Subiect: Inchizitia
View Single Post
  #271  
Vechi 07.07.2011, 15:52:52
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Citat:
În prealabil postat de laurastifter Vezi mesajul
Doamne ajută!
În opinia mea, deși n-am studii în domeniul juridic, cred că un criteriu corect ar fi gradul în care o anumită faptă îi poate afecta pe ceilalți membrii ai societății. De exemplu, vrăjitoria sau ereziile îi pot afecta pe ceilalți extrem de grav (chiar îi pot îndepărta de Dumnezeu), doar dacă ei se lasă înșelați de către manipulatorii eretici sau vrăjitori. Cei care-și păstrează credința în Hristos și nu acceptă ideile și practicile incompatibile cu învățătura creștină, sunt în siguranță din punct de vedere spiritual, căci nimeni nu le poate distruge credința împotriva voinței lor. În acest sens, Sfântul Apostol Pavel, inspirat fiind de Duhul Sfânt, ne asigură că "nici viața, nici moartea... nicio altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de iubirea lui Dumnezeu cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru" (Romani8, 38-39). În schimb, crimele, furtul, violurile și alte fapte condamnate prin legile statului îi afectează pe cei nevinovați, fără ca victimele să aibă posibilitatea de a se apăra. De aceea, consider că ideile și practicile necreștine trebuie judecate doar de către Domnul nostru Iisus Hristos, misiunea noastră fiind aceea de a mărturisi - prin cuvinte și prin exemplul personal - credința noastră creștină, religia adevărului și a iubirii, rugându-ne pentru cei care au căzut victime acelor ispite. Ce să-i facem unui ateu care spune blasfemii în public și chiar scrie cărți pseudoștiințfice împotriva Domnului nostru Iisus Hristos, născocind despre El teorii care nici nu pot fi menționate pe un forum creștin? Ce să le facem? Desigur că, auzind acele idei mincinoase și strigătoare la cer, ne revoltăm în sufletele noastre, ne întristăm și ne-am dori, poate, ca acele cărți să fie puțin... date pe mâna Inchiziției și puse la index. :) Totuși, niciodată un creștin adevărat nu ar dori ca acel nefericit autor al teoriei anticreștine să fie... ars de viu în piața publică! Și criteriul acesta ar fi, în opinia mea neavizată d. p. d. v. juridic: ereticul sau ateul nu-i poate afecta pe ceilalți, decât în măsura în care ei acceptă să conlucreze cu el și să adere la ideile respective, bine știind că sunt contrare învățăturii lui Hristos. Dacă noi ne putem apăra singuri de erezii și de necredință, ar trebui să-I mulțumim lui Dumnezeu și să încercăm ca, prin arma cuvântului, a argumentelor, să-i câștigăm pentru Hristos pe cei rătăciți.
Am încercat să vă schițez un răspuns... Sper să nu-l citească vreun absolvent al Facultății de Drept. :) Dar ați insistat cu această întrebare și am considerat că este logic să încerc să vă dau un răspuns.
Cu toate acestea, criteriile de judecată ale lui Hristos (deci și ale Bisericii Sale) sunt total diferite de cele omenești. El judecă lumea cu dragoste, fiind Izvorul iubirii și al vieții veșnice. El ne-a asigurat, în dragostea Sa infinită, că n-a venit în lume să judece lumea, ci ca să o mântuiască (Ioan3, 17). De aceea, cred că decizia Bisericii dvs. de a desființa până la urmă Inchiziția a fost foarte corectă și conformă spiritului evanghelic. :) :) Ce credeți?
O zi binecuvântată!
Cu respect,
Laura Stifter

P. S. în Biserica primară a existat un martir, Sf. Ciprian, care a practicat magia, înainte de a se converti la creștinism. Gândiți-vă, vă rog, ar mai fi avut el timp să devină creștin, dacă ar fi fost judecat potrivit criteriilor omenești medievale, folosite de către Inchiziție?
Va multumesc pentru ca sunteti singura persoana care a inteles sa raspunda intrebarii mele intr-un mod realist.

Am cateva remarci de facut vis-a-vis de criteriul pe care il propuneti sau de aplicarea lui.

In primul rand, mi se pare nerealist sa sustin ca simpla propagare a unor idei nu are potential distructiv asupra aproapelui, sau ca este in sarcina celui atacat sa se apere.
Este usor sa spunem: erezia ta, propagata public, nu ma atinge, deoarece sunt tare in credinta.

Dar ia sa ne imaginam ca cel care aude cuvintele blasfemiatoare este un adolescent de 14 ani. Putem oare sa-l invinovatim pe el daca a cazut prada ereziei ? Poate are 10 ani si este invatat, de catre oameni adulti, cu experienta in manipulare, ca Isus Cristos este o simpla creatura. Cine este vinovat de eventuala pierdere a sufletului acestui copil ?

Mutatis mutandis, am putea sustine ca nici fapta de a lovi cu parul un alt om nu este chiar atat de grava, pentru ca victima ar fi avut posibilitatea sa se apere sau sa fuga.

In al doilea rand, atunci cand vorbiti despre actiuni care au consecinte directe si impotriva carora victima nu se poate apara, oare n-ar trebui sa includeti aici si vrajitoria ? De ce ati inclus-o in prima categorie ?

Biserica si Sfanta Scriptura ne invata ca vrajitoria este o practica reala, care poate avea consecinte concrete si distructive asupra victimei.

De ce fapta lui Ion, care da cu parul in capul lui Gheorghe, sa fie incriminata penal, dar fapta lui Ion, care prin vrajitorie il imbolnaveste pe Gheorghe, sa nu fie incriminata ?
Reply With Quote