View Single Post
  #669  
Vechi 27.04.2011, 01:43:03
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Bine ai revenit în România!

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Am venit special pentru dvs
Hristos a înviat!
Bucuria mea, îți mulțumesc că ai revenit pentru mine, dar tonul postării tale și postările de după tine cam sună a invitație la duel - exact ca în filmul numit în română „Nemuritorul” sau cum îi spune în original „Scoțianul”: cine taie capetele la toți poate în sfârșit... după atâta osteneală… să moară.
Cum țelul meu nu este să mor, evident că nici nu vreau să tai capete sub ghilotină, dacă aș putea aș tăia câteva coarne și cozi... mi-ar face plăcere. Dar ghilotina asta de draci este în mâna preoților ortodocși. Noi mirenii nu o avem.
Până una alta mai bine să folosim ghilotina pe post de... unghieră ca să nu ne zgâriem unii pe alții. După spusa Apostolului:

Gal.5:14. Căci toată Legea se cuprinde într-un singur cuvânt, în acesta: Iubește pe aproapele tău ca pe tine însuți.
Gal.5:15. Iar dacă vă mușcați unul pe altul și vă mâncați, vedeți să nu vă nimiciți voi între voi.


Dacă reușești să treci peste senzația că aș fi folosit vreo ironie sau jignire împotriva ta sau că doresc să demonstrez nu știu ce superioritate a mea personală față de tine și dorești să discutăm (dar nu cu artificiala
politețe ci cu delicatețea dragostei de adevăr) aștept cu drag trialogul: eu – tu și Hristos în numele Sfintei Treimi.

Dacă nu… cred că nu ne folosește nici mie nici ție cearta pe cuvinte:

I.Tim.6:3. Iar de învață cineva altă învățătură și nu se ține de cuvintele cele sănătoase ale Domnului nostru Iisus Hristos și de învățătura cea după dreapta credință,
I.Tim.6:4. Acela e un îngâmfat, care nu știe nimic, suferind de boala discuțiilor și a certurilor de cuvinte, din care pornesc: ceartă, pizmă, defăimări, bănuieli viclene,


Tonul nu a fost de loc ultimativ sau al unuia care te disprețuiește sau îți dă sfaturi ci doar un strigăt, poate ultim, poate nu, de dragoste pentru a nu te pierde de la aceeași masă a dragostei din veșnicie la care m-ai invitat.

Noi (ortodocșii) căutăm să urmăm Sfinților Apostoli care credeau că:

I.Tim.1:15. Vrednic de credință și de toată primirea e cuvântul că Iisus Hristos a venit în lume ca să mântuiască pe cei păcătoși, dintre care cel dintâi sunt eu.

Așadar nu poate omul să mântuiască pe om iar noi trebuie să ne considerăm ca fiind cei mai mari păcătoși. Dar tocmai pentru a fi iertați trebuie să dăm mână de ajutor celor aflați în ananghie, fie trupească fie sufletească:

Iac.5:19. Frații mei, dacă vreunul va rătăci de la adevăr și-l va întoarce cineva,
Iac.5:20. Să știe că cel ce a întors pe păcătos de la rătăcirea căii lui își va mântui sufletul din moarte și va acoperi mulțime de păcate.



De aceea pentru mântuirea mea e nevoie ca să-ți arăt unde greșești nu față de mine ci față de Hristos iar aceasta nu se poate nici cu explozibil nici cu sabia nici cu ghilotina și probabil că nici cu unghiera ci numai cu dragostea, dar o dragoste adevărată după cum ne-a poruncit Domnul Hristos:

Matei 18:15 De-ți va greși ție fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine și el singur. Și de te va asculta, ai câștigat pe fratele tău.
Matei 18:16 Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul.
Matei 18:17 Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș.


Așadar nu se pune problema comparării între mine și tine ca două persoane una mântuită și una păcătoasă ci de raportarea între două credințe: una adevărată și mântuitoare pentru că nu e omenească ci dumnezeu-omenească și alta inventată de oameni în coproducție cu tatăl minciunii și pierzătoare pentru oricine deci și pentru mine dacă merg la ea și pentru tine dacă nu te desparși de ea. Dacă eu am scăpat de ea și te iubesc nu sunt oare dator să-ți slujesc (nu a porunci, sfătui, disprețui, da ultimatumuri etc.) și ție pentru a veni și tu la adevăr și deci la mântuire? Și nu fac apel la cunoștințele mele limitate și supuse greșelii - dacă ai urmărit mai sus discuția despre adevăr te vei convinge că așa le consider și pe ale mele și pe ale altora – ci la descoperirea lui Dumnezeu prin Sfânta Biserică.


Iar Sfânta Biserică nu este ceva abstract cum susține credința tulbure din 1646 la care ai aderat (fiind și tu și votanții de atunci victime ale tatălui minciunii) ci este atât de concretă precum soția pentru soțul ei căci este Mireasa și Trupul lui Hristos:

Ef.5:31. De aceea, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va alipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup.
Ef.5:32. Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos și în Biserică.


Așadar pentru a fi uniți între noi și noi cu Hristos după cum spune Domnul:

Matei 18:20 Că unde sunt doi sau trei, adunați în numele Meu, acolo sunt și Eu în mijlocul lor.

