Citat:
În prealabil postat de catalin2
Si Botezul nu e Taina cea mai importanta?
|
Nu. Nu se poate afirma acest lucru. Toate Tainele sunt importante și între ele nu se poate face un clasament ca la fotbal. Tot ce se poate spune este că, dintre toate Tainele, Sf Euharistie are un rol central.
Particularitatea Botezului este aceea că administrator al său este orice creștin, laic sau preot, în baza preoției sale de obște. Dacă, spre exemplu, lângă dv se află un copil nebotezat care e în pericol iminent, aveți capabilitatea și datoria să îl botezați.
Citat:
Si desi nu era recunoscut in afara Bisericii, unii eretici erau primiti doar cu pocainta (fara sa li se faca Botezul sau Mirungerea), altora li se facea doar Mirungerea, iar altora tot Botezul, dupa iconomie.
|
Numai că acest lucru nu se făcea după iconomie, termen care în canoanele citate de dv nu este invocat. Se făcea după logică. Pentru ca cineva să poată boteza, trebuie mai întâi să fie creștin și să folosească o formulă trinitară. Prin urmare, botezul arian era recunoscut, fiindcă arienii erau creștini. Niște creștini mai aparte, cam cum sunt adventiștii de azi, adică aflați atât în schismă cât și în erezie față de Biserica Catolică. Dar creștini. Împăratul Constantin, de exemplu, cel pe care îl faceți "întocmai cu apostolii", avea acest fel de botez.
În cazul celorlalți, legiuitorii au stabilit altfel, fiindcă nu erau creștini sau nu vor fi folosit formula trinitară. Și astăzi, dacă un martor al lui Iehova dorește să intre în Sf Biserică Catolică, trebuie botezat (și nu rebotezat), deoarece BC a stabilit în mod temeinic că botezul iehovist nu e trinitar. Deci, nu pentru că iehoviștii ne sunt mai antipatici decât baptiștii și nu pentru că la unii am folosi acrivia și la alții iconomia.
De data asta, sper că ați înțeles de ce BOR nu a rehirotonit preoții care veneau de la catolici. Fiindcă a considerat hirotonia lor validă, tot așa după cum, cu mai bine de un mileniu în urmă, botezul era considerat valid dacă respecta anumite criterii.