Citat:
În prealabil postat de catalin2
Am sccris despre Botez pentru ca e acelasi lucru, tot o Taina nerecunoscuta in afara Bisericii, dar cu exceptii la convertire. Sunt doua lucruri diferite, primirea eterodocsilor in Biserica si faptul ca nu sunt recunoscute Taine in afara Bisericii, nici macar botezul.
Am gasit acum o lucrare data de cineva chiar pe forumul catolic, scrisa de un ortodox american. http://ortodoxia.md/phocadownload/se...icii%20(.).pdf
In cazul primirii la ortodoxie in BO se practica iconomia, pentru a nu se repeta cateodata unele Taine. Asta inseamna si Botezul sau preotia sau casatoria, etc.
|
Ce iconomie, domnule, dv veniți aici cu o dialectică nesustenabilă. Iconomia se poate aplica numai referitor la rânduielile Bisericii, la chestii disciplinare, cel mult la ierurgii, care încă mai sunt în puterea Bisericii. În privința Sfintelor și Dumnezeieștilor Taine, ele nu sunt în puterea Bisericii, care este doar administrator al lor. Poți aplica iconomia în cazul unui olimpic la matematică, care cere dezlegare de post fiindcă are olimpiada exact în Vinerea Mare. Dar nu poți aplica iconomia la o căsătorie, sau la un botez. Nici la o hirotonie. Sfânta Taină fie a avut loc, fie nu a avut loc. Asta e un adevăr obiectiv, nu are legătură cu părerea Bisericii. Păi ce seriozitate prezintă o alcătuire eclezială ca cea ortodoxă, în care o Biserică (din România) nu rebotează și nu rehirotonește, dar re-confirmă, altă Biserică (din Grecia) nu rebotează, nu rehirotonește și nu reconfirmă, alta (din Rusia) rebotează, rehirotonește și reconfirmă etc. Un preot care vine din Biserica Catolică ori e preot, ori nu e preot. E o chestie la fel de obiectivă ca o figură geometrică, ce e fie cerc, fie pătrat. Nu ai ce iconomie/acrivie să aplici. Dacă este preot, înseamnă că nu trebuie rehirotonit, iar dacă nu este preot și totuși nu e rehirotonit, înseamnă că BOR a prostit credincioșii ei ani de zile lăsându-i să creadă că pâinea și vinul asupra cărora ar opera astfel de laici în ornate împărătești ar fi Trupul și Sângele Mântuitorului. Lăsându-i să creadă că mirii care au venit în fața unui asemenea "preot" sunt căsătoriți, când de fapt trăiesc în curvie. Lăsându-i să creadă că le sunt iertate păcatele, când de fapt mor cu ele pe suflet.
Sunt foarte fericit că am scăpat de o asemenea Biserică în care căsătoria e tratată la mișto, în care preoții sunt valid sau invalid hirotoniți în funcție de dispoziția de moment spre iconomie sau acrivie a episcopilor, în care o mare bălmăjeală dialectică și relativistă cuprinde toate aspectele: Sfintele Taine, ierarhia, canoanele, etc. În care Dumnezeu pedepsește dar nu pedepsește, postul este obligatoriu dar nu e obligatoriu, copiii nebotezați nu ajung în Limb, dar nici în rai nu prea ajung și în iad în nici un caz, anticoncepționalele sunt interzise în caz de acrivie și permise în caz de iconomie, în funcție de înțelegerea la care se ajunge cu duhovnicul.