Trebuie să împlinim condițiile de mai jos:

Ef.4:3. Silindu-vă să păziți unitatea Duhului, întru legătura păcii.
Ef.4:4. Este un trup și un Duh, precum și chemați ați fost la o singură nădejde a chemării voastre;
Ef.4:5. Este un Domn, o credință, un botez,
Ef.4:6. Un Dumnezeu și Tatăl tuturor, Care este peste toate și prin toate și întru toți.
Ef.4:7. Iar fiecăruia dintre noi, i s-a dat harul după măsura darului lui Hristos.



Trebuie pentru a fi în pace, în Duhul, să avem:
1. o nădejde a mântuirii (nu tu să speri în rămurelele tăiate și eu în trunchi ci amândoi în trunchi)
2. un Domn (nu tu să speri într-un Hristos cu un trup împrăștiat deci mincinos - nici tu nu ști pe unde - cum zice capitolul care te-a păcălit pe tine numit 25 și eu în Sfânta Biserică Ortodoxă ci amândoi să facem parte din Biserica lui Hristos, adică cea Ortodoxă unită prin împărtășirea foarte concretă cu trupul lui Hristos)
3. o credință (nu tu în credința votanților de la Westminster și eu în credința sinoadelor apostolice și ecumenice ci amândoi să avem credința de sus adică cea ortodoxă)
4. un botez (nu tu o stropitoare cum a inventat grădinarul papei și eu o întreită afundare cum au botezat Sfinții Apostoli)
ca să putem lua ca plată amândoi harul mântuirii după măsura darului Mântuitorului.


Lupta noastră nu este eu împotriva ta ci noi oamenii luptăm pe același front împotriva duhurilor necurate:


Ef.6:12. Căci lupta noastră nu este împotriva trupului și a sângelui, ci împotriva începătoriilor, împotriva stăpâniilor, împotriva stăpânitorilor întunericului acestui veac, împotriva duhurilor răutății, care sunt în văzduh.


Nu tu ești vrăjmașul meu pe care trebuie să te birui prin cuvinte iscusite ci noi, oamenii, ne luptăm cu duhurile necurate printre care și cu ceata duhurilor îngâmfării care scornesc erezii și vrăjitorii. Și dacă eu azi am primit darul ortodoxiei și doresc să ți-l dau și ție mâine poate tu, dacă devii ortodox, te rogi pentru mine și mă ajuți prin aceasta când voi avea nevoie și eu ca un om. Și am câștigat amândoi o prietenie în Hristos.
Vezi dragul meu că nu te disprețuiesc ci te cinstesc cu adevărat și cred că, dacă din adâncul inimii, cu sinceritate, mai presus de sângele tău și ideile tale, vei dori adevărul, vei ajunge ortodox, căci puternic este Dumnezeu. Că o vei face prin mine mă voi bucura, că o vei face prin altul mă voi bucura, că va lucra Dumnezeu minunile lui cele mari direct cu tine voi fi tot plin de bucurie. Nu ști oare că Pr. Rafail Noica, fiul filozofului Constantin Noica, avea mamă protestantă și se ruga fierbinte, zilnic, cu dragoste de adevăr, dar după înțelesul lui greșit: „Doamne ajută-mă ca niciodată să nu cad în eresul numit… Ortodoxie!!!” și văzând Dumnezeu atâta dragoste de adevăr l-a luminat și a ajuns ieromonah… ortodox !!!... ?
Nu doresc nicidecum să ne batem joc unul de altul prin politețe (pentru că politețea este un fals în dragoste) ci să ne iubim în adevăr și de aceea te rog să mă ierți că special nu folosesc „dumneavoastră” nu că nu v-aș aprecia ca pe un om nobil ci pentru a anula tocmai rigida politețe.
Știu că te dor cele ce ți le-am scris mai sus mai mult decât dacă te-aș fi jignit personal dar crede-mă că noi suntem chemați să ne iubim cu adevărat nu doar să ne prefacem și dacă eu știu, nu prin părere personală (căci eu pot greși) ci prin Sfânta Biserică cum ne putem mântui nu aș fi cel mai mare dușman al tău dacă te-aș linguși că te mântuiești și tu doar așa… ca să fiu politicos? Știu că nu poți lua ca atare tot ce spun eu, că o viață întreagă așa ai crezut și așa ai lucrat și ar fi mărturia experienței mele împotriva experienței tale ceea ce nu ține: e om contra om. De aceea te chem [ca să fie un dialog real și nu o discuție englezească (desigur extrem de politicoasă, dar care nu spune nimic decât eventual un fin, fad umor englezesc)] să ne traduci nouă credința catedralei de vest punct cu punct și eu să-ți arăt unde contrazice aceasta Sfânta Scriptură. Dacă vei face așa vei vedea că nu am nimic cu tine personal și (nu te chem la ceva al meu personal ca și cum tu ai fi rău și eu bun ci doresc să te convingi tu singur) că te chem cu Sfânta Scriptură (eu neînsemnat fiind dar dorind să te ajut) la tinele tău cel bun după care tânjești.
Adică să te duc la Hristos căci Ortodoxia oricum am numi-o: dreapta credința, dreapta slăvire, credința Bisericii, Credința Apostolică, Adevărul – Hristos este de fapt firea adevărată a lucrurilor, (ceea ce nu este alterat în ele) și deci și firea adevărată a ta.
Și dacă vei vrea, la sfârșit, îți voi povești ce a simțit un prieten de-al meu, englez din neam în neam, care a fost anglican și a căutat cu ardoare adevărul și, prin mila lui Dumnezeu, a ajuns să se convingă cu toată ființa sa despre Ortodoxie și la al cărui Sfânt Botez în Ortodoxie am avut cinstea să fac parte ca delegat cu catehizarea.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote