View Single Post
  #499  
Vechi 24.01.2011, 22:09:10
AdrianAamz AdrianAamz is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 01.02.2010
Locație: Elada / Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
AdrianAamz
In primul rand nu se poate ca cineva sa isi dea cu parerea despre o carte inainte de a o citi. Eu inca nu am avut timp sa o citesc, abia am primit-o, iar preotul ortodox mi-a zis sa o citesc ca sa vad ca biserica nu sta cu mainile in san in ceea ce priveste hirotonirea femeii, si din cate se vede nu preotul a fost adus la realitate de catre sinodul bisericii ci efectul a fost exact invers, sinodul a inceput sa fie adus la realitate si a inceput sa discute problema femeii.
Pretul cartii nu este mare pentru cineva ce locuieste in Occident, este un pret obisnuit. Daca va intereseaza sincer cartea si intelegeti franceza, va pot trimite varianta electronica pe care am primit-o, in format pdf .
Cat despre randuielile din Biserica Ortodoxa, in primul rand ca ele nu sunt aceleasi in Bisericile Ortodoxe ci fiecare biserica cu randuiala sa, si in al doilea rand, tocmai pentru ca sunt occidentali veniti din alt mediu si din alta cultura, au sesizat mai usor neregulile din aceasta biserica Si cum adica sa se intoarca de unde au plecat? Cand cineva ajunge crestin, credeti ca mai poate apoi sa revina la starea de necrestin? Cred ca glumiti! Daca in Occident se va introduce femeia preot in Biserica Ortodoxa, o sa le spuneti celor de aici sa respecte randuiala bisericilor romanesti? Cred ca glumiti! Nici macar acum, cu preot barbat, nu respecta randuiala bisericii romanesti, daramite cand vor fi si preoti femeie! Preotul de aici nu are reguli pentru femeile la ciclu, dimpotriva, a ramas socat sa auda ca exista asa ceva, asa ca la el in biserica nu numai ca nu a pus nici o astfel de regula, dar si-a dus in Altar si propria fiica. O sa veniti acum sa ii spuneti sa se duca de unde a venit, adica biserica catolica in cazul dansului, din cauza ca nu respecta randuiala romaneasca? Chiar mi-ar placea sa asist la scena :P Asa ca poate ca acum va este mai clar ca nu mergem deloc la acelasi duhovnic ca sa poata sa imi dea reteta pe care o propuneti dumneavoastra. Si din cate vad scris si de altcineva, si Biserica Ortodoxa din Statele Unite seamana cu cea de pe aici. Cu atat mai bine!
Doamna Adriana,

Daca un preot (ortodox) o ia razna si nu respecta regulile Ortodoxiei, NU inseamna ca prostiile lui trebuie sa devina norma pentru nimeni _ nici pentru credinciosii din pastorirea sa, nici pentru Biserica Ortodoxa.

Cum spunea deja cineva, "preotia" la protestanti nu este harica, iar denumirile de "episcop" sau "pastor" nu sunt decat simple functii administrative. Ei nu au nicidecum Hirotonie, ca in Biserica Ortodoxa si in Biserica Romano-Catolica.


In Ortodoxie, denumiriele de diacon, preot si episcop se refera la trepete HARICE de Hirotonie, adica de primirea Preotiei printr-un act sacramental, iar nu unul administrativ, ca la protestanti !
Numai instalarea preotului in parohie e act administrativ, dar conferirea preotiei este un act sacramental. Ceea ce la protestanti, repet, nu exista.
Asa ca degeaba faceti caz de "epsicopii" si "episcopesele" din mediile (neo)protestante. Nu ei sunt normativul, nu ei sunt paradigma preotiei crestine.
La protestanti (si neo ~) aceste titluri sunt ca cel de sef de sectie pentru un inginer care a fost desemnat de alti ingineri sa conduca o sectie. Asa cum a fi sef de sectie in fabrica nu-l face pe un inginer mai inginer decat altul, tot asa si la ei, "episcopul" nu are nimic in plus fata de simplul mirean decat atributiile de conducere si control.

Cat despre ceea ce spuneti in legatura cu randuielile bisericilor ortodoxe locale, e de mirare ca NU stiti ca Ortodoxia are un fond de baza care este unul si acelasi pentru toate comunitatile ortodoxe, si care nu poate fi schimbat. Abaterile de la prevederile acestui fond doctrinar constituie erezie; adica, pe scurt, cine nu le respecta, nu mai este ortodox, ci eretic, indiferent de cat si cum se bate cu pumnul in piept si ce eticheta isi pune.
Ca anumite chestii neesentiale difera de la BO locala la alta, e normal. Dar asa cum dogma Sfintei Treimi nu e diferita de la o BO la alta, tot asa nici problema preotiei nu e altfel de la o BO la alta.

Cum ramane cu problema duhovnicului dvs. ? Aveti unul ? Ce zice despre cauza pentru care militati ?