![]() |
![]() |
|
#261
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Analizand insa acest raspuns, constat ca dumneavoastra sustineti, in fond, ca legile "cezariene" n-ar trebui sa aiba nici o legatura cu morala crestina. FALS. In primul rand, va detasati in mod nepermis de societatea care este condusa prin aceste norme, atunci cand spuneti "cele cezariene nu trebuie sa le dea cei care nu sunt cezari". Va reamintesc ca traim intr-o democratie, ca legislatori sunt reprezentantii dumneavoastra, si ca legea penala trebuie sa reflecte si sa apere valorile societale, nu doar pe cele ale legislatorului. Deci, cum facem legatura dintre valorile societale si cele crestine ? |
#262
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce, din lipsa de umanitate, compasiune, sau dorinta de a apara cu orice pret greseli flagrante a ceea ce se vrea a fi o Biserica infailibila? Vezi ca la un moment dat cele doua se pot suprapune. [qupte] si de asemenea, o tendinta generala de a se evita un raspuns clar la intrebarea fundamentala, respectiv, care trebuie sa fie raportul dintre legislatia penala si contraventionala si normele morale crestine. [/quote] La o intrebare confuza nu poti da un raspuns clar, ai fost invitat sa rafinezi intrebarea dar daca refuzi dialogul n-ai cum sa primesti raspunsuri decat de la colegul Mihnea, spre gloria si apararea BRC. Citat:
Ca strica imaginea publica sau ca este imoral? Citat:
Eu personal nu cred ca cu metodele si mai ales asumtiile BRC. Adica ori recunosti ca esti vinovat (cu "ajutorul" torturii), ori esti declarat vinovat. Am scris mai sus despre asta, astept corecturi daca gresesc. Oricum, era cumva Stefan cel Mare si Sfant sef al Bisericii sau sef al Statului? Avea vreo functie clericala in Biserica? Sau diferenta ti se pare irelevanta? |
#263
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#264
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce remarc din neputinta dvs. de a intelege este urmatorul lucru: userii care v-au raspuns ca nu puteti arunca dvs. piatra pentru ca nu sunteti fara de pacat s-au hranit indelung din exemplele sfintilor care au trait dupa aceste cuvinte biblice si ca atare nu au fost din lume dupa cum zice Biblia. Dvs. insa va hraniti din exemplele celor care dimpotriva, au vrut sa fie lumesti si ca atare au facut o religie lumeasca, de asta dvs. nu mai reusiti acum sa acceptati cuvintele Domnului care sunt foarte clare: cel fara de pacat sa arunce primul piatra. Si poate ca dvs. nu ati patruns inca intregul sens al acestor cuvinte si anume, de ce sa arunce piatra cei fara de pacat? De ce sa judece doar sfintii lumea si nu orice pacatos? Pentru ca judecata sfintilor este ca cea a lui Iisus, este dreapta si suna asa: daca nici unul nu te-a condamnat, atunci nu te condamn nici Eu. Du-te si nu mai pacatui (parafrazat din memorie). Si tocmai pentru ca judecata a fost dreapta, adica plina de iubire, femeia a ascultat de data asta. Pacatosii insa nu ajung la asemenea grad de iubire ca atare judecata lor va fi nedreapta. Sunteti fara pacate cumva? Atunci inainte cu judecata ca va fi una dreapta. Aveti pacate? Atunci vedeti-va de pacatele dvs. si nu de a altora pentru ca pana nu le veti curata pe ale dvs. veti fi incapabil sa va ingrijiti de ale altora. Va suna cunoscut? Ei cam asa au fost adevaratii traitori ai ortodoxiei, de aceea nu a existat ideea de Inchizitie in rasarit. Numai bine! Last edited by Adriana3; 07.07.2011 at 14:30:11. |
#265
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută!
