View Single Post
  #1791  
Vechi 23.04.2011, 11:25:01
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Nu prea inteleg de ce "trebuie" sa spui ca apartii unei Biserici, daca tii de ea doar in mod formal, sau poate nici macar formal...
Iarta-ma ca iti spun acest lucru, dar ar fi bine sa nu mai dai explicatii despre BO, atata timp cat spui lucruri eronate, chiar daca tie iti par corecte. Ti-ai face un serviciu in primul rand tie, caci stii ca vom da socoteala de fiecare cuvant pe care il spunem. Ori, atata timp cat tu privesti BO prin ochi catolici sau neo-protestanti, nu vei ajunge sa intelegi invatatura Bisericii Ortodoxe; dovada ceea ce scrii cu multa neintelegere despre Pateric.

In alta ordine de idei, Papa a existat si in lumea ortodoxa: de ex. la Alexandria in vremea Sf. Ioan Gura de Aur era papa Teofil.

Am ajuns sa nu mai inteleg motivatia celor, care scriu inexactitati la adresa BO. La ce bun?!? Un ortodox trebuie sa cunoasca in primul rand invatatura Bisericii Ortodoxe. Daca nu intelege ceva, poate cauta un raspuns acolo unde STIE ca poate primi un raspuns corect.
Nu e nimeni obligat sa fie ortodox; dar daca tot isi zice ortodox, atunci sa incerce sa devina ortodox; nu sa incerce sa schimbe Ortodoxia dupa bunul lui plac, caci aceasta este o metoda falimentara. Diavolul râde de noi si numai daca in graba facem crucea stramb...
Fie ca Invierea Domnului sa ne lumineze pe toti.
Miha,

Eu le-am explicat despre Biserica greco-ortodoxa care este formata din Biserici autocefale ce au Patriarh si nu Papa. Dupa care le-am explicat diferenta dogmatica care exista intre greco-ortodocsi si ortodocsii copti. Eu stiam ca Patriarhul coptilor a mai fost numit si Papa, este si cazul Papei Teofil. In orice caz, nici un Papa ortodox copt sau nu, si nici un Patriarh nu a fost vreodata capul tuturor bisericilor ortodoxe asa cum este la catolici, asa ca nu vad de ce ma acuzi ca as fi raspuns gresit.

Sau poate prin greseala te-ai referit la Pateric? Deci tu vrei sa spui ca exista crestini care se roaga Domnului si pot crede ca Domnul se tine de naluciri si magari morti, crestini care pot crede ca Domnul poate indemna la ucidere si care pot crede ca Domnul risipeste mintea omului cu informatii nefolositoare nimanui despre ce fac altii si despre viitorul lor (cum le place oamenilor sa stea la barfa unul despre altul)? Prin "greseala" vrei sa spui ca si tu ai fi putut fi inselata in acelasi mod? In cazul asta trebuie lucrat mai mult la cunoasterea lui Dumnezeu, acolo-i hiba.

