View Single Post
  #396  
Vechi 21.07.2011, 01:40:27
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Raziel Vezi mesajul
Sincer, nu stiu!
Spuneti ca Dumnezeu este impersonal, insa are sau nu constiinta? Cum definiti esenta lui Dumnezeu? Crestinii si-au pus aceste intrebari, au dorit sa-l cunoasca pe Dumnezeu si au pornit in cunoasterea Sa prin intermediul celor create de El. Il definesc ca "ceva" ce trebuie sa aiba constiinta, din moment ce e natura creata de El are o anumita lege a echilibrului, care se manifesta in ritmuri si modele care au o ordine naturala de desfasurare, in care energia se transforma într-o armonie desăvârșită, nu e o natura haotica. De asemenea, crestinii si-au pus intrebarea: "cum poate exista Dumnezeu?" Noi spunem, asemeni lui Spinoza, ca Dumnezeu exista din vesnicie prin El insusi, conceput prin Sine. Tot el spune ca esenta lui Dumnezeu are o infinitate de atribute, dintre care mentioneaza gandirea si intinderea. Noi spunem ca daca Dumnezeu exista din vesnicie, nu poate avea decat o existenta perfecta. O existenta perfecta are in ea constiinta de sine, daca nu, n-ar mai fi deplina. Constiinta divina e un proces de reflectare cognitiva a lumii de catre Dumnezeu, dar si a Lui, Acesta cunoscandu-se in relatiile interpersonale treimice. Dumnezeu se cunoaste pe Sine si ca cel ce gandeste (Tatal) si ca cel gandit (Fiul), cunoscut de sine. De aici rezulta ipostasurile divine , ce exprima modul de existenta divin. Duhul reprezinta purcederea Tatalui (cel ce gandeste) spre Fiu (cel gandit). Spinoza are o conceptie panteista, el insa nu explica si cum exista acea "substanta" ( Dumnezeu), cum se manifesta, spune ca are gandire, insa oare daca ai gandire nu te gandesti (vezi) si pe tine?!

Spinoza mai spune un lucru, ca Dumnezeu este cauza libera a tuturor lucrurilor intrucat actioneaza din necesitatea naturii sale, iar nu dintr-o vointa arbitrara, acauzala , este cauza imanenta, iar nu transcendenta. Si aici punctul de vedere coincide cu dogma crestina, in sensul ca Dumnezeu n-a creat lumea intr-o relatie de exterioritate, ci a creat-o prin replierea asupra Sa insusi, El nu iese din sine insusi. Totusi, Spinoza il margineste pe Dumnezeu la Univers (macrocosmos), noi spunem ca Universul e creat, iar Dumnezeu transcede si dincolo de planurile de existenta cosmica, deci Universul se afla in interiorul Lui, Dumnezeu fiind imanent prin energiile sale cat si transcendent in esenta.

Citat:
Imi cer scuze dar nu functioneaza asa, daca e o carte sfanta de la Dumnezeu, apai, asa sa ramana, ori e relativa treaba ori absoluta, nu prea merge cu: unde ne convine e, unde nu ne convine nu e.
Deci daca e relativa treaba de ce nu se recunoaste?
Omul are o cunoastere limitata, nu una absoluta. Adevarul absolut exista doar teoretic, ar insemna sa ai o infinitate de perspective asupra unei infinitati de lucruri. Adevarul Bibliei e unul cu valoare Universala, nu absoluta. Absolutul e atributul divinitatii.

Citat:
Raziel : Cum putem noi sa spunem clar si raspicat ca stim ce vrea si ce gandeste Dumnezeu?
Ce ar putea sa-si doreasca Dumnezeu in calitatea de Creator? Ca ceea ce a creat sa nu se altereze, sa nu se autodistruga, El sa contemple creatia desavarsita pe care a facut-o. Deci, El se asteapta de la noi, sa refacem in noi “chipul” lui Dumnezeu, iar acesta se obtine prin perfectiunea unitatii dintre trup-minte-suflet, reprezentata prin Iisus. Biblia e “indreptarul”, cea care te calauzeste pentru a atinge aceasta stare, e vointa revelata a lui Dumnezeu.

Last edited by ioanna; 21.07.2011 at 03:00:34.
Reply With Quote