În opinia mea, deși n-am studii în domeniul juridic, cred că un criteriu corect ar fi gradul în care o anumită faptă îi poate afecta pe ceilalți membrii ai societății. De exemplu, vrăjitoria sau ereziile îi pot afecta pe ceilalți extrem de grav (chiar îi pot îndepărta de Dumnezeu), doar dacă ei se lasă înșelați de către manipulatorii eretici sau vrăjitori. Cei care-și păstrează credința în Hristos și nu acceptă ideile și practicile incompatibile cu învățătura creștină, sunt în siguranță din punct de vedere spiritual, căci nimeni nu le poate distruge credința împotriva voinței lor. În acest sens, Sfântul Apostol Pavel, inspirat fiind de Duhul Sfânt, ne asigură că "nici viața, nici moartea... nicio altă făptură nu va putea să ne despartă pe noi de iubirea lui Dumnezeu cea întru Hristos Iisus, Domnul nostru" (Romani8, 38-39). În schimb, crimele, furtul, violurile și alte fapte condamnate prin legile statului îi afectează pe cei nevinovați, fără ca victimele să aibă posibilitatea de a se apăra. De aceea, consider că ideile și practicile necreștine trebuie judecate doar de către Domnul nostru Iisus Hristos, misiunea noastră fiind aceea de a mărturisi - prin cuvinte și prin exemplul personal - credința noastră creștină, religia adevărului și a iubirii, rugându-ne pentru cei care au căzut victime acelor ispite. Ce să-i facem unui ateu care spune blasfemii în public și chiar scrie cărți pseudoștiințfice împotriva Domnului nostru Iisus Hristos, născocind despre El teorii care nici nu pot fi menționate pe un forum creștin? Ce să le facem? Desigur că, auzind acele idei mincinoase și strigătoare la cer, ne revoltăm în sufletele noastre, ne întristăm și ne-am dori, poate, ca acele cărți să fie puțin... date pe mâna Inchiziției și puse la index. :) Totuși, niciodată un creștin adevărat nu ar dori ca acel nefericit autor al teoriei anticreștine să fie... ars de viu în piața publică! Și criteriul acesta ar fi, în opinia mea neavizată d. p. d. v. juridic: ereticul sau ateul nu-i poate afecta pe ceilalți, decât în măsura în care ei acceptă să conlucreze cu el și să adere la ideile respective, bine știind că sunt contrare învățăturii lui Hristos. Dacă noi ne putem apăra singuri de erezii și de necredință, ar trebui să-I mulțumim lui Dumnezeu și să încercăm ca, prin arma cuvântului, a argumentelor, să-i câștigăm pentru Hristos pe cei rătăciți. Am încercat să vă schițez un răspuns... Sper să nu-l citească vreun absolvent al Facultății de Drept. :) Dar ați insistat cu această întrebare și am considerat că este logic să încerc să vă dau un răspuns. Cu toate acestea, criteriile de judecată ale lui Hristos (deci și ale Bisericii Sale) sunt total diferite de cele omenești. El judecă lumea cu dragoste, fiind Izvorul iubirii și al vieții veșnice. El ne-a asigurat, în dragostea Sa infinită, că n-a venit în lume să judece lumea, ci ca să o mântuiască (Ioan3, 17). De aceea, cred că decizia Bisericii dvs. de a desființa până la urmă Inchiziția a fost foarte corectă și conformă spiritului evanghelic. :) :) Ce credeți? O zi binecuvântată! Cu respect, Laura Stifter P. S. în Biserica primară a existat un martir, Sf. Ciprian, care a practicat magia, înainte de a se converti la creștinism. Gândiți-vă, vă rog, ar mai fi avut el timp să devină creștin, dacă ar fi fost judecat potrivit criteriilor omenești medievale, folosite de către Inchiziție? |
#266
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc mult. :)
Și eu apreciez în mod deosebit modul dvs. de gândire. Chiar citesc cu bucurie mesajele pe care le postați, deoarece, din ceea ce scrieți, se observă faptul că-L iubiți pe Dumnezeu și doriți să promovați adevărul revelat, cuprins în Sf. Scriptură. Domnul Iisus Hristos să fie cu dumneavoastră și să vă umple inima de bucurie și de har! |
#267
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La modul in care ati facut analiza pot considera ca si ortodocsii care au iesit sa marsaluiasca atunci cind a fost parada gay in Bucuresti,tocmai pentru a arata ca sintem crestini, iar crestinii au alte valori, au fost de fapt niste pui de inchizitori. |
#268
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#269
|
|||
|
|||
![]()
Nutucutu,
Ati inteles doar partial mesajul. Am aratat ca biciul Domnului a fost unul VERBAL, a fost biciul Adevarului cu care s-a atacat minciuna. Cand a spus "Du-te si nu mai pacatui" El marturisea Adevarul si arata conduita morala ceruta de Dumnezeu dar a facut asta DUPA ce si-a aratat dragostea Lui pentru acea femeie. Sesizati nuanta? El a spus ca nu a venit sa judece lumea ci sa o mantuiasca, si in acelasi timp El va fi judecatorul nostru. Cum se impaca una cu alta, v-ati gandit? Ne judeca sau nu? Ne judeca dar cu judecata aratata femeii, adica intai ne-a iubit dandu-si viata pentru noi, si apoi ne judeca cu aceasta iubire care are ca si scop nu anihilarea noastra ca persoane ci transformarea noastra interioara pentru a ajunge ca si El, adevarati Fii ai Tatalui Ceresc. Si totul in deplina libertate si de bunavoie. Va intreb, crestinii care au iesit sa protesteze impotriva paradei au facut-o cu aceasta iubire si cu acest scop de induhovnicire a acelor homosexuali? Daca da, atunci au actionat crestineste. Dar Inchizitia, a actionat cu aceasta iubire? Iubirea este rabdatoare, iarta, nu ucide, si are toate calitatile din epistola catre Corinteni, ori Inchizia nu a avut rabdare sa-i lase omului viata intreaga la dispozitie, nu l-a schimbat pe om interior ci l-a anihilat, deci a fost departe de modelul lui Iisus. |
#270
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 18:38:55 |
|