View Single Post
  #471  
Vechi 22.07.2011, 10:17:25
cipri85 cipri85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 115
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Nu se poate pune semnul egal nici intre «*oamenii*» si «*pacatosii*», sau intre «*oamenii*» si «*toti oamenii*». Ceea ce am afirmat clar nu este ceea ce spuneti dvs. ci este ceea ce ati citat, adica*:«*Ba chiar si portile Iadului au fost deschise si oamenii eliberati de acolo.*». Daca doreati sa stiti criteriile, trebuia sa intrebati nu sa presupuneti dvs. ceva ce eu* nu am zis. Asta este rastalmacire si se produce intotdeauna atunci cand cuvintele sunt scoase din context pentru ca aceste cuvinte nu dezbateau criteriile dupa care au fost eliberati oamenii din Iad ci dezbatea faptul ca prin Jertfa lui Iisus portile Iadului au fost deschise si oameni eliberati de acolo, lucru care nu se putea intampla inaitea venirii lui Iisus, de aceea venirea Lui era obligatorie. Daca insa dezbatem criteriile dupa care au fost eliberati, pain ici nu trebuie sa imi dau eu cu presupusul pentru ca scrie in Biblie ca au fost eliberati dreptii si unii dintre acestia au inviat si s-au aratat oamenilor in Ierusalim. Asa ca va spun inca o data, nu rastalmaciti dupa bunul plac cuvintele interlocutorului ci intrebati-va mai degraba daca le-ati inteles bine si eventual verificati printr-o intrebare suplimentara inainte de a sari cu acuze. De exemplu ati fi putut sa intrebati daca dupa parerea mea toti oamenii au fost eliberati sau au fost criterii de selectie si ati fi primit raspunsul de mai sus.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ba chiar si portile Iadului au fost deschise si oamenii eliberati de acolo.
Cand intentionezi sa afirmi ca doar o parte a oamenilor au fost scosi din iad foloseti ceva de genu: o parte a oamenilor, dreptii, sau oameni si nu forma articulata: oamenii. Draga cand spui 'norii' au parasit cerul tu ce intelegi? ca e senin sau ca un nor rebel se incapataneaza si ramane pe cer? Draga, din cate observ pe langa faptul ca esti foarte confuza(intr-o postare il consideri pe Hristos necesar in mantuire, dupa care pui semnul egal intre Hristos si Legea Veche sau si mai cras legea naturala si afirmi ca acestea ar fi suficiente(cazuri exceptionale de mantuire)) traiesti cu un complex, lumea nu te intelege ba mai mult te si rastalmaceste.

Draga, Legea Veche a avut scopul de a-l pregati pe om pentru venirea Mantuitorului, a avut rolul de a-l ridica de la conditia de animal(in aceasta situatie l-a adus pacatul, la intinarea 'chipului lui Dumnezeu in om', la pierderea asemanarii cu Ziditorul; vezi pacatele animalice din Sodoma si Gomora) la cel de 'Om'(o restaurare partiala). Iar Legea cea Noua are scopul de a-l aduce pe om la indumnezeire, la asemanarea cu Dumnezeu(restaurarea completa a chipului lui Dumnezeu in om). In Legea cea Noua 'ne restauram' prin Sfantul Botez(nasterea a doua din Apa si Duh Sfant) si apoi datorita intinarii 'chipului lui Dumnezeu in om' prin pacate personale o facem trecand prin 'Baia Sf. Spovedanii' si prin comuniunea cu Hristos(vita) si ceilalti membri ai trupului mistic al Bisericii, credinciosii(mladitele) prin impartasirea cu Trupul si Sangele Mantuitorului(atunci cand ne impartasim cu vrednicie devenim hristofori, purtatori de Hristos si implicit teofori, puratatori de Dumnezeu).

Acum ce inseamana legea morala: reprezinta 'ramasitele chipului lui Dumnezeu in om'. Fiecare ne nastem cu o anumita predispozitie morala cu inclinatii spre anumite pacate, cu slabiciuni, in functie de 'chipul lui Dumnezeu' mostenit. Bazat pe acest 'chip' vom avea o mai mare sau mai mica trezvie, vom face mai mult sau mai putin diferenta intre bine si rau, vom constientiza mai mult sau mai putin pacatul. Urmarile sunt evidente: badea Vasile considera concubinajul pacat, pe cand 'domnisoara' Ioana il considera ca fiind o consecinta naturala a iubirii(pentru Hristos nu exista casnicie in afara legaturii binecuvantate de Dumnezeu; vezi intalnirea dintre Iisus si femeia samarineanca la fantana lui Iacob; ai citatul mai jos)

16 Iisus i-a zis: „Du-te și cheamă-l pe bărbatul tău și vino aici“.

17 Femeia I-a răspuns, zicând: „N'am bărbat“. Iisus i-a zis: „Bine-ai zis că nu ai bărbat,

18 că cinci bărbați ai avut, iar cel pe care-l ai acum nu-ți este soț. Pe aceasta adevărat ai spus-o“.

19 Femeia I-a zis: „Doamne, văd că Tu ești profet.

Last edited by cipri85; 22.07.2011 at 10:27:10.
Reply With Quote