Citat:
În prealabil postat de penticostalul
Concluzii:
In Noul Testament nu gasim nici un caz clar de botez al copiilor, nu exista nici porunca dar nici interdictie de a boteza copiii.
In Noul Testament nu exista nici porunca, nici interdictie de a binecuvanta copiii.
Eu cred ca fiecare confesiune poate face cum gaseste de cuviinta in acest domeniu. Nu exista o porunca sau o interdictie clara in Noul Testament.
|
Vad ca in continuare mergeti pe componenta juridica secularista: cazuistica, precedente, legislatie permisiva sau restrictiva.
Dar Hristos a zis ca zideste Biserica Sa, iar nu un tribunal , nu o curte de casatie si justitie, nu o curte constitutionala.
Diferenta majora dintre teologia ortodoxa si cea ne-ortodoxa tocmai in aceasta consta: in tipul de viziune abordata. Ortodoxia abordeaza duhovniceste, non-ortodoxia abordeaza juridic.
De aceea nici nu avem cum sa ajungem la un punct comun: Ortodoxia are in prim-plan sfintirea omului, ceilalti au in prim-plan incadrarea lui intr-un sistem juridico-legalist.