Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.12.2010, 13:36:29
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Deci noi ajunsesem să dicutăm despre preoții catolici care au fost primiți în BOR. Ați afirmat că nu erau preoți. Eu am obiectat prin faptul că nu au fost rehirotoniți, prin urmare BOR a acceptat ideea că sunt totuși preoți. Ați replicat cu principiul iconomiei.
Acuma: în care dintre canoanele enumerate este vorba despre primirea PREOȚILOR care și-au dobândit pretinsa preoție prin punerea mâinilor unor episcopi schismatici și eretici ? Nu vedeți că nu răspundeți la obiect, ci îmi contrapuneți canoane despre laici și despre botez ?
Si Botezul nu e Taina cea mai importanta? Si desi nu era recunoscut in afara Bisericii, unii eretici erau primiti doar cu pocainta (fara sa li se faca Botezul sau Mirungerea), altora li se facea doar Mirungerea, iar altora tot Botezul, dupa iconomie. Daca aceasta se facea pentru cea mai importanta Taina, intelegem ce este de fapt iconomia in acest sens. Iar alte Taine normal ca sunt lasate asa tot prin acelasi principiu, iconomia. De exemplu nu stiu daca se mai savarseste odata Casatoria.
Iar in citatul despre iconomie se facea referire al toate tainele, nu doar Botezul.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.12.2010, 13:45:44
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Domnule, v-a explicat Mihnea Dragomir mai mult decât clar: noțiunea că s-ar putea aplica iconomia în domeniul Tainelor e hilară.

A afirma că, în funcție de ce hotărăsc fețele bisericești și în funcție de necesitățile momentului, cineva e botezat sau nebotezat, hirotonit sau nehirotonit, căsătorit sau nu, e la fel de absurd ca a afirma că Biserica stabilește prin iconomie cine e mort și cine e viu.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.12.2010, 09:15:08
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Domnule, v-a explicat Mihnea Dragomir mai mult decât clar: noțiunea că s-ar putea aplica iconomia în domeniul Tainelor e hilară.

A afirma că, în funcție de ce hotărăsc fețele bisericești și în funcție de necesitățile momentului, cineva e botezat sau nebotezat, hirotonit sau nehirotonit, căsătorit sau nu, e la fel de absurd ca a afirma că Biserica stabilește prin iconomie cine e mort și cine e viu.
Nu stiu ce vreti sa spuneti, e ca si cum nu ati fi citit mesajele de pana acum.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.12.2010, 15:22:00
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Si Botezul nu e Taina cea mai importanta?
Nu. Nu se poate afirma acest lucru. Toate Tainele sunt importante și între ele nu se poate face un clasament ca la fotbal. Tot ce se poate spune este că, dintre toate Tainele, Sf Euharistie are un rol central.
Particularitatea Botezului este aceea că administrator al său este orice creștin, laic sau preot, în baza preoției sale de obște. Dacă, spre exemplu, lângă dv se află un copil nebotezat care e în pericol iminent, aveți capabilitatea și datoria să îl botezați.

Citat:
Si desi nu era recunoscut in afara Bisericii, unii eretici erau primiti doar cu pocainta (fara sa li se faca Botezul sau Mirungerea), altora li se facea doar Mirungerea, iar altora tot Botezul, dupa iconomie.
Numai că acest lucru nu se făcea după iconomie, termen care în canoanele citate de dv nu este invocat. Se făcea după logică. Pentru ca cineva să poată boteza, trebuie mai întâi să fie creștin și să folosească o formulă trinitară. Prin urmare, botezul arian era recunoscut, fiindcă arienii erau creștini. Niște creștini mai aparte, cam cum sunt adventiștii de azi, adică aflați atât în schismă cât și în erezie față de Biserica Catolică. Dar creștini. Împăratul Constantin, de exemplu, cel pe care îl faceți "întocmai cu apostolii", avea acest fel de botez.

În cazul celorlalți, legiuitorii au stabilit altfel, fiindcă nu erau creștini sau nu vor fi folosit formula trinitară. Și astăzi, dacă un martor al lui Iehova dorește să intre în Sf Biserică Catolică, trebuie botezat (și nu rebotezat), deoarece BC a stabilit în mod temeinic că botezul iehovist nu e trinitar. Deci, nu pentru că iehoviștii ne sunt mai antipatici decât baptiștii și nu pentru că la unii am folosi acrivia și la alții iconomia.

