View Single Post
  #1430  
Vechi 03.08.2011, 23:11:45
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Etimologic cuvantul Sabat nu se poate identifica cu numarul sapte, doar inseamna “a se odihni’. Asa cum spunea The Listener, pana la eliberarea lui Israel din robie, nu se aminteste nicaieri in Vechiul Testament de tinerea Sabatului. Moise infaptuieste opera de izbavire din robie a poporului lui Israel, instituind prin porunca dumnezeiasca sarbatoarea Pastilor Vechiului Testament. Dependent de aceasta sarbatoare este consacrat clar numarul sapte si apoi ziua de odihna, acum se poate spune ca Sabat = a 7-a zi. Deci, asa cum sabatul a fost instituit dupa sarbatoarea Pastilor Vechiului Testament , tot astfel Pastile Noului Testament instituie Duminica ,ce devine sabatul crestin, chiar daca in traditia crestina aceasta a ramas consemnata ca prima zi, datorita calendarului iudaic folosit de cei care au scris Evangheliile.

p.s mortilor (celor drepti) li s-a deschis orizontul spre Imparatia Cerurilor, insa noi, cei vii, am fost rascumparati prin moartea si Invierea Sa. Exodul din VT prefigureaza tipul trecerii omenirii, prin jertfa lui Iisus Hristos, din moartea pacatului la viata vesnica.
Multumesc de raspuns.
Mi se pare semnificativ faptul ca Sabatul a fost introdus doar dupa exodul din Egipt pentru ca in Egipt evreii erau sclavi, si ca sclavi lucrau non-stop, fara zi de odihna. Facandu-i oameni liberi, Dumnezeu le-a dat ziua de odihna asa cum si El a avut zi de odihna. Cele doua nu cred ca sunt independente una de alta ci dimpotriva.
Ca atare noi, fiind robi ai pacatului, nu am avut zi de odihna. Fiind insa eliberati de pacat de catre Domnul, ar trebui sa ne odihnim tot timpul acum, duhovniceste vorbind. De asta erau crestinii impreuna in fiecare zi. Fizic insa cand ne odihnim? Intrebarea este mai mult intelectuala, nu am inteles de ce faci distinctie intre eliberarea dreptilor din Iad sambata si a noastra, celorlalti, duminica. Partea asta nu prea am inteles-o. Si cum de apostolii nu au inteles si ei rostul duminicii din moment ce si neamurilor tot sambata le predicau dupa cum o arata cele doua citate mentionate anterior de osutafaraunu?