iarta, iar in a doua parte el se refera la CAUZA pacatului, care cu adevarat trebuie sa fie eliminata. Orice pacat are o cauza si acea cauza se afla in noi. La spovedanie se iarta pacatul, dar cauza ramane neatinsa in noi si daca noi nu o eliminam, prin pocainta, prin facerea canonului dat de duhovnic, etc, etc, atunci degeaba ne-am spovedit caci vom recidiva din nou cu acel pacat. Ninivitenii si-au omorat cauza pacatelor lor prin smerenie, prin pocainta in sac si cenusa si au scapat de pedeapsa, adica s-au pedepsit singuri. La fel si fiul ratacitor tot prin smerenie si pocainta a scapat de cauza care-l impingea sa pacatuiasca. Aceasta cauza nu va ramane niciodata nepedepsita, ori o face omul singur, ori il "ajuta" si Dumnezeu, tocmai pentru ca Dumnezeu este drept si nu lasa o cauza a raului sa se manifeste nestanjenita si sa distruga pe cel ce s-a decis sa mearga pe calea cea buna. De asta e bine si noi sa omoram cauza pacatului prin pocainta si multa smerenie si sa ne iertam unii pe altii. Iertati-ma si pe mine, pacatosul. Sa aveti parte cu totii de Nasterea Mantuitorului in inimile voastre! Har, smerenie si jertfa de sine.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dumnezeu nu ne lasă când avem credință și nădejde. | dorinastoica14 | Generalitati | 22 | 01.04.2013 11:17:13 |
Iarta-ma ! | dorinastoica14 | Pocainta | 88 | 31.12.2012 16:21:13 |
Dumnezeu iarta dar nu uita | ladyanda | Generalitati | 22 | 06.06.2011 21:05:52 |
Scuze, iarta-ma, nu pot | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 34 | 01.01.2011 21:59:48 |
nimic fara dumnezeu | iulia_amy2003 | Generalitati | 1 | 01.09.2008 22:04:17 |
|