De data asta, sper că ați înțeles de ce BOR nu a rehirotonit preoții care veneau de la catolici. Fiindcă a considerat hirotonia lor validă, tot așa după cum, cu mai bine de un mileniu în urmă, botezul era considerat valid dacă respecta anumite criterii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 20.12.2010 at 16:42:05.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.12.2010, 09:48:04
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu. Nu se poate afirma acest lucru. Toate Tainele sunt importante și între ele nu se poate face un clasament ca la fotbal. Tot ce se poate spune este că, dintre toate Tainele, Sf Euharistie are un rol central.
Desigur ca toate Tainele sunt importante, dar Botezul este inceputul tuturor, este poarta de intrare. Prin el se primeste harul. Prin Sfanta Impartasanie se reactualizeaza botezul, de fapt harul primit la botez. In fine, nu are importanta, e considerata tot o Taina, in orice caz.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Particularitatea Botezului este aceea că administrator al său este orice creștin, laic sau preot, în baza preoției sale de obște. Dacă, spre exemplu, lângă dv se află un copil nebotezat care e în pericol iminent, aveți capabilitatea și datoria să îl botezați.
Da, dar am vrut sa scriu aceasta si la mesajul acela, orice crestin sau laic din Biserica nu din afara ei. In link este dat pe larg citatul de la sinodul din Cartagina despre asta. Pentru cine mai vine nou la subiect, din Biserica Ortodoxa. Ca in BC sunt alte reguli, acolo s-a adoptata oarecum pozitia protestanta cu ramurile harului. Desi erau mai stricti inainte decat ortodocsii (mitropolitul Atanasie a fosr rehirotonit).
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Numai că acest lucru nu se făcea după iconomie, termen care în canoanele citate de dv nu este invocat. Se făcea după logică. Pentru ca cineva să poată boteza, trebuie mai întâi să fie creștin și să folosească o formulă trinitară. Prin urmare, botezul arian era recunoscut, fiindcă arienii erau creștini. Niște creștini mai aparte, cam cum sunt adventiștii de azi, adică aflați atât în schismă cât și în erezie față de Biserica Catolică. Dar creștini. Împăratul Constantin, de exemplu, cel pe care îl faceți "întocmai cu apostolii", avea acest fel de botez.
Si nu am dat citatul ca cei din afara Bisericii nu erau considerati crestini? Doar de aceea l-am dat. Arienii nu credeau totusi in Sfanta Treime, nu se spune azi ca martorii sunt urmasii arienilor. Dar vedeti in continuare ca unora nici macar Mirungerea nu li se facea, adica primirea harului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Fiindcă a considerat hirotonia lor validă, tot așa după cum, cu mai bine de un mileniu în urmă, botezul era considerat valid dacă respecta anumite criterii
Si citatele din sfinti si sinoade de ce le-am dat? Nu scrie clar ca in afara Bisericii nu exista botez? Sa dau iar citatele? De la sinodul, cartagina, intarit la sinodul VI: "De asemenea, hotărând acum prin vot ceea ce noi tinem cu tărie si credintă dintotdeauna, declarăm că nu este cu putintă să fie botezat cineva în afara Bisericii sobornicesti, căci este numai un singur Botez, iar acesta există numai în Biserica sobornicească."

Iar discutia nu a pornit nici macar de la asta, eu v-am dat in plus faptul ca asa se facea in primul mileniu. Discutia era de ce BO nu a administrat Tainele unor eterodocsi. Iar eu v-am dat citatul (care era mai lung), din ceea ce considera acum BO, anume ca se foloseste iconomia. In acel citat se spune clar, nu numai despre Botez. Dau iar citatul pe care l-am mai dat: si deci cade sub incidenta administratiei si iconomiei Sale să declare lucrătoare - dacă crede de cuviintă - Tainele administrate de heterodocsi, desi astfel de taine nu sunt taine dacă sunt luate în sine si deosebit de Biserica Ortodoxă. Deoarece Botezul unei persoane este acceptat ca valid - sau mai degrabă făcut valid prin iconomie - atunci când ea devine ortodoxă, nu urmează de aici că Botezul ei era valid înainte de a deveni ortodoxă. Folosirea iconomiei nu implică nici o recunoastere a validitătii tainelor heterodoxe per se; este ceva ce priveste numai tainele celor ce intră în Biserica Ortodoxă.

