Citat:
În prealabil postat de catalin2
Iconomia sau pogoramantul e exact acelasi ca in primul mileniu, unde ereticii si schismaticii se rebotezau. Altii erau primiti doar prin Mirungere, iar altii prin pocainta.
|
V-am mai explicat ca ideea de a aplica iconomia la validitatea Sfintelor Taine e anti-crestina.
Realitatea extrem de simpla si pe care refuzati s-o vedeti este ca Biserica recunoastea Botezul unora dintre neortodocsi, si nu-l recunostea pe cel al altora. Iata canoanele conciliului de la Trullo, recunoascut de Biserica Ortodoxa:
Canonul XCV
Cei care de la eretici vin la ortodoxie, și la numărul celor care să fie mântuiți, noi îi primim după următorul ordin și obicei. Arianii, Macedonenii, Navațianii, care se numesc Cathari, Aristerii, și Testareskaidecatitae, sau Tetraditae, și Apollinarienii, noi îi primim în prezentarea lor de certificate și în anatemizarea de către ei a fiecărei erezi care pe care nu o ține sfânta Biserică Apostolică a lui Dumnezeu: apoi mai întâi de toate noi îi ungem cu mir sfânt pe frunte, ochi, nări, gură și urechi; și în timp ce-i sigilăm le spunem – „Sigiliul darului Duhului Sfânt”.
Dar referitor la Pauliniști s-a determinat de Biserica Catolică ca ei să fie rebotezați. La fel și Eunomeanii, care botează cu o singură imersiune, și Montaniștii, care sunt numiți aici Frigieni, și Sabellianii, care îl consideră pe Fiul a fi același cu Tatăl, și sunt vinovați de anumite materii grave și de alte erezi – căci sunt mulți eretici, în special aceia din regiunea galatenilor – tot numărul lor se dorește să vină la credința Ortodoxă, noi îi primim ca neamuri. Și în prima zi noi îi facem creștini, în a doua Catehumeni, apoi în a treia zi în exorcizăm, și în același timp suflăm de trei ori în fața și urechile lor, și astfel îi inițiem și îi facem să petreacă timp în biserică și să audă Scripturile; și apoi în botezăm. Și Manichaeanii, și Valentinianii și Marcioniții și toți din ereziile similare trebuie să dea certificate și să anatemizeze fiecare din erezia sa, precum și pe Nestorius, Eutyches, Dioscorus, Severus, și alți șefi ai marilor erezii, și cei ce gândesc cu ei, și toate ereziile de mai sus; și astfel ei devin părtași ai sfintei Comuniuni.
Acei athoniti si alti ultra-ortodocsi care reboteaza astazi catolicii se fac vinovati de nesocotirea lucrarii Sfantului Duh.
Pe de alta parte, veti observa ca nu e usor de interpretat canonul. "In prima zi ii facem creștini..... iar apoi îi botezăm".
Ce să înțelegem de aici ? Ce creștin e acela nebotezat ?!