Citat:
În prealabil postat de Fani71
Despre primul text: pai eu am inteles ca nu pacatele sunt remise in purgatoriu, dupa doctrina catolica, ci efectele pacatelor (pedepsele temporale).
|
Într-adevăr, aceasta este o exprimare mai riguroasă. Iertarea păcatului se face, după caz, prin botez, spovadă sau căință. Purgatoriul (sau suferințele expiatorii din timpul vieții) șterge doar urme ale păcatului. Pe de altă parte, nu este greșit să spunem că restaurarea finală (iertarea) se face după purgatoriu, după cum, atunci când spunem "m-am vindecat de acnee" nu înețelegem numai înlăturarea din organism a procesului infecțios, ci vindecarea perfectă cuprinde și repararea craterelor care ne-au rămas pe fața în urma atacului acneic.
Citat:
Despre ultimul; Sf. Grigore de Nyssa sustinea si unele idei asemanatoare cu apocatastaza. Totusi, ele nu sunt acceptate de BC, nu?
|
Apocatastaza nu este acceptată de BC, fiind erezie. Purgatoriul este acceptat, fiind dogmă. Reamintesc că întrebarea la care am răspuns se referea la "Purgatoriu și patristică".