View Single Post
  #1803  
Vechi 25.04.2011, 14:05:21
luciand luciand is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.04.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Adevarat a inviat! :)

Sambata am descoperit ca o colega pe care am avut-o la un moment dat este dintre martorii lui Yehova. Afland ca pentru ei Iisus este Fiul lui Dumnezeu, nascut din Dumnezeu, si totusi Iisus nu este Dumnezeu, ci doar un spirit superior, superior oamenilor si ingerilor, si care a creat lumea in colaborare cu Dumnezeu, ceva de genul ca Dumnezeu i-a zis sa creeze lumea iar Iisus a gandit planul dupa care sa fie creata, si ca atare Iisus este Fiul lui Dumnezeu asa cum si noi suntem fii lui Dumnezeu, fii spirituali, doar ca Iisus a fost creat primul (pentru ei creat=nascut) si a fost singurul creat/nascut ca un spirit superior, deci auzind atatea bazaconii, am inceput sa ma gandesc din nou la cuvintele Apostolului Pavel care a zis ca toti cei care zic ca Iisus este Fiul lui Dumnezeu il au pe Duhul Safnt si apoi la cuvintele lui Iisus cum ca toti cei care vin la El sunt invatati de Tatal. Cum atunci acestia nu inteleg ca Iisus este Dumnezeu? Deocamdata nu am raspuns si problema cu acesti martori este ca toate pasajele pe care as fi vrut sa le folosesc ca sa ii arat colegei ca Iisus este Dumnezeu sunt inutilizabile pentru ca ei au scris DOMN acolo unde se vorbea de Dumnezeu la modul general si Domn acolo unde se vorbea de Iisus. Inca nu am verificat cuvantul folosit in greceste, insa m-am folosit de alfa si omega ca sa o fac pe aceasta colega sa inteleaga macar faptul ca si Iisus a existat dintotdeauna ca si Tatal, chiar daca este nascut din acesta. Cam asa ne-am despartit, dar sper sa mai gasesc si alte argumente. Daca stiti ceva pasaje in care sa scrie explicit ca Iisus este Dumnezeu (nu Domn, ca aici din cauza scrierii lor cu DOMN si Domn nu o sa pot convinge) m-ar ajuta foarte mult desi, din memorie, nu exista nici un loc in Biblie unde Iisus sa fie numit explicit Dumnezeu. Nu-mi dau seama de ce nu s-au spus lucrurile mai explicit ca sa nu lase loc de confuzii la cei care inteleg mai greu, sau poate este iar doar problema de traducere cu Domn in loc de Dumnezeu? Ma indoiesc avand in vedere ca in toate limbile pe care le-am citit scrie Domn, si apoi este scris ca de fapt cel care il invata pe om este Dumnezeu Tatal... Complicata treaba. Am inceput sa ma intreb de ce nici macar Sf. Ap. Pavel nu a zis in mod explicit ca Iisus este Dumnezeu, sau poate a zis si nu imi vine mie in minte nici un pasaj? Pentru ca, in cazul in care nu a zis, cum i-a facut pe oameni sa inteleaga ca Iisus este Dumnezeu? In astfel de ocazii imi dau seama cat de mult poate fi recitita Biblia mereu cu alti ochi...
In afara de martorii lui Yehova, mai sunt si altii care sa il recunoasca pe Iisus ca Fiul lui Dumnezeu si totusi sa ii nege divinitatea?
Si apropos, cand i-am povestit colegei de treaba cu vorbitul in limbi mi-a zis ca trebuie sa fim atenti pentru ca este scris ca si diavolul poate lua chip de inger de lumina. Cel rau ii inseala atat de usor cu treaba cu Iisus spirit superior in loc de Iisus Dumnezeu, dar la capitolul minuni trebuie sa fie atenti sa nu fie inselati. Asta mi s-a parut cea mai mare contradictie, si acum inteleg ce anume a dus la aparitia lumii atee, sau macar unul din motive, pierderea increderii in minuni din cauza exacerbarii ratiunii umane in defavoarea intelepciunii inimii...
Intervin și eu, fără să am pretenția că am epuizat subiectul și fără să încerc să mă substitui lui Cătălin
Vreau doar să te avertizez cu privire la faptul că Martorii lui Iehova nu este o denominație creștină: ei sunt o facțiune de factură iudaică, un fel de sectă mozaică. Faptul că nu se adrezează divinității decât cu apelativul Domn-Adonai (în Sepuaginta), cu sau fără majuscule, este urmare a reținerii iudeilor de a pronunța numele lui Dumnezeu (foloseau doar tetragrama IAHV care doar se scria, nu se pronunța). În rest Îl apelau prin acest Domnul.
Cu privire la pasajele în care se spune explicit că Hristos este Fiul lui Dumnezezeu, deci și Dumnezeu adevărat, sunt cele trei pasaje privitoare la Bozetul lui Hristos de către Ioan Înaintemergătorul: Sfânta Evangelie după Marcu, cap. I, 9-12, Sfânta Evangelie după Luca, cap. III, 15-22 și Sfânta Evangelie după Ioan, cap. I, 19-36.