Nu vad rostul mesajului dvs., e ca si cum nu am mai discutat asta cu cateva mesaje in urma si le luam de la inceput. Acelasi lucru si atunci cand se discuta despre Filioque sau alte lucruri care difera de pozitia BC. E oare consecinta citatului acela ca daca cineva vede negru si Bc zice ca e alb inseana ca se face ca nu vede. Cred ca ceea ce am scris eu e clar pentru oricine care citeste.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.12.2010, 22:24:20
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul

Si citatele din sfinti si sinoade de ce le-am dat? Nu scrie clar ca in afara Bisericii nu exista botez? Sa dau iar citatele? De la sinodul, cartagina, intarit la sinodul VI: "De asemenea, hotărând acum prin vot ceea ce noi tinem cu tărie si credintă dintotdeauna, declarăm că nu este cu putintă să fie botezat cineva în afara Bisericii sobornicesti, căci este numai un singur Botez, iar acesta există numai în Biserica sobornicească."

Sinodul de la Cartagina a fost regional.
Denzinger, antologia cea mai folosită de catolici privind actele sinoadelor ecumenice și ale papilor, nu menționează în dreptul sinodului al VI-lea ecumenic (Constantinopol) citatul dat de dv. Menționați exact sursa și sesiunea sinodală în care s-a adoptat o asemenea hotărâre.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.12.2010, 12:34:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sinodul de la Cartagina a fost regional.
Denzinger, antologia cea mai folosită de catolici privind actele sinoadelor ecumenice și ale papilor, nu menționează în dreptul sinodului al VI-lea ecumenic (Constantinopol) citatul dat de dv. Menționați exact sursa și sesiunea sinodală în care s-a adoptat o asemenea hotărâre.
Desigur, la Sinodul VI nu se repeta toate canoanele, ci se intaresc. Canoanele de la Cartagina sunt mentionate expres, avem la canonul 2: "Pecetluim însă (întărim) și pe toate celelalte canoane care au fost așezate de către sfinții și fericiții noștri părinți,...de asemenea și ale celor din Sardica și încă și ale celor din Cartagina."
Dar eu nu am dat doar acest citat, la-m dat si pe cel mai important, canonul apostolic:
Canonul 46: Hotărâm ca un episcop sau un preot care au recunoscut Botezul sau jertfa ereticilor să fie caterisit. Căci, ce învoire este între Hristos si Veliar sau ce parte are un credincios cu un necredincios? (Cor. 6: 15)

Intre timp am gasit si o referire explicita la primirea in randul clerului a unor schismatici, e vorba de aceeasi catari. Se face referire si la a doua casatorie, ca sa fie totul complet. Canonul 8 al Sinodului I ecumenic:
"În privința celor ce s-au numit pe sine cândva catari (curați), iar acum (se reîntorc) vin la sobornicirea și apostoleasca Biserică, i s-a părut sfântului și marelui sinod ca punându-se mâinile asupra lor, să rămână astfel în cler. Dar înainte de toate se cuvine ca ei să mărturisească în scris că vor primi (se vor uni, vor fi de acord) și vor urma dogmele bisericii sobornicești și apostolice, anume că vor avea comuniune (împărtășire) și cu cei căsătoriți a doua oară, și cu cei care au căzut în vremea prigoanei (persecuției)..."

