Citat:
În prealabil postat de catalin2
In primul rand folosirea azimilor nu cred ca e considerata erezie, e mai mult ceva legat de pratica liturgica. La fel, incalcarea canoanelor nu prea sunt erezii. Erezii sunt ale inavaturii de credinta.
In al doilea rand nu stiu unde ai citit ca era azima, peste tot scrie chiar explicit ca era paine dospita: http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_Lanciano
In al treilea rand in acea perioada nu se introdusese folosirea azimilor in vest. Scrie ca minunea a fost chiar in anul 700, in timp ce folosirea azimilor a pornit tot din Spania, in secolul VII. In secolul VIII se introduce in Anglia, iar in secolul IX in Germania. Abia in secolul XI se generalizeaza in apus, deci si in Italia (Lanciano e in Italia).
Mai scrie ca Sf. Fotie nu stie de ea, dovada ca nu era folosita aceasta practica decat in regiuni restranse. Amanunte aici: http://www.crestinortodox.ro/dogmati...iei-69134.html
|
Catalin,
Vad ca in sfarsit mai crezi si cu propriul cap, pentru ca de obicei spui ca numai de la sfinti si de la sinoade vorbesti.
Aici scrie:
"The Host-Flesh, as can be very distinctly observed today,
has the same dimensions as the large host used today in the Latin church ; it is light brown and appears rose-colored when lighted from the back."
http://www.therealpresence.org/eucha.../lanciano.html
Nu ma intereseaza sa repeti ceea ce zici ci sa raspunzi la cele pe care le eviti. De exemplu, cum de Harul nu s-a retras din Biserica catolica in 1014. Cum de ortodocsii nu s-au reunit imediat ca sa ii declare eretici pe catolicii din Vest? Cum de nici macar la 1054 nu s-au adunat ca sa anatemizeze "erezia" ci singura anatema pronuntata a fost impotriva cardinalului care a tulburat linistea Sfintei Liturghii? Si cum sa dea anatema Bisericii Catolice cand inclusiv ei erau Biserica Catolica? Si cum se face ca "ereticii" au ajuns mai numerosi si mai uniti decat cei "drepti" din moment ce opera celui rau este exact pe dos, sa divida si sa distruga? Crestinismul a aparut initial ca o secta a iudaismului si evreii se intrebau daca trebuie sa nimiceasca aceasta secta. Insa un intelept de a lor a zis ca trebuie lasati in pace pentru ca, daca nu este de la Dumnezeu, va disparea singura asa cum au disparut si altele, daca insa este de la Dumnezeu va dainui iar ei risca sa lupte astfel impotriva lui Dumnezeu. Si iata ca a dainuit si a prosperat crestinismul in general, si Biserica catolica in special, biserica care in plus este si foarte unita, exact asa cum li s-a cerut crestinilor sa fie. Au aparut in crestinism tot felul de erezii, insa cele care au fost cu adevarat erezii au disparut rand pe rand sau s-au faramitat. Biserica catolica insa a ramas unita si a prosperat. Tu insa ca de obicei nu vezi in asta puterea lui Dumnezeu ci a vrajmasului.
De aceea tie nu iti este mintea pavaza impotriva celui rau ci dimpotriva, iti este o piedica in credinta, te impinge la necredinta pentru ca nu stii sa o folosesti. Se vede ca tu nu ti-ai insusit o alta idee din Ortodoxie care spune ca mintea trebuie sa coboare in inima pentru ca mintea greseste insa inima mai putin. Singura porunca pe care ne-a dat-o Iisus nu a fost una dogmatica, ci una de iubire. Imparatia cerurilor nu ne-a spus sa o cautam in dogme si in mintea noastra ci in inima noastra, acolo unde este iubirea. Nu mintea ne-a zis sa o curatim ci inima, ca de acolo ies toate cele rele. Daca pacea pe care o da Domnul in inima ("Pacea mea o las voua...") tu o compari cu efectele drogurilor, atunci ce sa mai zic, tine-o tot asa, vezi-l pe cel rau peste tot, in toate trairile autentice, asa cum fariseii il vedeau la fel ca si tine, pe cel rau peste tot unde lucra Domnul. Si ii intreba Iisus, daca El facea minunile cu putere de la cel rau, fiii lor cu ce putere le faceau? Tu esti inca si mai mare decat acei farisei, pentru ca aceia macar au tacut ca nu aveau raspuns, dar tu nu taci, ci desi exact aceleasi minuni si trairi sunt si la Botezul Ortodox, si la sarbatoarea luminii la Ierusalim, tu nu taci, tu ai raspuns: daca sunt la tine in biserica sunt de la Dumnezeu, daca nu sunt la tine in Biserica, sunt imitatii de la satana. Asa i-ai fi raspuns si Domnului. Ceea ce ai tu nu este credinta in Domnul pentru ca daca L-ai cunoaste pe Domnul ai cunoaste si lucrarea Lui, ci tu esti ca fariseii, ai ingramadit multa invatatura umana la tine in minte si aceasta invatatura te impiedica sa-L cunosti cu adevarat pe Domnul, faci exact la fel ca si fariseii. Tu nu il vezi nicaieri pe Domnul ci oriunde si sub orice forma s-ar manifesta Domnul, tu il vezi mereu si mereu pe necuratul, parca ai fi bantuit de el.
Asa ca, revenind la mormoni, bine-nteles ca din punctul lor de vedere, daca te rogi ajungi mormon. Si tu crezi ca daca cineva se roaga, ajunge ortodox, nu? Asa zic toti cei care cred in ceva, ca daca te rogi ajungi ca ei, iar daca cumva nu ajungi ca ei inseamna ca nu te rogi cum trebuie asa ca te inseala cel rau. Daca tu te-ai fi nascut la mormoni, si tu ai fi fost ca si ei tocmai pentru ca nu esti capabil sa discerni unde se afla opera Domnului si unde nu, asa ca iti insusesti dogmele bisericii in care te aflii si consideri ca in interiorul lor este adevarul iar in exteriorul lor dusmanul. Daca te-ai fi nascut catolic, sau mormon sau musulman sau ce vrei tu altceva decat ortodox, tu nu ai fi ajuns in Biserica Ortodoxa ci ai fi zis ca adevarul este doar in biserica ta, in timp ce in toate celelalte este inselare de la cel rau, deci ai fi zis ca inclusiv in Ortodoxie este inselare.
Asa ca discutiile cu tine chiar nu au sens din punctul meu de vedere. Tu nu iti folosesti cu adevarat nici mintea si nici inima ca sa il cunosti pe Domnul, ci crezi ca Adevarul (adica Domnul) nu este o persoana, ci sunt niste dogme, si alea daca sunt intelese ca si tine, ca de, tu le intelegi exact ca si sfintii (doar cei ortodocsi ca altii nu exista pentru tine) si ca sinoadele (doar cele din est ca vestul de, este cazut din Har). Pai in cazul asta ramai cu intelegerea ta si continua sa crezi ca Domnul se afla doar in intelegerea ta. Eu am cu totul alta parere pe care mi-o mentin prin prisma a ceea ce imi spune atat mintea cat si inima impreuna cu cele traite pana acum. In orice biserica din oras merg, indiferent ca este Ortodoxa, Catolica sau Anglicana,
marturisesc mereu credinta intr-Una Sfanta, Catolica si Apostolica Biserica , asta este marturisirea de credinta a acestor biserici in care am mers pana acum, si la care ader, iar credinta nu este cu buzele ci cu inima.
Toate cele bune!