Citat:
În prealabil postat de nutucutu
Eu ma uit in jurul meu si pot sa trag urmatoarele concluzii:
1. In afara de crestinii din Biserica Catolica si din Biserica Ortodoxa nici un mebru al unei alte religii nu si-a lasat casa, masa, familia pentru a trai in castitate si saracie, asemenea Mintuitorului nostru, PENTRU TOATA VIATA lor.
2. In afara de sfintii din Biserica Catolica si Biserica Ortodoxa nu cunosc nici un reprezentant al sectelor sau formatiunilor protestante care sa fi facut faptele Domnului nostru Isus Cristos sau chiar mai mari decit acestea (sa dea vederea orbilor, sa-i faca pe paralitici sa mearga, sa scoata demoni, sa invie morti).
3. In afara de reprezentantii Bisericii Catolice nu cunosc nici un membru al vreunei confesiuni care sa mearga sa-L predice pe Isus oriunde in lume, indiferent de pericole. De exemplu calugaritele Sfintei Tereza de Calcutta sint in Irak si Afhganistan, unde nu primesc nici o zeciuiala si isi expun si viata in pericol doar din iubire pentru Dumnezeu.
Nu stiu care sint roadele bisericilor protestante sau sectelor, insa, vazind atita bogatie de roade la sfintii Bisericii Catolice, mi se pare ca a privi in curtea protestantilor sau sectelor e ca si cum ai tinji dupa o coaja uscata de piine cind pe masa ai tot ceea ce iti pofteste inima.
|
Pentru a intari obiectivitatea si impartialitatea viziunii dumnevoastra sugerez luarea in calcul a unor elemente suplimentare:
1.a - Nu este nevoie sa renunti la posesiunile materiale daca nu te simti atasat de ele si nu fugi dupa agoniseala. Dealtfel sint binecunoscute relatiile de intrajutorare materiala atit din islam cit si din sinul ramurilor nascute din catoilicism.
1.b- Daca in crestinism avem renuntrea la viata lumesca tumultoasa prin calugarie atunci trebuie sa luam in considerare in egala masura saracia deliberata si sistemele calugaresti din buddhism, sufism si hinduism.
2.a- Comparind "sectele" crestine cu niste copii nascuti din papalitate si Inchizitie, lasati infometati pe drumuri si prigoninti de proprii parinti nu putem avea pretentia sa fie grasi si frumosi. Lipsa marilor miracole din partea majoritatii credinciosilor BC si BO ar putea fi judecata in acelasi sens. Dealtfel chiar si daca ar exista ele nu ar fi consemnate si mediatizate pentru ca inchinarea la sfinti nu este acceptata. In rest revelatii personale si alte mici miracole sint semnalate chiar daca pe de alt parte uneori au si ei posedatii lor. Nici in BO si BC in zilele noastre nu prea mai vedem miracole, cu atit cele care sa le depaseasca pe cele ale lui Iisus.
In definitiv mai importnta este prevenirea decit vindecarea.
2.b- Astfel de miracole -mari si mici -au fost semnalate si in lumea orientala in cazul unor mari sfinti, in ciuda contemporaneitatii uscaturilor falselor miracole care exista peste tot.
Vindecari cu har si altele fara exista si in afara clerului sau a marilor biserici fie ca vb de occident fie de orient.
Insa deosebirea dintre cele doua tipuri de vindecari -in lipsa darului deosebirii adevarurilor si al duhurilor- se poate face tinind cont de trei aspecte:
- spectrul larg al bolilor incurabile vindecate atestat in baza unei evidente medicale de specialitate.
- stabilitatea sanatatii dupa ce vindecarea are loc (lipsa recidivei)
- prezenta normelor morale dovedite si enuntate in normele deontologice specifice sistemului de vindecare aferent,
Posibila corelare dintre existenta acestor sisteme spirituale specializate pe vindecare prin punerea palmelor si un fost verset (intre alte foste declarate "adaugiri") din Apocalipsa -existent in versiunile mai vechi si care doar amintea de "ceata vindecatorilor in zilele din urma"(ale Judecatii).
Probabil a fost scos nu pentru ca era o ceata separata ci pentru ca sugera ca si ceata celor 144000 sa fie tot una aminteasca separata formata din "rapitii" "furati" din alte sisteme spirituale. In noile versiuni BC si BOR incepind cu 2005 au mai disparut prin ciopirtire si alte versete intre care si cel despre "cele doua strigari, una catre cei care au respectat sabatul si a alta catre toate popoarele si limbile" existent tot in Apocalipsa.
Personal am la tara o versiune biblica primita cadou de la un calugar ortodox in care toate aceste scoateri sint prezente- deocamdata am reusit sa numar vreo 10 diferente si o intercalare de propozitii intre doua versete prin care s-a schimbat un posibil sens de interpretare (In Ioan 14)- intercalare care in zilele noastre in toate versiunile mai cunoscute este cvasigenerala. In versiunile slavone si chirilice sau altele mult mai vechi doar specialsitii vor putea confirma (nu doar in discutiile particulare) in momentul in care se vor hotari sa nu mai respecte juramintul fata de biserici si ierarhiile sinodale ci doar pe cel in fata lui Dumnezeu.
3.- Exista apostolat-evanghelizare in lume si din partea unor confesiuni diferite de BC si BO , din cite cunosc cel putin in Africa si in India , in India stiu ca sint plecati prin rotatie tineri baptisti de aici din Contanta si unii dintre ei au nimerit intro arie din vestul Indiei unde acum citiva ani in urma au avut loc lupte de strada inteconfesionale locale -fapt paradoxal pentru o tara atit de permisiva in ceea ce priveste alte religii.
Daca retin bine chiar si penticostalii faceau la un moment dat niste planuri de actiune insa nu cunosc daca au concretizat sau nu.
In genaral problema tine de invatarea limbii tarii unde vrei sa mergi.
4. Cred ca nu este prea crestinesc ca stind la masa plina de bunatati sa arunci cu oase goale in copiii care cersesc la coltul strazii si sa-i apostrofezi cu dispret ci mai bine ar fi sa te ridici si sa le oferi frateste o farfurie plina cu mincare.