Citat:
În prealabil postat de Templier Knight
Din pacate asa i , toti sar pe niste oseminte , si le pupa , dau cu servetele sau batiste pe ele , de parca servetelele sau batistele alea ar face vreo minune , toate babele , le vezi cum se inghesuie , la diverse moaste , si le pupa si imbratiseaza .
|
"din pacate"...ce anume ?
ce consideri ca e pacat? cinstirea ramasitelor trupesti ale sfintilor sau modalitatea unora de a da buluc inghiontindu-se sa ajunga primii ?
Se stie din Evanghelii ca pe orice punea Hristos mana, de orice se atingea, se impregna de har, care nu e altceva decat energia ce izvoraste din Sfanta Treime, datatoare de tamaduire si sfintire.
Chiar si hainele cu care se imbraca Dumnezeu, pe vremea cand vietuia cu Trup de om in istorie, erau impregnate de Duhul Lui cel dumnezeiesc. Materia pe care a atins-o nu a ramas „indiferenta”, „neschimbata”, ci s-a transformat in purtatoare de har.
Tii minte episodul cu femeia suferinda care s-a atins de poala hainei Lui si s-a vindecat instant? Nu-ti spune asta ca banala si nesemnificativa poala a hainei Lui, o tesatura materiala probabil saracacioasa, „n-a ramas indiferenta” la energia pe care o emana Hristos, devenind astfel „transportatoare” de har?
Evident, tesatura nu are ratiunea si libertatea de a accepta sau respinge sa primeasca harul si sa-l dea mai departe femeii, insa se supune Creatorului ei dupa alte legi.
Si tot evident, tamaduirea femeii i-a venit datorita harului ce iese din Hristos, nu tesaturii. Dar asta, de abia dupa ce atinge haina, nu inainte. Deci a avut si tesatura aia un rol. Harul o vindecase dar tesatura fusese mediul prin care a trecut de la faptura Lui catre ea.
Sa-ti mai amintesc un exemplu. De-a dreptul scandalos. Hristos a intalnit odata un orb din nastere in apropiere de Scaldatoarea Siloamului. Putea sa-l vindece numai cu cuvantul cum a facut si cu altii, dar nu. Aplica alta metoda: A scuipat pe jos, a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului,
capatandu-si astfel vederea.
Daca Dumnezeu isi transmite harul prin materia neinsufletita, irationala (materialul hainei Lui, tarana, scuipatul, apa, lemnul Crucii imbibat de sangele cel sfant ), cu atat mai mult, isi transfera harul omului -unica faptura creata atat din materie cat si din duh.
Daca Hristos a considerat ca materia prin care sa dea har tamaduitor sa fie o tesatura si chiar si tina din scuipat, mai incape indoiala ca ramasitele trupesti ale sfintilor nu ar fi un asemenea mijloc de transfer al harului?