Canoanele complete ale tuturor sinoadelor si sfintilor le-am gasit aici: http://www.canoaneortodoxe.net/can_sin_ec.html
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.12.2010, 13:25:09
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
[left]Intre timp am gasit si o referire explicita la primirea in randul clerului a unor schismatici, e vorba de aceeasi catari. Se face referire si la a doua casatorie, ca sa fie totul complet. Canonul 8 al Sinodului I ecumenic:
"În privința celor ce s-au numit pe sine cândva catari (curați), iar acum (se reîntorc) vin la sobornicirea și apostoleasca Biserică, i s-a părut sfântului și marelui sinod ca punându-se mâinile asupra lor, să rămână astfel în cler. Dar înainte de toate se cuvine ca ei să mărturisească în scris că vor primi (se vor uni, vor fi de acord) și vor urma dogmele bisericii sobornicești și apostolice, anume că vor avea comuniune (împărtășire) și cu cei căsătoriți a doua oară, și cu cei care au căzut în vremea prigoanei (persecuției)..."
Canonul citat (apropo, "se reîntorc" este interpolare și nu se regăsește în textul sinodal, care spune numai "vin la Biserica Catolică și Apostolică") se referă la o situație particulară și nu spune că botezul ereticilor ar fi invalid în general. Probabil că părinții conciliari se temeau că un viciu de formă ar invalida Taina. Judecând după faptul că, după toate probabilitățile, catarii nu botezau cu apă deoarece considerau că acest fel de botez este nebiblic, temerea lor este justificată.
V-am spus că și astăzi Biserica catolică și apostolică procedează la botezarea celor care au fost "botezați" de Martorii lui Iehova sau de unitarieni. Asta se cheamă "botezare" și nu "rebotezare". Botezul lor e lovit de viciu de formă și nu de caracterul eretic al celebrantului.
Când Biserica examinează dacă Sf Taină a avut sau nu a avut loc într-un caz ori în altul, întrebările acestea sunt:
-a existat celebrantul potrivit ?
-a existat materie proprie ?
-a fost folosită formula în esența ei ?
-a existat intenție sacramentală ?
Dacă răspunsul la toate aceste întrebări este "Da", atunci Sf Taină a operat. Dacă apare un singur "Nu", atunci Sf Taină nu a avut loc.

Ca să înțelegeți, am să vă dau un exemplu: eu, chiar dacă aș recădea, redevenind ortodox, mi-aș păstra calitatea de celebrant al unui botez. Schisma mea nu ar invalida botezul slujit de mine, iar în urma unui botez făcut de un celebrant ortodox rezultă un copil catolic. Aveți dreptate când spuneți că eu, prin schismă, mi-aș pierde Harul, dar greșiți când spuneți că astfel nu ar mai opera botezul celebrat de mine. Nu harul meu (devenit inexistent) se transmite la botez, ci harul lui Dumnezeu care vine în mod independent de mine, prin Sfânta Taină însăși (ex opere operato).

Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #9  
Vechi 22.12.2010, 19:36:39
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
apropo, "se reîntorc" este interpolare și nu se regăsește în textul sinodal, care spune numai "vin la Biserica Catolică și Apostolică"
Desigur, ca si "curati" de la catari sunt explicatii ale textului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Canonul citat se referă la o situație particulară și nu spune că botezul ereticilor ar fi invalid în general
Eu nu l-am dat pentru chestiunea legata de botez, ci pentru cea legata de iconomie, adica nehirotonirea preotilor eretici sau schismatici in cazuri de iconomie. Pentru nerecunoasterea botezului sunt celelalte citate.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
V-am spus că și astăzi Biserica catolică și apostolică procedează la botezarea celor care au fost "botezați" de Martorii lui Iehova sau de unitarieni. Asta se cheamă "botezare" și nu "rebotezare". Botezul lor e lovit de viciu de formă și nu de caracterul eretic al celebrantului.
In Biserica Ortodoxa e doar practica iconomiei. Astfel unii fac tot botezul catolicilor, altii fac doar o completare, altii doar Mirungerea si e posibil ca unii sa accepte doar pocainta. Toate astea in functie de cum decide clerul de acolo. Desi exista unele confuzii, probabil si in randul unor preoti, Biserica Ortodoxa nu recunoaste nicio Taina in afara ei. La fel cum nu recunoaste teoria protestanta a ramificarii harului.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Ca să înțelegeți, am să vă dau un exemplu: eu, chiar dacă aș recădea, redevenind ortodox, mi-aș păstra calitatea de celebrant al unui botez. Schisma mea nu ar invalida botezul slujit de mine, iar în urma unui botez făcut de un celebrant ortodox rezultă un copil catolic. Aveți dreptate când spuneți că eu, prin schismă, mi-aș pierde Harul, dar greșiți când spuneți că astfel nu ar mai opera botezul celebrat de mine.
In cazul dvs. e o alta situatie, s-ar putea spune mai fericita in cazul Botezului. Dvs. ati primit Botezul in cadrul BO, deci se considera ca acesta nu se pierde orice ati face. In timp ce pentru cei ce au primit botezul in afara BO este alta situatie, nu este recunoscut. Doar la venirea in BO este facut in functie de iconomie.
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
Cum stim, Sf. Ioan Botezatorul boteza doar cu apa. Important e botezul cu Duh Sfant. Botezul sf. Ioan era o prefigurare a botezului cu Duh Sfant si nu era mantuitor. Acum am cautat si am gasit o explicatie mai buna decat o pot da eu: http://www.resurse-ortodoxe.ro/ortod...antului-botez/

