Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus
Desigur dragostea e cea care primează, iar relația dintre Lege și dragoste este evidentă. Legea Decalogului e numită Legea Iubirii, căci ținta poruncii este dragostea (nu mai dau textele aferente, însă cu siguranță le cunoști). Hristos Însuși spune că cine-L iubește păzește poruncile Lui, iar dragostea lui Hristos ne strânge (constrânge). Cum îți poți manifesta mai evident și mai plenar dragostea față de Dumnezeu și față de aproapele decât respectând cele 10 porunci?
Relația dintre Lege și mântuire am expus-o de nenumărate ori: noi nu suntem mântuiți pentru că păzim Legea, ci o păzim tocmai pentru că suntem mântuiți (nimeni nu este exceptat de la posibilitatea mântuirii) și răspunsul nostru natural la iubirea lui Dumnezeu este păzirea voiei Lui.
|
Relația dintre dragoste și Lege nu e evidentă deloc. Doar dacă credința cuiva se bazează pe hermeneutica unor texte și nu pe libertatea relației atunci vorbim de contrângere logică deci nu de un răspuns liber la iubirea Domnului pentru fiecare în parte și pentru Biserica Lui - lucrarea împreună a persoanelor care au primit harul iubirii (darul nemeritat al iubirii). Prin urmare nu poți să reacționezi la ieșirea din religie printr-o reintegrare într-un sistem legalist religios. Hristos s-a întrupat pentru a pune capăt sforțărilor omului de a stabili o legătură cu transcendentul prin raportarea la grile de identificare a virtuțiilor individuale. Odată cu apariția Bisericii în istorie expiră de facto toate religiile lumii, pentru că în Hristos și în relație cu El avem maxima apropiere de care putem fi capabili ca ființe răzvrătite și căzute de la calitatea de fii.
Trices, dacă Domnul îți redă statutul de fiu, nu poți să adopți la infinit o atitudine de sclav (vezi pilda fiului risipitor). Problema ta (și nu numai a ta) e că nu ești conștient că intrând în comuniune cu Domnul nu mai ai nevoie de grile de identificare a condiției tale de fiu ci să trăiești și să lucrezi împreună cu Cel ce te-a zidit și te iubește ca persoană liberă de orice comportament programat, pentru că și tu și eu și orice om de pe pământ e unic și irepetabil, prin urmare relația ta cu El e unică și irepetabilă. Și de-aia iubești pe cei deopotrivă cu tine pentru că și ei sunt icoane vii ale Domnului, purtători de chip și asemănare, unici și irepetabili. Cu ei împreună participi la viața în Domnul, în Biserică, unde, în familia celor înfiiați de Domnul, își desăvărșesc dragostea întrolaltă și pentru Domnul, în mod tainic și unde rezistența ego-ului propriu slăbește și lasă loc vieții și adevărului Împărăției.
În rest, cunoști și d-ta ce a răspuns Biserica iudaizanților creștini în Faptele Apostolilor cap 15.