Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Spiritualitatea ortodoxa
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.05.2011, 21:21:43
Templier Knight's Avatar
Templier Knight Templier Knight is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 19.11.2010
Locație: Unknown
Religia: Ortodox
Mesaje: 262
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ATLBRV Vezi mesajul
Buna ziua tuturor,

Am o nedumerire, despre care nu am citit deocamdata un raspuns bine argumentat ... Ma refer la practica des intalnita la unele persoane mai in varsta, care probabil din superstitie, se inchina icoanelor din biserici si le imbratiseaza frenetic. Acelasi fenomen se intampla si cu alte artefacte,precum moaste etc ...

Ori citind Sfanta Scriptura, reiese clar ca nu numai acest lcuru nu este o cerinta ba chiar contravine poruncilor date lui Moise ... Anume, citez :
6. "Eu sunt Domnul Dumnezeul tău, Care te-am scos din pământul Egiptului, din casa robiei.
7. Să nu ai alți dumnezei afară de Mine.
8. Să nu-ți faci chip cioplit, nici vreo înfățișare a celor ce sunt sus în cer, sau jos pe pământ, sau în apă și sub pământ.
9. Să, nu te închini lor, nici să le slujești, căci Eu Domnul Dumnezeul tău sunt Dumnezeu zelos, Care pedepsește vina părinților în copii până la al treilea și al patrulea neam pentru cei ce Mă urăsc.

Desigur icoana ortodoxa nu este un idol; insa poruncile nu par a se referi doar la cazul idolatriei pagane ci sunt atat in textul ebraic original (din cate stiu) cat si in traduceri ulterioare, pronuntate la modul general !

Cand observ acest comportament fata de Sfinti; sau alte infatisari, nu pot sa nu ma intreb unde a disparut DOMNUL din aceasta practica ? Respectul cuvenit este Lui nu icoanelor; altfel credinta devine idolatria sfintilor ...

D-zeu vrea sa ne rugam Lui; asta a cerut foarte clar; nu altora.

Stie cineva de ce Biserica Ortodoxa Romana permite astfel de practici ba chiar pare sa le sustina cand sensul poruncilor si pervertirea liturgiei rezultata din superstitie sunt atat de flagrante pentru cine reflecta asupra problemei ?
Care este motivul profund al acestei practici ?

Va multumesc

Din pacate asa i , toti sar pe niste oseminte , si le pupa , dau cu servetele sau batiste pe ele , de parca servetelele sau batistele alea ar face vreo minune , toate babele , le vezi cum se inghesuie , la diverse moaste , si le pupa si imbratiseaza .
__________________
"Daca Hristos n-a inviat, zadarnica este atunci propovaduirea noastra, zadarnica si credinta voastra" (I Corint. XV, 14)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.05.2011, 00:22:23
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Templier Knight Vezi mesajul
Din pacate asa i , toti sar pe niste oseminte , si le pupa , dau cu servetele sau batiste pe ele , de parca servetelele sau batistele alea ar face vreo minune , toate babele , le vezi cum se inghesuie , la diverse moaste , si le pupa si imbratiseaza .


"din pacate"...ce anume ?
ce consideri ca e pacat? cinstirea ramasitelor trupesti ale sfintilor sau modalitatea unora de a da buluc inghiontindu-se sa ajunga primii ?

Se stie din Evanghelii ca pe orice punea Hristos mana, de orice se atingea, se impregna de har, care nu e altceva decat energia ce izvoraste din Sfanta Treime, datatoare de tamaduire si sfintire.

Chiar si hainele cu care se imbraca Dumnezeu, pe vremea cand vietuia cu Trup de om in istorie, erau impregnate de Duhul Lui cel dumnezeiesc. Materia pe care a atins-o nu a ramas „indiferenta”, „neschimbata”, ci s-a transformat in purtatoare de har.

Tii minte episodul cu femeia suferinda care s-a atins de poala hainei Lui si s-a vindecat instant? Nu-ti spune asta ca banala si nesemnificativa poala a hainei Lui, o tesatura materiala probabil saracacioasa, „n-a ramas indiferenta” la energia pe care o emana Hristos, devenind astfel „transportatoare” de har?
Evident, tesatura nu are ratiunea si libertatea de a accepta sau respinge sa primeasca harul si sa-l dea mai departe femeii, insa se supune Creatorului ei dupa alte legi.

Si tot evident, tamaduirea femeii i-a venit datorita harului ce iese din Hristos, nu tesaturii. Dar asta, de abia dupa ce atinge haina, nu inainte. Deci a avut si tesatura aia un rol. Harul o vindecase dar tesatura fusese mediul prin care a trecut de la faptura Lui catre ea.

Sa-ti mai amintesc un exemplu. De-a dreptul scandalos. Hristos a intalnit odata un orb din nastere in apropiere de Scaldatoarea Siloamului. Putea sa-l vindece numai cu cuvantul cum a facut si cu altii, dar nu. Aplica alta metoda: A scuipat pe jos, a facut tina din scuipat, si a uns cu tina ochii orbului,
capatandu-si astfel vederea.

Daca Dumnezeu isi transmite harul prin materia neinsufletita, irationala (materialul hainei Lui, tarana, scuipatul, apa, lemnul Crucii imbibat de sangele cel sfant ), cu atat mai mult, isi transfera harul omului -unica faptura creata atat din materie cat si din duh.

Daca Hristos a considerat ca materia prin care sa dea har tamaduitor sa fie o tesatura si chiar si tina din scuipat, mai incape indoiala ca ramasitele trupesti ale sfintilor nu ar fi un asemenea mijloc de transfer al harului?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
"Fiul Omului" - "Cel Vechi de zile" Daniel 7,13 georgeval Din Vechiul Testament 25 25.10.2016 06:31:20
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman Ciprian Mustiata Teologie si Stiinta 8 19.12.2012 16:12:08
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! valentinalogo Preotul 28 06.06.2010 07:26:42