Citat:
În prealabil postat de delia31
Daca Invierea e un eveniment care nu trebuie comemorat in fiecare Duminica, ci in 16 Nisan (indiferent in ce zi a saptamanii cade), care e motivul pt. care primii crestini se strangeau in prima zi a saptamanii pt. frangerea painii (care e legata de Cina cea de taina )?
De ex., Apostolul Pavel in Troa, intr-o zi „oarecare” de Duminica, ce a facut?
O zi de Duminica, care nu era 16 Nissan , pt. ca ni se spune cu un rand mai sus, ca era dupa terminarea sarbatorii Azimelor (care are loc intre 14-23 Nisan), cand Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, unde a ajuns in 5 zile. Adica pe 28 Nisan: Fapte 20,6 „Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile.
„În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7).
Intrebare pt. AZ7: de ce primii crestini au frant painea intr-o zi de Duminica dupa 28 Nisan? Ce comemoreaza crestinii la acea data? Ce a comemorat Sf. Pavel in acea zi de duminica in care a frant painea?
Cum respecta AZ7 acest episod al Sf. Pavel? . Frangerea painii intr-o zi de Duminica (in alta zi decat 16 Nisan-data Pastilor)?
|
Eu nu am sugerat să comemorați 16 Nisan, am spus doar că dacă tot comemorați Învierea, faceți-o la data corectă nu în fiece duminică, data respectivă necăzând în fiecare an duminica. Nerespectând principiul acesta, ați putea pur și simplu să prăznuiți Cina Domnului în fiecare joi, deoarece Cina cea de Taină a avut loc într-o zi de joi! Asta pentru că asociați atât de insistent duminica de "frângerea pâinii".
Sensul celorlalte întrebărilor se pierde, deoarece apostolii nu frângeau pâinea doar în prima zi a săptămânii, ci în fiecare zi (Fapte 2,46). Suprapunerea acestui exemplu al lor peste dogma justificativă a ortodoxiei ar duce la un calendar cu 365 de zile de odihnă! Vezi cum consecvența duce în acest caz doar la absurd?