"Si inaintemergatorul Mantuitorului Hristos, sfantul Ioan, a botezat la Iordam. Dar botezul lui nu era Taina, ci inchipuia doar curatirea de pacate prin credinta si pocainta; el era mai mult un indemn la pocainta, un semn vazut si pregatitor spre cele ce aveau sa vina, cum marturiseste chiar sfantul Ioan Botezatorul: “Eu unul va botez cu apa spre pocainta, dar Cel ce vine dupa mine este mai puternic decat mine; Lui nu sunt vrednic sa-I duc incaltamintea. Acesta va va boteza cu Duh Sfant si cu foc” (Matei III, 11). Mai tarziu, si sfantul apostol Pavel, intalnind in calea sa pe unii care primisera botezul lui Ioan, i-a intrebat: “Primit-ati voi Duhul Sfant cand ati crezut? lar ei au zis catre el: Dar nici n-am auzit, daca este Duh Sfant. Si el a zis : Deci in ce v-ati botezat ? Ei au zis: In botezul lui Ioan. Iar Pavel a zis: Ioan a botezat cu botezul pocaintei, spunand poporului sa creada in Cel ce avea sa vina dupa el, adica in Iisus Hristos. Si auzind ei, s-au botezat in numele Domnului Iisus” (Fapte XIX, 1?5), adica au primit Botezul crestin."
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.12.2010, 01:18:33
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Era Sf Ioan botezătorul în stare de har sau în stare căzută când a săvârșit botezul asupra lui Isus și a multor altora ? Veți fi, sper, de acord cu mine că era în stare căzută. Toți oamenii împărțeau această stare tristă. Să însemne asta că botezul lui Ioan nu a fost valid ? Oare dacă Isus ar încăpea, azi, pe mâinile Bisericii Ortodoxe Stiliste, ar fi supus rebotezării, pe motiv că a fost botezat de un om care nu se afla în stare de har ?
Ma indoiesc ca Sf. Ioan Botezatorul era in stare cazuta.
39.Și în acele zile, sculându-se Maria, s-a dus în grabă în ținutul muntos, într-o cetate a seminției lui Iuda.
40.Și a intrat în casa lui Zaharia și a salutat pe Elisabeta.
41.Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt,
42.Și cu glas mare a strigat și a zis: Binecuvântată ești tu între femei și binecuvântat este rodul pântecelui tău.
43.Și de unde mie aceasta, ca să vină la mine Maica Domnului meu?
44.Că iată, cum veni la urechile mele glasul salutării tale, pruncul a săltat de bucurie în pântecele meu.
45.Și fericită este aceea care a crezut că se vor împlini cele spuse ei de la Domnul. (Luca, 1)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Episcopii catolici Mihnea Dragomir Biserica Romano-Catolica 145 16.11.2016 08:14:07
Pentru catolici Hartford Intrebari utilizatori 17 08.05.2012 19:43:13
"sfinti catolici" umilinta Biserica Romano-Catolica 7 04.04.2008 10:31:14
Ortodoxi-Catolici daniel7 Stiri, actualitati, anunturi 1 03.12.2007 18:39:42
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie alecsandru Biserica Romano-Catolica 18 20.04.2007 19:46:05