Citat:
În prealabil postat de Fani71
La asta, si la ce mai scrii tu si alti mai sus despre locurile diferite dion Rai, eu as mai adauga ca Raiul nu este, pentru noi, un concept static, ci diamic. SQf. Grigore de Nyssa vorbeste despre epectaza, adica o crestere, un progres infinit inspre unirea cu Dumnezeu.
Deci, nu toti cei care au ajuns 'in rai' dupa moarte ajung in aceeasi stare de unirecu Dumnezue, ci pornesc din sari diferite dar pot continua sa urce.
|
Da, dar in cotextul asta, daca nu gresesc, Sf. Grigore de Nyssa vorbeste si de apocatastaza, adica in final toata lumea se mantuieste, ceea ce nu este corect.
Si totusi, de unde stim ca Raiul este un concept dinamic in sensul ca situatia sufletelor de acolo se schimba? Sigur, Sf. Scriptura nu este singurul arbitru dupa care intelegem pe Dumnezeu, dar fara suportul Sf. Scripturi, totul devine speculatie, chiar si ceva scris de vreun sfant parinte din primele secole. De asta mi se pare un pic cam ipocrit sa le dai in cap catolicilor pentru purgatoriu (nu vorbesc de tine, Fani), cand de fapt ei si aduc destul de multe dovezi din Sf. Scriptura care sa sustina ceea ce sustin ei, dar apoi vin ortodocsii cu tot felul de teorii (vamile vazduhului, chiar si cea de mai sus), dar care nu se regasesc in Sf. Scriptura, si care pe alocuri poate se mai si bat cap in cap. Sau sa reduci totul la "totul este o mare taina." Dar oare chiar asa se ascunde Dumnezeu de noi?