Si daca tot zici ca intreb unde nu trebuie, hai sa mai iti spun o istorioara de acest gen din Vietile Sfintilor, pentru ca mi-au placut foarte mult sa le citesc pana am dat si peste tot felul de enormitati ca cea pe care o sa o scriu acum. Intr-una din vietile sfintilor vroiau sa arate cum un sfant si-a vazut mama in Iad iar ceea ce m-a socat a fost modul urat in care Sfantul vorbea despre mama sa. Pe acea vreme eram inca obisnuita sa nu vorbesc urat de nimeni si nimanui (obicei pierdut de cand am devenit ortodoxa, si de care sper sa scap pana la urma) si ca atare, am fost si mai socata sa vad ca vorbea atat de urat de chiar mama sa. Asa ca m-am dus la duhovnic sa il intreb cum este posibil asa ceva cand una din cele 10 porunci este tocmai cinstirea parintilor. Cum poate cineva sa vorbeasca atat de urat de mama sa si sa fie considerat sfant? Duhovnicul mi-a zis sa nu mai citesc tot felul de astfel de carti pentru ca sunt multe neadevaruri acolo. Am fost foarte revoltata intrebandu-l de ce in cazul asta ei vand astfel de carti in biserica pentru ca din biserica am cumparat cartea si nici nu aveam bani de aruncat aiurea, numai eu stiam cat efort faceam ca sa pun deoparte banuti pentru astfel de carti. Ca sa ma mai imbuneze, mi-a zis sa imi cumpar Catehismul ortodox si mi-a indicat un magazin specializat de carti ortodoxe. Era pentru prima oara ca auzeam acest cuvant desi de ani de zile mergeam la Spovedanie si ma uitam si eu la cartile care erau vandute in Biserica. Catehismul pe care l-am citit atunci m-a incantat pe loc, si am exclamat ca aceea era adevarata ortodoxie, si nu prea intelegeam de ce nu se vorbea deloc despre acea carte si mai ales de ce nu se vindea in biserici. Eram atat de entuziasmata ca am incput sa ii spun unui vecin Reformat ungur de cat de minunat este Catehismul si vroiam sa ii citesc din el ca sa se convinga. Cat de naiva eram atunci! Zambind, mi-a zis ca fiecare biserica are catehismul ei, si ca el il are pe tatal sau pastor asa ca cunoaste foarte bine catehismul lor. Eu tot incercam sa ii spun ca atat de minunat ca cel ortodox pe care l-am citit eu, nu poate fi. El continua sa zambeasca si nu se lasa convins. Ani mai tarziu, cand am reluat lectura catehismului ortodox, de data asta de pe site-ul Patriarhiei si am vazut treaba cu lauzele, m-am intrebat daca oare scria si in cel pe care il aveam in urma cu ani de zile pentru ca asa ceva nu imi aminteam sa fi citit vreodata, si asa mi-am dat seama ca ceea ce ma fascinase atat de mult la catehism era invatatura despre Dumnezeu. Desi il citisem pe tot si era o carte destul de mare si groasa, ceea ce mi-a ramas imprimat in minte la timpul respectiv a fost invatatura despre Dumnezeu. Era atat de frumoasa! Numai citind simteam cat de bun si minunat este Dumnezeu! Pacat ca apoi Biserica ortodoxa romaneasca, cu predicile ei centrate adeseori pe diavol, a facut sa se estompeze toata acea frumusete pe care am redescoperit-o, in parte, in Biserica catolica unde predicile sunt centrate pe Iisus. Si apropos de centrarea atentiei pe diavol din bisericile si invataturile de la noi, m-am plans, acum vreun an, de situatia asta de la noi, duhovnicului grec, si stii ce mi-a raspuns? Ca nu trebuie deloc sa ne gandim la diavol sau sa ii acordam atentie in vreun fel. Sa stim ca exista dar atata tot, sa il lasam deoparte si sa nu ii dam nici un fel de atentie prin gandurile noastre. Exact cum ma gandeam si eu. Si de fapt ortodoxia mea cam era ceea de care imi vorbea grecul, si ce vorbea grecul era cam ce vazusem si pe la catolici.
Apoi preotul de la Biserica ruseasca face niste omelii superbe despre iubirea lui Dumnezeu, exact ca si catolicii, numai in jurul acestei iubiri dumnezeiesti este construit mereu discursul sau fara nici o mentiune la cel rau.

Cand va aud pe voi insa, tot cu diavolul pe buze, imi aduc aminte de cosmarul trait in biserica la noi, tot cu diavolul peste tot, si desi vad pe net ca si la noi au inceput sa se faca predici foarte frumoase, cu adevarat ortodoxe, stau si ma intreb: voi de care Ortodoxie tot vorbiti de fapt? Ca va vad cu ochii atintiti tot spre necuratul in loc sa fie tinta pe Hristos.

Sa ne lumineze Invierea Domnului pe toti pentru ca la El trebuie sa fim mereu atenti!

Paste Fericit!

Last edited by Adriana3; 23.04.2011 at 11:55:05.