Citat:
În prealabil postat de catalin2
In acel articol se spunea ca termenul de "sabat", adica "odihna", apare doar atunci cand Moise a primit porunca tinerii in ziua a saptea.
|
Ceea ce este incorect. Termenul [
שַבָת]
sabat apare încă din cartea Facerii (2,2; 2,3).
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Dar sapte zile de odihna, de sarbatoare, fusesera date cu ocazia Pastilor. Iesirea 12, 16, screid e odihna de Pasti: "În ziua întâi să aveți adunare sfântă, în ziua a șaptea iar adunare sfântă; și în acele zile să nu faceți nici un fel de lucru decât numai cele ce trebuie fiecăruia de mâncat, numai acelea să vi le faceți."
Coreligionari ai dvs. mai avansati in teologie spun de sabatul Pastilor: http://tornafratre.blogspot.com/search?q=coloseni
|
Nu doar Paștele era sărbătoare considerată de odihnă (sabat), ci și alte șase sărbători de pe parcursul anului religios iudaic.
Aceste sărbători au fost instituite după Exod, făcând parte din sabatele ceremoniale. Spre deosebire de acestea, sabatul zilei a șaptea (sâmbăta) a fost
binecuvântat și
sfințit de Dumnezeu încă de la Crearea pământului.