View Single Post
  #1240  
Vechi 29.07.2011, 09:43:19
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalul Vezi mesajul
Ce ai de facut pentru a sti daca episcopul tau te indruma bine?
Sa cunosti Biblia + Sfanta Traditie.

Ce trebuie sa faci cand episcopul nu te mai indruma bine ci te trage in erezie?
Sa te departezi de el. Bine.
Cine e autoritatea? Scripturile. NU ierarhul eretic.
Deci avem mai multe elemente: Scriptura, Traditia, calauzirea Duhului Sfint, Sinodul , Sfintii cu daruri de cunoastere- proorocii.
Care este ordinea corecta a autoritatii dintre acestea?

Eu as zice mai intii calauzirea duhului Sfint (personala prin revelatie si darurile de cunoastere) manifestata si la marii sfinti si prooroci.
Apoi Scriptura, apoi Sinodul si Traditia (dogma).

Desigur ca omul de rind care nu are revelatii si daruri de cunoastere trebuie sa asculte de marii sfinti si prooroci despre care ar trebui sa aibe marturii daca nu chiar dovezi ca au fost cu adevarat haruiti cu darul proorociei si al cunoasterii -tocmai fiindca nu toti carora li se spune sfinti au cu adevarat aceste daruri. Despatimirea sau viata in izolare nu este un semn al darurilor iar ele trebuie dovedite practic si sa fie lucratoare in orice situatie.
Daca nu avem marturii si dovezi ca ei au fost haruiti cu daruri de cunoastere atunci urmatoarea pe lista ramin Scripturile incluisv cele apocrife -unele dintre ele canonice.
Cuvintul lui Dumnezeu si proorociile vechilor prooroci se gasesc si in Scripturi insa aici ele pot avea si erori de traducere sau derivate din intelegerea limitata a autorilor sau putem intimpina greutati in a interpreta unele simboluri mai adinci, unele versetete fiind interpretabile in mai multe feluri.
Am lasat sinodul si Traditia la sfirsit fiindca Traditia este aprobata de sinoade dupa puterea lor de a purta indiferent ce au spus sfintii si proorocii iar sinoadele sint stabilite prin vot si nu in urma unor examene de sfintenie prin care sa dovedeasca daruri de cunoastere /proorocie/inaintevedere.
Daca punem traditia inaintea scripturii si a celorlalte forme de calauzire iar daca sinoadele nu au daruri de cunoastere atunci riscam sa ne incredem in oameni chit ca sint ierarhi si in interpretarea lor omeneasca limitata.
Inspiratia nu inseamna revelatie, inspiratie inseamna inlantuirea a ceea ce stii deja iar revelate inseamna descopeire a ceva nou.

Inclusiv versetul referitor la Duhul Sfint si si la calauzirea in tot adevarul (mai putin Apocalipsa?) poate avea doua interpretari.

Rezerva fata de dogma trebuie sa se bazeze mai intii pe faptul ca noroadele in general au o putere de a purta mai mica decit invatatii -dovedita chiar si de Iisus care inca mai avea multe de spus- asa incit marii sfinti nu vor divulga marile descoperiri nici macar ierarhilor sau teologilor -adevaruri care sa fie considerate de ei erezii- desi uneori au mai divulgat iar ele evident au fost respinse.
Desigur nu contest lucrarea sfintelor taine , ele pot lucra si fara o teologizare desavirsita.

Apoi mai este un aspect referitor la relatia dintre Scriptura si Sinod.

Desi Sinodul nu este obligat sa detina daruri de cunoastere (in afara de darul deosebirii care are alta definitie in canoanele destinate strict intrunirilor sinodului -dar care poate fi alterat de partinire) totusi sinodul cu de la sine putere a stabilit componenta Bibliei actuale si a facut chiar modificari ale unor versete in mai multe rinduri de-al lungul timpului- fie prin scoatere fie prin intercalarea propozitiilor in fraza fie prin semantica traducerii asa incit ea sa fie adaptata interpretarii dogmei .

Scoaterile si modificarile au fost motivate in doua moduri -apararea bisericii care este canonica si declararea acelor versete ca fiind adaugiri ulterioare indiferent daca ele au fost restaurari ale scoaterilor anterioare.

Exista o profetie calugareasca rusa care spune ca cel rau prin slugile lui va mai cipirti odata scriptura inainte de venirea Judecatii , profetia mai spune ca atunci nu se va impotrivi nimeni dar ca cei treji vor observa asta si vor putea marturisi mai tirziu.
Aceasta noua ciopirtire a avut loc inainte de moartea papei in 2005 printro comisie interconfesionala de specialisti ai limbilor vechi.
Insa punerea in practica a modificarilor a fost facuta din cite am observat pina acum mai ales de BC si BOR, alte confesiuni participante la vot nu au adoptat in teritoriu noile modificari. Nu cunosc daca biserica rusa a aparticipat in comisie.
Initial s-a dorit realizarea unei versiuni unice pentru toate ramurile crestine insa se pare ca reprezentantii catolici au reusit atit prin discurs teologic cit si prin acuze mincinoase asupra unora sa detemine un anume rezultat. Votul a fost unanim chiar daca nu intotdeauna din convingere.

Un verset intre cele nou scoase este cel referitor la cele doua strigari, una catre cei care au respectat sabatul si alta catre toate neamurile si semintiile. Si mai gasisem vreo doua lipsa.
Referitor la versiunile existente pe net , operarile au fost facute treptat si aici (desi unele erau deja facute in unele versiuni) si nu doar in versiunea biblica noua ci treptat si in celelalte -asa incit doar prin compararea versiunilor tiparite se mai pot deduce diferente in acest sens. Cit si prin marturia specialistilor care astfel vor trebui sa incalce juramintul fata de biserica.