View Single Post
  #152  
Vechi 17.08.2011, 09:46:38
vsovivi vsovivi is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Locație: Insectharul ortodox, în nepocăibilul pocăibil și pocăindu-se tainic.
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.459
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Ai probleme grave legate de înțelegerea și interpretarea celor citire, domnule dragă.
Păi părintele a zis că tocmai faptul că a GREȘIT mergând pe stilul VECHI a simțit acel sloi în inimă.

Concluzia ta este minunată ca formă dar total eronată ca fond.
Fără argumente, spui lucruri nefondate și dai dovadă la nesfârșit de parazitism lingușind părintele fără să pricepi nimic, ci te lași altoit pe parcurs de tot felul de neghine și buruieni care te ajută să „pricepi”, căci ești pătimaș:

Dar să continui:

444.- Ce părere aveți despre practica preoților de pe stilul vechi, de a boteza a doua oară pe cei ce îi lămuresc să treacă la ei?
-Pe lângă faptul că sunt schismatici și căzuți din ascultare, din cauza mândriei că sunt ortodoxia cea adevărată și că ei țin canoanele și hotărârile Sfintelor Sinoade, au căzut și au devenit anticanonici. La fel, din dorința de a desconsidera slujirea preoțească a stilului nou, îndeamnă pe credincioșii lor să nu ia anaforă sau să se împărtășească pe stilul nou considerându-le spurcate. Exact disputa dintre evrei și samarineni, de pe timpul Mântuitorului. Pe lângă aceasta, din ignoranță și din slaba pregătire teologică, nu au simțit când diavolul i-a dus cu preșul mândriei, făcându-i să desconsidere botezul săvârșit în numele Sfintei Treimi de către preoții stilului nou. Astfel, au călcat Sfânta Scriptură, unde spune: „Un domn, o credință și un botez„ (Efes. 4,5), făcându-se eretici, călcând liturgic canonicitatea de a nu boteza a doua oară în numele Sfintei Treimi, cum prevăd canoanele: 47 Apostolic, 57 Cartagina, 1 Sfântul Vasile Cel Mare, devenind și anticanonici.”

Concluzie:
Aici părintele explică de ce stilismul este o erezie și o sectologie, căci neagă lucrarea lui Dumnezeu în BOR și cu poporul român pe baza mutării ceasurilor, pentru care sfinții trei ierarhi au zis că nu este greșeală căci nu este canon. Deci nu e vorba de schimbarea ceasurilor înainte sau înapoi, pentru care nu este canon ci e vorba de altceva și părintele explică foarte bine! Deci nu neg ci susțin! Însă este bine cu ceasurile date cu 13x24 ore îndărăt dar cu calendar pe nou, adică trebuie trecuți toți sfinții căci Dumnezeu a lucrat cu noi în BOR și Noul Ierusalim și în România până azi și o să mai lucreze și în continuare, dacă nu-L mai mâniem prea tare cum suntem noi obijnuiți ca să fim obraznici și proști, prost crescuți.

Last edited by vsovivi; 17.08.2011 at 09:52:39.
Reply With Quote