Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Ce iconomie, domnule, dv veniți aici cu o dialectică nesustenabilă. Iconomia se poate aplica numai referitor la rânduielile Bisericii, la chestii disciplinare, cel mult la ierurgii, care încă mai sunt în puterea Bisericii. În privința Sfintelor și Dumnezeieștilor Taine, ele nu sunt în puterea Bisericii, care este doar administrator al lor. Poți aplica iconomia în cazul unui olimpic la matematică, care cere dezlegare de post fiindcă are olimpiada exact în Vinerea Mare. Dar nu poți aplica iconomia la o căsătorie, sau la un botez. Nici la o hirotonie. Sfânta Taină fie a avut loc, fie nu a avut loc.
|
Nu stiu de ce imi expuneti parerea dvs., cand eu v-am dat canoanele din Sinoadele ecumenice, canonul Sf. Vasile cel Mare si mai erau si altele dar nu le-am copiat pe toate. "Acelasi Sinod - în Canonul 65 - continuă întărind Canonul 7 al Sinodului II Ecumenic, care hotărăste ca anumite grupări eretice si schismatice să fie primite prin iconomie, atât pentru folosul sufletelor lor, cât si al Bisericii din acea vreme."
E nu numai o parere, dar ei si gresita, normal ca primeaza ceea ce au spus sinoadele si sfintii.
Legat de casatorie, sunt aceleasi canoane ale Sfantului Vasile cel Mare cu privire la a doua casatorie.
In plus iata canonul 7 de la Sinodul II:
[SIZE=3]
[/SIZE]Pe aceia dintre eretici care revin la Ortodoxie, în partea
celor ce se mântuiesc, îi primim după rânduiala mai jos
arătată și după obicei. Pe arieni și pe macedonieni și pe
sabatinieni și pe novațieni cei ce-și zic lor catari și stângaci,
apoi pe patrusprezeceni (quartodecimani), adică pe
mercurași (tetradiți) și pe apolinariști îi primim daca dau
zapis (scrisori de mărturisire de credință) și dacă dau
anatemei toată erezia care nu cugeta (învață) cum cugeta
(învață) sfanta a lui Dumnezeu Biserică sobornicească și
apostolească și îi pecetluim adică îi ungem mai întâi cu
sfântul mir, adică fruntea și ochii și narile și gura și urechile
și pecetluindu-i pe ei zicem: Pecetea Darului Duhului Sfânt.
Iar pe eunomieni, pe cei ce se botează cu o singura
afundare, și pe montaniști, adică pe cei ce se numesc aici
frigieni, și pe sabelieni, care învață ca Fiul este tot una cu
Tatăl (identitatea Fiului cu Tatăl) și care fac și alte oarecare
lucruri de neîndurat (urâte), și pe toate celelalte erezii (căci
multe sunt aici, mai cu seamă cele care pornesc din țara
Galatenilor) pe toți dintre aceștia care doresc să se adaoge
(atașeze) ortodoxiei, îi primim ca pe elini (păgâni): și (adică)
în prima zi îi cercetăn, a doua zi îi catehizăm, iar a treia zi le
facem lepădările de Satana (îi exorcizăm) suflând asupra lor
de trei ori în față și în urechi și astfel îi catehizăm și facem
să petreacă timp îndelungat în biserică și să asculte
Scripturile și atunci îi botezăm.