Citat:
În prealabil postat de catalin2
Deci cruciatii cu o armata la fel de numeroasa ca a turcilor nu au reusit sa-i infranga, desi Mircea reusise sa-i bata pe turci.
|
Din nou, confundați lupte de ariergardă, ca acelea duse de Mircea, cu marile bătălii ale scenei europene, ca cea de la Nicopole, în care oștirea Crucii stătea față în față cu oștirea Semilunei. Este exact ca și când ați spune că i-am bătut pe americani: badea Gheorghe l-o pălit cu un par în ceafă pe Mike, pe când acesta nu era atent. În concluzie, România a repurtat o mare victorie contra SUA.
Citat:
Asta cred ca e o gluma, o istorie paralela. Dupa acea batalie Sfantul Stefan cere ajutorul Poloniei si devine vasal. Polonezii nu numai ca nu il ajuta, dar sub acest pretext vin sa cuceresca Moldova. Stefan ii bate si pe ei.
|
Probabil că vă referiți la lupta de la Codrii Cosminului, în care Ștefan, ajutat de tătarii Umbrei lui Allah pe Pământ, devine felon încălcându-și jurământul. Să recapitulăm: Ștefan a fost vasal al lui Matei Corvin, după care luptă contra lui. A fost vasal al lui Cazimir, prestându-i omagiu, după care se ridică împotriva lui. A dus bătălii după bătălii împotriva românilor din Valahia, sfârșind în urma unei infecții produse de o săgeată trasă cu mult timp înainte de unul dintre românii care nu făcea altceva decât să-și apere țara. Ce fel de sfânt e acest om cu patru neveste, cu nenumărate amante (câteva oficiale, precum celebra Călțuna), care instrumentează politic justiția, trimițând pe eșafod inamicii politici și care luptă contra creștinilor din Polonia, Transilvania și Muntenia ? Sunteți serios când comparați o viață dusă în desfrâuri și bețivăneli, întrerupte de bătălii contra creștinilor, cu viața unui om sfânt ca Ioan Paul al II-lea ?
Citat:
Si e un lucru bun, doar nu er amai bine sa devina pasalac turcesc. Chiar o parte din Ungaria ajunge pasalac, in timp ce Tarile Romane, desi tari mici, nu au avut vreodata soarta asta.
|
Vă iluzionați. Domnitorii Munteniei și ai Moldovei, după perioada lui Ștefan, devin simpli funcționari ai Porții. Erau schimbați oridecâte ori considera padișahul. De regulă, nu se mai obosea să trimită armată, trimetea doar capuchehaia cu batista neagră. "Mazâl" era cuvântul de coșmar al domnitorilor "independenți" ai Moldovei și Munteniei. De aceea, cu rare excepții (ca Brâncoveanu, de ex, ori ca Mihai), domnitorii nici nu mișcau în front, preocuparea de căpetenie a lor și a Divanului fiind propria căpătuială și o imagine cât mai bună la Constantinopol. Cu totul alta era situația Ungariei, care nu putea fi potolită decât prin transformarea ei în pașalâc. Mai avea și ghinionul de a fi în calea Vienei: or, umbra lui Allah pe pământ, ca preliminar al visului său de a-și hrăni caii în fața Catedrei lui Petru, dorea să nimicească mai întâi Imperiul, după care mersul la Roma ar fi fost un galop de sănătate. Ei bine, n-a fost să fie: a trebuit să se mulțumească numai cu o bună parte din Ungaria. Văzând că "turcul e la porți", creștinătatea a apărat Viena în mod eroic. Acolo au participat și românii, bineînțeles. Dar de partea turcilor, ce, credeați că de altă parte ?
Și acela a fost momentul de basculare. Cu acel moment, începe Istoria Descreșterii. Cantemir spune asta, nu eu.