View Single Post
  #45  
Vechi 15.01.2011, 10:26:37
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Pentru ortodoxie alta este dimensiunea timpului sacru. Noi nu comemoram. ci reactualizam prin fiecare Sfanta Liturghie intreaga viata a Mantuitorului, dar mai ales Invierea. Sfantul Serafim de Sarov obisnuia sa spuna Hristos a inviat in fiecare zi, ca dovada ca depasise timpul si pregusta din vesnicie- acel prezent continuu.
Probabil sfântul Serafim de Sarov se exprima metaforic, pot și eu afirma că noi gustăm deja de pe acuma veșnicia, Hristos ne-a deschis-o, ba a spus că Împărăția Cerurilor este [deja] în noi. Desigur Se referea la Împărăția Harului, căci cea a Slavei încă n-a venit.
Totuși cred că e deplasată pretenția că noi reactualizăm (și nu comemorăm) moartea și învierea Domnului, iar dacă mă gândesc la modalitatea materialist-mistică în care percepută euharistia în liturghia ortodoxă o asemenea afirmație e o adevărată încumetare. Scriptura spune clar că Hristos a murit și înviat o singură oară iar această Jertfă unică e arhi-suficientă mântuirii noastre (Evrei 9,27.28). Deci dacă nu comemorați, ci "reactualizați" inutil Învierea în zi duminică, nu știu cui mai ajută... E teribil să fii și călcător al Poruncii Divine (porunca a IV-a din Decalog) și necinstitor al Învierii Unice a Domnului Iisus Hristos! Eu nu sunt pus să judec acest lucru căci Domnul e singurul judecător, dar dacă aș fi eu în situația aceasta, nu mi-ar mai rămâne decât să aștept înfricoșat Judecata Finală (Evrei 10,27)...
Reply With Quote